تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821204527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماز جمعه بزرگترین پایگاه حکومت اسلامی و کانون نور است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی: نماز جمعه بزرگترین پایگاه حکومت اسلامی و کانون نور است خبرگزاری پانا: مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی گفت: نماز جمعه یکی از بزرگترین پایگاه های حکومت اسلامی و کانون نور و هدایت و سرمایه عزت و شرافت جامعه اسلامی است.
۱۳۹۳ يکشنبه ۲۸ دي ساعت 09:16

خبرگزاری پانا+نماز جمعه بزرگترین پایگاه حکومت اسلامی و کانون نور است

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت السلام محمد حاجی پور در جلسه شورای اداری با محوریت تکریم نماز جمعه که در بیت قدیمی امام خمینی(ره) شهرستان خمین برگزار شد، با اشاره به اهمیت نماز جمعه در حکومت اسلامی اظهار داشت: با معرفی نماز جمعه از سوی امام خمینی (ره) به عنوان رأس تمام امور، به گفته مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نماز جمعه چراغ هر شهری است و همچنین آیات و روایات بسیار، می توان به جایگاه والای نماز جمعه در نظام مقدس اسلامی پی برد.
وی افزود: امروز حکومت اسلامی بهترین حکومت در دنیا است که توسط پیامبر (ص) پایگذاری شده است.
مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی ادامه داد: پیامبراکرم(ص) با ساختن مسجد قبا و مسجد نبی برتری حکومت اسلامی را نشان داد و این را به جهانیان فهماند که حاکمان اسلامی کاخ نشین نیستند.
حجت الاسلام حاجی پور با اشاره به اینکه نماز جمعه به عنوان یک نماز حکومتی و ولایی است بیان کرد : نماز جمعه نماز حکومت اسلامی است؛ امام جمعه از طرف ولی فقیه منصوب می شود و این نشان از حکومتی و ولایی بودن نماز جمعه است.
وی با اشاره به رسالت های نماز جمعه تصریح کرد: اولین رسالت نماز جمعه کم کردن فاصله بین حاکمیت و مردم است چرا که نماز جمعه متعلق به هیچ گروه و جناحی نیست و تمام مردم اعم از مسئولین و غیر مسئولین در آن شرکت می کنند و این باعث بیشتر شدن اتحاد بین آنها می شود.
مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی گسترش معنویت و تقوا، برپایی و نکوداشت شعائر اسلامی، مسئله ولایت مداری و بصیرت و وحدت را از دیگر رسالت های نماز جمعه خواند.
وی همچنین تقویت روحیه نشاط و امید را در این روز که متعلق است به امام زمان (عج) از دیگر رسالت های نماز جمعه دانست چرا که یاد ایشان باعث تقویت روحیه انسان می شود.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن