تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805627105




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شمارش معکوس برای رونمایی از تصمیم نکونام برای خداحافظی


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



شمارش معکوس برای رونمایی از تصمیم نکونام برای خداحافظی
شایعه خداحافظی جواد نکونام با نزدیک شدن تیم ملی به مراحل پایانی جام ملتهای آسیا داغ تر شده است.
روز نو : شایعه خداحافظی جواد نکونام با نزدیک شدن تیم ملی به مراحل پایانی جام ملتهای آسیا داغ تر شده است.


 این مساله که بازیکنان فوتبال در سراسر جهان تا مرز 40 سالگی و حتی بیشتر می توانند در صورت داشتن آمادگی لازم به صورت حرفه ای فوتبال را دنبال کنند، در دنیای فوتبال حل شده است. وقتی فرانچسکو توتی بی آنکه تغییری نسبت به روزهای جوانی اش کرده باشد در 39 سالگی سوپرمن دربی رم می شود و سلفی می گیرد و یا تیری آنری تا یکماه پیش در 38 سالگی هنوز تصمیم نهایی برای خداحافظی نگرفته بود و حتی الکس دل پیرو با 42 سال سن در لیگ استرالیا مشغول بازی کردن است، پس ایراد گرفتن به جواد نکونام که سن شناسنامه ای اش 34 سال است و به عنوان کاپیتان تیم ملی چهره ای شناخته شده به حساب می آید، شاید منطقی نباشد اما...


ما قبل نکونام


اینجا ایران است. کشوری که قدمت پایتختش همین چند روز پیش به 7 هزار سال رسید. یعنی اگر متمدن ترین کشور جهان نباشیم، دومی اش حتما هستیم. با این همه فرهنگ هزاران ساله اما هنوز منتظر جرقه ای هستیم تا به آن ایراد بگیریم. در فوتبال هم همین است. علی دایی را به یاد بیاورید. او که علاقه زیادی داشت به عنوان آقای گل فوتبال جهان دومین جام جهانی اش را نیز تجربه کند خیلی زود با واکنش های تند ما مردمی مواجه شد که تا چند سال قبل از جام جهانی 2006 او را شهریار صدا می کردیم. قبل تر بهزاد غلامپور را به دلیل بازی کردن تا 42 سالگی به سخره گرفتیم و الی آخر. حالا همه این بحث ها درباره جواد نکونام هم پیش آمده است.






آخرین بازمانده


کاپیتان تیم ملی به واسطه سالها بازی در تمام رده های سنی تیم ملی فوتبال حالا چهره ای شناخته شده به حساب می آید. او در تیم ملی کنونی ایران آخرین بازمانده از تیم فوتبالی به حساب می آید که قهرمان آسیا شد. تیمی که برانکو ایوانکوویچ آن را ساخت، روانه بوسان کره کرد و جام قهرمانی بازی های آسیایی را به ارمغان آورد. حالا از آن تیم فقط جواد نکونام در تیم ملی مانده اما با کلی تغییر. موهایش دیگر ژولیده، فرفری و بلند نیست؛ بازوبند کاپیتانی را به دست آورده و از همه مهمتر اینکه قد کشیده، بزرگتر شده است. او حالا با آن جوان 21 ساله مورد اعتماد مربیان وقت تیم ملی تفاوت های زیادی دارد. شاید همین تفاوت ها باعث شده نکونام هنوز جام ملتها تمام نشده مورد انتقاد قرار گیرد و خیلی ها اعتقاد بر خداحافظی او در پایان مسابقات داشته باشند.


شروع قصه با گاف کفاشیان


روزی که علی کفاشیان در گیر و دار انتخاب دستیار ایرانی کی روش از دهانش دررفت که نکونام بعد از جام ملتهای آسیا روی نیمکت تیم ملی می نشیند، شایعه خداحافظی نکونام قوت بیشتری گرفت. اگرچه کفاشیان که فهمیده بود نباید آن حرف را حتی با خنده های همیشگی اش بر زبان می اورده و خیلی زود خداحافظی نکونام را تکذیب کرد اما حالا بسیاری بر این باورند که کاپیتان تیم ملی آخرین بازی های خود را در تیم ایران تجربه می کند. حالا او با حتمی شدن صعود ایران و حضور در یک چهارم نهایی جام ملتهای آسیا خیالش بابت کسب رکورد صاحب بیشترین بازی ملی راحت است و اگر تیم ایران به نیمه نهایی نیز نرسد(خدای ناکرده) او رکورد را به نام خودش ثبت کرده است. به هر حال این روزها همه گمانه زنی ها حکایت از خداحافظی نکونام در پایان رقابت های جاری در استرالیا دارد. هرچند که هنوز کاپیتان تیم ملی شخصا اظهارنظر واضحی در این باره نکرده است.


حرفهای مبهم قبل از جام ملتها


آخرین گفت وگوی رسمی جواد نکونام به قبل از مسابقات جام ملتهای آسیا برمی گردد. جایی که او در گفت و گو با تلویزیون باشگاه اوساسونا با یک جمله مبهم درباره آینده اش در تیم ملی حرف زد: «فعلا در خودم می بینم تا پایان جام ملتها در تیم ملی بازی کنم. بعد از مسابقات تصمیم می گیرم که توانایی ادامه دادن دارم یا نه.» جمله ای که هیچ تعبیر مشخصی نمی توان از آن داشت.


نکونام در تقویم بازیها


با نگاهی به تقویم مسابقات تیم ملی فوتبال ایران در سال 2015 در می یابیم بعد از جام ملتها، تیم ملی حدود 9 ماه استراحت می کند و از مهرماه سال 1394 به رقابت در مسابقات مقدماتی جام ملت های آسیا می پردازد. مهمترین تورنمنت بعد ایران مقدماتی جام جهانی است که در سال 2016 برگزار می شود و ادامه اش به 2017 می کشد. مسابقات هم یکسال بعد یعنی در سال 2018 در روسیه انجام می شود. یعنی در صورتی که نکونام بخواهد بعد از جام ملتهای آسیا به فوتبالش ادامه دهد، پس بی تردید هدفی جز بازی در جام جهانی سوم ندارد. یعنی حمله به یک رکورد دیگر که در آن صورت اگر تیم ایران به جام جهانی برسد ، نکونام با سن شناسنامه ای 38 سال وارد روسیه خواهد شد که با توجه به انتقادهای اخیر تحقق این امر کمی بعید به نظر می رسد.






خداحافظی جدی است؟


حال باید تا پایان رقابت های ایران در جام ملتها صبر کرد و دید آیا کاپیتان ایران در پایان مسابقات با به دست آوردن رکورد مالک بیشترین بازی ملی در تاریخ تیم ایران، از میادین رسمی ملی خداحافظی می کند یا خیر. نکونامی که شاید خودش هم هنوز تصمیم نهایی در این باره اتخاذ نکرده است. البته از آنجایی که خودش بارها اعلام کرده می خواهد در اوج از فوتبال برود و از طرفی همین حالا نیز انتقادهای زیادی را متوجه خود می بیند چه بسا تا چند روز دیگر شاهد یکی دیگر از آن نامه های معروف خداحافظی در فوتبال ایران باشیم.


ابوالقاسم پور:خود جواد باید تصمیم بگیرد


بهنام ابوالقاسم پور، پسرعمه و دوست صمیمی جواد نکونام است. مهاجم سابق تیم ملی درباره مسائل مختلف با نکونام صحبت می کند اما خودش عنوان می کند در این مورد خاص با کاپیتان تیم ملی حرفی نمی زند. او در این باره به کاپ اظهار داشت: جواد همین حالا در تیم ملی وزنه به حساب می آید و واقعا با زحماتش نه تنها کمک می کند که به دنبال کم کردن حاشیه های تیم ملی است. احساسم این است که جواد هنوز تصمیمی نگرفته است. من هیچوقت به خودم اجازه ندادم با او در این باره صحبت کنم ولی اعتقادم بر این است که این مساله شخصی است و خود جواد باید تصمیم نهایی اش را اتخاذ کند.


وی افزود: او فشار زیادی را تحمل می کند. هرروز درباره جواد حرفی مطرح می شود اما نظرم بر این است که او همچنان می توان بازی کند ولی باز هم تصمیم نهایی را خودش باید بگیرد.




تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن