تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 22 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806266904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنها راه نجات صنعت خودروسازي واقعي کردن نرخ ارز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ دي ۱۳۹۳ (۱۳:۳۰ب.ظ)
عضو اتاق بازرگاني تهران تاکيد کرد: تنها راه نجات صنعت خودروسازي واقعي کردن نرخ ارز عضو اتاق بازرگاني تهران با بيان اين که با مونتاژ خودروهاي چيني در داخل کشور به طور جدي مخالف هستم، گفت:خودروسازان داخلي همانطوري که پلت فرم جديدي مانند سمند را در سال هاي گذشته روانه بازار کردند به جاي مونتاژ خودروهاي چيني خلاقيت به خرج دهند وخودرويي با مدل جديد را به بازار عرضه کنند.
حميدرضا صالحي عضو خانه صنعت و معدن تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري موج بابيان اينکه ايجاد فضاي رقابتي در خودروسازي کشور سبب مي‌شود تا سازندگان داخلي با ايجاد خلاقيت ونوآوري راه رشد وشکوفايي را براي اين صنعت در کشور هموار کنند.
وي گفت: ارتقاي صنعت خودروسازي کشور به کمک برندهاي معتبر دنيا امري بسيار پسنديده است و سبب مي‌شود به جاي اينکه خودرو به طور کامل وارد کشور شود به صورت قطعه‌هاي منفصله وارد شده ودرنتيجه در داخل کشور مونتاژ شود که خود اين امر به دانش مونتاژ مهندسي خودرو در کشور کمک مي‌کند.
صالحي با اشاره به اينکه اگر قصد مونتاژ خودرويي خاص در کشورراداريم چرا بايد به جاي مونتاژ يک برند معروف اروپايي وياآمريکايي پيش به سوي مونتاژ يک مدل خودروي چيني برويم که کيفيتش به مراتب پايين تر ازخودروهاي داخلي است.
عضو خانه صنعت و معدن تهران پايين بودن تعرفه به منظور واردات قطعات خودرو از چين به کشور را مهم ترين دليل بالا بودن تعداد مونتاژ خودروهاي چيني در داخل کشور عنوان کرد و افزود: قيمت تمام شده براي خودروهاي چيني که در داخل کشور مونتاژ مي‌شوند بسيار ارزان تر از واردات کامل خودرو از کشور چين است و به همين دليل است که خودروهاي چيني مونتاژ شده در داخل کشور تقريباً شش برابر واردات آن‌هاست.
صالحي مونتاژ خودروهاي چيني در داخل کشور را درصورتي که تنها منجر به کاهش قيمت آن‌ها و فروش در بازارهاي داخلي شود را ضربه اي بزرگ براي صنعت خودروسازي دانست و افزود: اگر خودروسازان يک الي دو سال مونتاژ خودروهاي چيني را در دستور کار خود قرار دهند و پس از آن اقدام به توليد 60آل 70 درصد قطعات يک خودروي چيني بکنند اين خود يک حرکت روبه جلو در صنعت خودروسازي کشور است وگرنه در غير اين صورت نمي‌توان به آينده مونتاژ خودروهاي چيني در کارخانجات خودروسازي داخلي اميدوار بود.
عضوهيئت نمايندگان اتاق بازرگاني تهران تصريح کرد: اينجانب به طور کامل با مونتاژ خودروهاي چيني در داخل کشور مخالفم و علت آن هم اين است که در سالهاي گذشته کشور ما برروي صنعت خودروسازي سرمايه گذاري سنگيني کرده است و حالا چرا بايد اين حجم عظيم سرمايه گذاري را در جهت مونتاژ خودروهاي چيني صرف کند؟
وي تورم بالا وپايين بودن نرخ ارز در داخل کشور را دو عامل عمده ارزاني بعضي خودروهاي چيني در برابر خودروهاي داخلي دانست و افزود: توليد داخلي زماني انجام مي‌گيرد که از بازار کشورمان در برابر واردات بي رويه حفاظت کنيم و رفتن به سوي مونتاژ خودروهاي چيني سبب مي‌شود که بازار را در اختيارکشورهاي ديگر قرار بدهيم.
صالحي بابيان اينکه کشوري مثل ترکيه هم که در همسايگي ما قرار دارد اقدام به مونتاژ خودرو مي‌کند، گفت: بسياري از خودروهاي مگاني که هم اکنون در کشور به فروش مي‌رسند به وسيله کشور ترکيه مونتاژ مي‌شوند.
عضو خانه صنعت و معدن تهران بابيان اينکه بازار ايران يک بازار مطلوب براي صادرکنندگان چيني است گفت: راه حل مقابله با محصولات چيني در بازار بالا بردن کيفيت خودروهاي داخلي خودمان است.
وي واقعي کردن نرخ ارز را به منظور فروش خودروهاي ايراني در بازار داخل با قيمت مناسب را از راه حل‌هاي مهم در جهت رشد وشکوفايي صنعت خودرو دانست وتصريح کرد: با اتکا به ساخت خودرو ايراني مي‌توان هم به اشتغال زايي وهم به بالا بردن کيفيت محصولات ساخت داخل کشور کمک کرد.
صالحي قيمت گذاري خودرو توسط شوراي رقابت را اشتباهي بزرگ دانست و افزود: سياست گذاران و دولت اجازه بدهند که خودرو در بازار قيمت گذاري شود تا کارخانجات خودروسازي کشور با ضررهاي سنگين روبرو نشوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن