تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799661880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیل روزنامه صهیونیستی از بیانات اخیر دبیرکل حزب الله


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


سلاح مخفی، فاتح 110 نیست؛
تحلیل روزنامه صهیونیستی از بیانات اخیر دبیرکل حزب الله
اوضاع تغییری نکرده است و مصاحبه نصرالله که پنجشنبه پخش شد ظاهرا نشان نمی دهد که او قصد دارد تغییری در اوضاع بدهد، بلکه برعکس، می خواهد وضع فعلی را حفظ کند.



  به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، روزنامه "یدیعوت احرونوت" چاپ فلسطین اشغالی نوشت احتمال دارد منظور دبیر کل حزب الله لبنان از "سلاح مخفی" خود چیزی غیر از موشک های فاتح 110 باشد که وی مدعی است از سال 2006 آن را از ایران به دست آورده است.  
این روزنامه صهيونيستي در شماره امروز خود در اینترنت در تحلیلی درباره مصاحبه اخیر دبیر کل حزب الله نوشت: [سید] حسن نصرالله، رهبر حزب الله روز پنجشنبه به کانال تلویزیونی المیادین گفت حزب الله از سال 2006 به موشک های ایرانی فاتح 110 که کل اسرائیل را در تیررس این گروه قرار می دهد دست یافته است.  
موشک فاتح 110 یک موشک دوربرد است که پس از جنگ دوم لبنان و اسرائیل در تابستان سال 2006 از ایران وارد لبنان شد و به دلایل تاکتیکی خریداری شد. این موشک یک نسخه موفقیت آمیز از یک موشک عموما سنگین است و بر این اساس ایرانی ها چهار نوع مختلف از این راکت را تولید کردند که هر کدام در مقایسه با قبلی از برد و دقت بیشتری برخوردار است.  
نوع چهارم دارای یک کلاهک جنگی 450 کیلوگرمی است و برد آن با دقتی که برخی آن را کمتر از دهها متر می دانند ممکن است به 300 کیلومتر برسد. این می تواند تهدیدی جدی علیه برخی اهداف قابل توجه در اسرائیل -مانند پالایشگاههای نفتی حیفا ، پایگاه کریا در تل آویو یا فرودگاهها در بخش های شمالی و مرکزی اسرائیل- باشد.  
نویسنده مقاله در ادامه می افزاید: این موشک یک امتیاز دیگر هم دارد: به سبب داشتن ظرفیت دوربرد، می توان آن را از عمق بخش شمالی لبنان، منطقه ای که نیروی هوایی اسرائیل برای رسیدن به آن در یک مدت کوتاه مشکل خواهد داشت، شلیک کرد. حزب الله در این منطقه همچنین موشک های سطح به هوا مستقر کرده است که آن را برای دفاع از زیرساخت تهاجمی خود از سوریه دریافت کرده است. نقطه ضعف اصلی این موشک این است که برای شلیک آن، باید روی یک سکوی پرتاب روباز قرار بگیرد که آن را برای تشخیص و رهگیری از دریا، هوا و حتی زمین آسیب پذیر می کند.  
واحدهای سامانه دفاع ضد موشکی گنبد آهنین برای رهگیری موشک هایی که از چنین فواصل دوری شلیک می شوند طراحی نشده اند، که علت آن سرعت زیاد این موشک ها هنگام فرود آمدن روی اهداف خود است. با این حال، سامانه ضد موشکی "شارویت کسامیم" (عصاي سحر آمیز) که هنوز در دست تولید است، قادر خواهد بود به سادگی موشک فاتح 110 را رهگیری کند اما این سامانه در بهترین شرایط تا پایان امسال آماده نخواهد شد. این سلاح لزوما به ما برای پیروزی در نبرد با حزب الله کمک نخواهد کرد اما می تواند به سبب کلاهک جنگی بزرگ و سنگین و دقتش، صدمات زیادی وارد کند.  
سخنرانی نصرالله به احتمال زیاد برای این بود که اسرائیل را از حمله به یک محموله از این نوع موشک که از ایران می آید منصرف کند. در سال 2013 و احتمالا در سال 2014 ، اسرائیل به یک محموله از نسخه چهارم موشک های فاتح 110 که از طریق هوایی از ایران به سوریه رسیده بود و قرار بود از آنجا به لبنان انتقال یابد ، حمله کرد. نصرالله با گفتن اینکه وی از قبل به موشک های فاتح 110 دست یافته است  و نیز با تهدید به استفاده از این سلاح می خواهد اسرائیل را از حمله به چنین محموله هایی، از جمله محموله موشک های فاتح 110، باز بدارد.  
در همین حال، اوضاع تغییری نکرده است و مصاحبه نصرالله که پنجشنبه پخش شد ظاهرا نشان نمی دهد که او قصد دارد تغییری در اوضاع بدهد، بلکه برعکس، می خواهد وضع فعلی را حفظ کند.  
نویسنده در پایان می نویسد: من بعید می دانم که منظور نصرالله در این مصاحبه از "سلاح مخفی" خود موشک های فاتح 110 بوده باشد. منظور او احتمالا چیز دیگری است ، اما وی توضیح زیادی در این باره نداد و فعلا هیچ برآورد مطمئنی وجود ندارد که نشان دهد منظور دبیر کل حزب الله چه بوده است.  

511



۲۷/۱۰/۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن