تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817036766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد ترکه‌های مروار ملایر، ترکه‌ای بر جان واردات چینی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
ترکه‌های مروار ملایر، ترکه‌ای بر جان واردات چینی
مروار؛ ترکه‌ نازکی است که با دستان هنرمندان خطه ملایر به اشکال مختلفی می‌رسند که خوشبختانه این روزها علاوه بر اشتغالزایی، رونق محصولات چینی در این زمینه را نیز از رونق انداخته است.

خبرگزاری فارس: ترکه‌های مروار ملایر، ترکه‌ای بر جان واردات چینی



به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مرواربافی یکی از رشته‌های صنایع دستی همدان است که در سال‌های اخیر به خوبی جای خود را در بین رشته‌های صنایع‌دستی باز کرده و توانسته علاوه بر رونق کسب و کار، صادرات نیز داشته باشد.
این هنر دست هنرمندان که مختص شهرستان ملایر است با وجود اینکه به نام شهرهای شمالی شناخته می‌شود، اما با توجه به وجود مواد اولیه این رشته در ملایر، به خوبی رونق یافته است.
مروار، نوعی چوب ترکه‌ای نازک است که در اطراف مزارع شهرستان ملایر رشد کرده که با وجود خودرو بودن این گیاه، اما مراقبت‌هایی برای رشد بهتر آن صورت می‌گیرد.
مروار ملایر به خاطر داشتن انعطاف و جلای بیشتر و گره کمتر در ساخت اقلامی چون لوستر، قفسه، آباژور، سبد و... کاربرد دارد.

امروز هنرمندان این رشته در ملایر با رونق کسب و کار حدود 20 درصد از محصولات خود را به خارج از کشور صادر می‌کنند. با وجود اینکه این رشته صنایع‌دستی امروز جایگاه خود چه در داخل و چه در خارج از کشور یافته، اما هنوز آن طور که باید مورد حمایت قرار نگرفته است. به نظر می‌رسد اگر تعداد نیروهایی که در این رشته فعال هستند، افزایش یابد، میزان تولیدات با روند رشد خود می‌تواند بازار داخل و خارج را به خود اختصاص دهد. وقتی از رشد اشتغالزایی در یک جامعه صحبت شده تنها توجه به مشاغل اداری نباید مورد توجه قرار گیرد بلکه صنایع‌دستی خود در رونق کسب و کار اثرگذار است و باید این مورد از سوی مسئولان امر جدی گرفته شود. *مرواربافی زمینه ایجاد اشتغال زنان و مردان را فراهم کرده بر این اساس معاون صنایع دستی میراث فرهنگی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با بیان اینکه کشت مروار در دو روستای شهرستان ملایر انجام می‌شود، افزود: مواد اولیه صنعتی این صنعت در این دو روستا وجود دارد.

علیرضا قاسمی با بیان اینکه در روستای «جوراب» ملایر این رشته صنایع‌دستی بسیار فعال است، افزود: در حال حاضر این رشته صنایع‌دستی از مرحله برداشت مروار تا تولید از اشتغالزایی بالایی برخوردار است. وی تصریح کرد: با توجه به وجود مواد اولیه مروار در ملایر، مرواربافی زمینه اشتغال بانوان و آقایان را در این شهر و روستاهای ملایر ایجاد کرده است. معاون صنایع دستی میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه هنرمندان مرواربافی با پرداخت تسهیلات مورد حمایت قرار می‌گیرند، اظهار کرد: همچنین با ایجاد بازارچه‌ها و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی زمینه معرفی این هنر را فراهم می‌کنیم. وی با بیان اینکه مروار هم اکنون صادرات نیز دارد، افزود: در زمینه بازاریابی نیز اقداماتی انجام می‌شود تا این صنعت بتواند بازار فروش خود را در داخل و خارج بشناسد.

*با هزار نفر نیروی کار در مرواربافی نیاز بازار برطرف می‌شود
بر همین اساس یکی از هنرمندان مرواربافی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه کار خود را از سال 80 شروع کرد، افزود: کار خود را از یک کارگاه در روستا شروع کرده و با ورود به آن کار به دنبال درآمد اقتصادی و سپس تجارت بودم که محقق شد. جاوید مجیدی ادامه داد: با رشد و گسترده شدن کارگاه تولیدی، اکنون هفت کارگاه در این زمینه فعال است که 20 درصد تولیدات نیز صادر می‌شود. وی با اشاره به اینکه با این نیروی کار جوابگوی تقاضای بازار نیستیم، اظهار کرد: بیش از 120 نفر نیروی کار در زمینه مرواربافی و سبدبافی وجود دارد که در ماه 36 هزار مورد تولید داریم. این صادرکننده مروار با بیان اینکه 10 درصد کارها به آذربایجان صادر می‌شود، افزود: در گذشته این محصولات به دو کشور عراق و آذربایجان صادر می‌شد اما اکنون تنها آذربایجان بازار فروش این محصول است. وی با بیان اینکه مرواربافی صنایع دستی مختص ملایر است، بیان داشت: با توجه به اینکه واردات این کالا را از کشور چین هم داشتیم، اکنون به آن توانمندی رسیدیم که تولیدات را زیر قیمت محصولات چین اما با تیراژ بالا انجام دهیم.

مجیدی با تأکید بر اینکه اکنون روی تیراژ، کیفیت و قیمت مناسب کار می‌کنیم، افزود: این اقدام بر این اساس انجام شد که این کالا در کشور خود ما تولید شود تا به مقطع گسترده‌ای از صادرات نیز برسیم. وی با بیان اینکه حمایت‌های شعاری زیادی از کارآفرینان شده، خاطرنشان کرد: تسهیلاتی که وعده داده می‌شود روال رو به کندی دارد و در مواقعی به سرانجام نمی‌رسد. این هنرمند مرواربافی با بیان اینکه اکنون 20 درصد از واردات این کالا از چین کاهش یافته، افزود: در حال حاضر اگر هزار نفر نیروی کار داشته باشیم، می‌توانم نیاز کل کشور را تأمین کنم. مجیدی با بیان اینکه کار بنده با گستردگی در چهار روستا انجام می‌شود، بیان داشت: در هر روستا 15 نفر در منازل در زمینه مرواربافی فعالیت می‌کنند و درآمد خوبی هم دارند. انتهای پیام/89003/خ30

93/10/29 - 13:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن