تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به خدايى كه جانم در اختيار اوست، وارد بهشت نمى شويد مگر مؤمن شويد و مؤمن نمى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819222107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی: 60 هزار سالمند در آذربایجان‌شرقی زندگی می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی:
60 هزار سالمند در آذربایجان‌شرقی زندگی می‌کنند
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه استان ما از لحاظ سالمندی در رتبه چهارم کشوری قرار دارد، گفت: همین نکته نشان دهنده بالا رفتن شاخص امید به زندگی در آذربایجان‌شرقی است.

خبرگزاری فارس: 60 هزار سالمند در آذربایجان‌شرقی زندگی می‌کنند



محسن ارشدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: طبق سرشماری انجام گرفته در سال 90 تعداد 9.8 از جمعیت آذربایجان‌شرقی یعنی 360 هزار نفر سالمند در این استان زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه این نشان می‌دهد استان ما از لحاظ تعداد جمعیت سالمند 1.6 درصد از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: طبق همان سرشماری سال 90 در کشور 8.2 جمعیت را افراد سالمند تشکیل داده‌اند.

ارشدزاده ادامه داد: این به عنوان شاخصی خوب و مثبت است که نشان می‌دهد به دلیل رعایت مسائل بهداشتی، تغذیه و توجه به سلامت امید به زندگی در استان ما بالا رفته است.

وی در پاسخ به اینکه شاخص‌های مورد نظر برای سنجش میزان امید به زندگی بر چه اساس ارزیابی می‌شود، تصریح کرد: وقتی می‌گوییم جمعیت سالمند در استان زیاد است، همین نکته نشان دهنده میزان امید به زندگی است که منجر به طول عمر افراد می‌شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه جمعیت بالای 60 سال سالمند اطلاق می‌شوند، گفت: در این بین افراد 60 تا 75 سال سالمندان جوان و افراد 75 تا 90 سال سالمندان پیر هستند که دارای مشکلات جسمی و نیازهای مراقبتی هستند.

ارشدزاده افزود: بالا بودن تعداد سالمند گرچه نکته‌ای مثبت است، ولی از طرفی هم وقتی تعداد سالمندان بالا می‌رود تعداد افراد فعال جامعه از این تعداد کم می‌شود و به عنوان تهدید برای استان به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه سالمندان نیاز به مراقبت و خدمات خاصی دارند، اظهار داشت: باید برای این جمعیت برنامه‌ریزی داشته باشیم که به همین منظور شورای سالمندان استان به ریاست استاندار تشکیل یافته است.

تعطیلی شورای سالمندان در آذربایجان‌شرقی مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی در پاسخ به اینکه این شورا تا امروز چه اقداماتی در این مسیر انجام داده است، گفت: فعلا شورای سالمندان آذربایجان‌شرقی جلسه‌ای نداشته و تشکیل نشده است. وی افزود: با این وجود در بهزیستی خودمان برنامه‌ریزی جداگانه‌ای انجام داده‌ایم که در سال‌های آینده چقدر به مراقبت در منزل و خانه‌های سالمندانی نیاز است در استان ایجاد شود. ارشدزاده ادامه داد: برنامه‌هایی برای استان پیش‌بینی کردیم که در زمینه‌های اوقات فراغت، تفریحی، بهداشتی، تغذیه این سالمندان چه نیازهایی دارند. وی به سالمندانی که نیاز به مراقبت خواهند داشت هم اشاره کرده و گفت: باید برنامه‌ریزی داشته باشیم که در آینده چه تعداد از سالمندان نیاز به مراقبت در منزل و یا نیاز به اقامت در خانه‌های سالمندان دارند.

فعالیت 10 خانه سالمند در آذربایجان‌شرقی مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تعداد خانه‌های سالمندان موجود در استان گفت: تعداد 10 خانه سالمندان داریم که از این تعداد چهار مورد در تبریز، یک مرکز نگهداری روزانه و 6 مرکز نگهداری شبانه‌روزی است.

ارشدزاده یادآور شد: در شهرستان‌های آذرشهر، میانه و مراغه نیز مراکز نگهداری سالمندان دایر است.

انتهای پیام/60002/ب30

93/10/29 - 10:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن