تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798702081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«وریا غفوری» از سپاهان تا جام ملت ها


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
«وریا غفوری» از سپاهان تا جام ملت ها




" وریا غفوری" تیز پای کوهستان های غرب ایران با انتخاب دیر هنگام " کی روش" سرمربی تیم ملی در آوردگاه بازی های آسیایی، با بازی خوب خود در مقابل بحرین نشان داد که حرف های ناگفته زیادی برای گفتن دارد.





ایرنا: پسر محجوب و سر به زیر فوتبال کردستان با تمام گمنامی های که تاکنون در رسانه های جمعی و حضور دیر هنگام در تیم ملی داشته است به ناگاه، نگاه های فوتبال دوستان و زمین خوردگان مستطیل سبز را به خود معطوف کرد و خیلی زود به مربی پرتغالی خود ثابت کرد که جایگاه او بالاتر از موقعیت کنونی او است.

غفوری مدافع راست کنونی سپاهان و هافبک نفوذی سمت راست این روزهای تیم ملی در کشور استرالیا، کشوری که ما ایرانی ها هنوز خاطرات شیرین آن روزها و رفتن تیم ملی به جام جهانی را از یاد نبرده ایم، با گام های استوار و مقتدرانه خود به همگان ثابت کرده که نه تنها انتخاب او در تیم ملی برای بازی های آسیایی نابجا و ناثواب نبوده است بلکه حسرتی از جنس پشیمانی برای کادر تیم ملی و مربی نامدار تیم ملی به بارآورده است که کاش این تیز پای تازه نفس را به آوردگاه جام جهانی برزیل دعوت می کرد.

مهره ثابت جناح راست تیم ملی از جمله بازیکنانی بود که مسوولان تیم بنفیکای پرتغال از عدم حضور او در جام جهانی برزیل تعجب کرده بودند.


«ووریا غفوری» از سپاهان تا جام ملت ها



غفوری سابقه حضور در تیم های مطرحی چون پاس همدان، نفت و سپاهان را دارد و در اولین بازی ملی خود در مقابل بحرین فراتر از تصورات ظاهر شد و تاثیر بسیار فوق العاده را از خود در طول 90 دقیقه بازی در مقابل تیم ملی بحرین نشان داد.

زوج رویای این روزهای اشکان دژاگه، در استرالیا خوب می داند که نگاه های زیادی نه تنها در داخل کشور و تیم های مطرح لیگ برتری به ساق های طلایی او دوخته شده است بلکه آوردگاه جام ملت های آسیایی، جایگاه مدیران و نمایندگان تیم های بزرگ اروپایی و آسیایی برای شکار بازیکنان است که به یقین می توان امیدوار بود یکی از این انتخاب ها، بازیکن خوش آتیه کردستانی است.

غفوری برای اولین بار در مقابل دیدگان هزاران نفر مشتاق فوتبال و علاقه مندان به تیم ملی در استرالیا در یک بازی بزرگ و حساس در تمام لحظات، بازی مقتدرانه به نمایش گذاشت و با فرارها و جاگیری ها مناسب، مکمل خوب و تمام کننده ای برای مهاجمان تیم ملی بود و در طول بازی به دفعات متعدد مهاجمان را در موقعیت گل زنی و ساخت موقعیت های خطرناک قرار داد.

تلاش و سماجت های پسر روزهای سخت و استوار کردستان نتیجه داد و در سمت راست، او توانست مدافعان تیم بحرین را به اشتباه انداخته و در دو موقعیت که از نتیجه کرنر غفوری به دست آمده بود تیم ملی نتیجه این بازی را با دو گل به پایان برساند.

بازی چشم گیر و قابل تحسین وریا غفوری نگاه های فراوانی را به خود جلب کرد و در رسانه های گروهی و شبکه های ورزشی همواره از وجود این پدیده ورزشی سخن به میان می آید، تا جایی که در برنامه های ورزشی و بحث های کارشناسان بعد از بازی از او به عنوان یکی از موثرترین مهره های "کی روش" در مستطیل سبز یاد می کردند.

استان کردستان در طول چندین سال گذشته در نهایت تاسف و صد البته جای تامل، در فوتبال، این رشته مهیج و پرطرفدار در کشور جایگاه چندان مناسب نداشته و در لیگ های معتبر و باشگاه هایی که اکثر استان های کشور به نوعی دارای نماینده و تیم بوده اند همواره از داشتن تیم صاحب نام و مطرح بی بهره بوده است.

نگارنده یادداشت خود یکی از هزاران فوتبال دوستی است که سالها با نگاهی حسرت انگیز و چشمانی منتظر به امید روزی است که استان کردستان نیز صاحب تیم فوتبالی پرقدرت و مقتدر شود و بتواند در لیگ برتر حضور پیدا کند و حرفی در فوتبال کشور برای گفتن داشته باشد.

شاید چنین استعدادهایی در استان کردستان و شهرستان ها و زمین های خاکی روستاهای آن به فراوانی وجود دارد اما در جای جای این استان در قاب گمنامی خاک می خورند و اگر اندک توجه به این نخبه های ورزشی در فوتبال می شد اکنون استان به مانند وریا غفوری امثال زیادی در دل فوتبال می پروراند.

شاید در نگاه اول بازی "وریا غفوری" در بالاترین سطح فوتبال آن هم در آوردگاه تیم ملی و با وجود رقیبان بی شمار، برای عده ای به چشم نیاید اما باید این را باور داشته باشیم که جایگاه انتخاب افراد در تیم ملی که سرمربی صاحب سبک و جهانی به مانند "کی روش" دارد که خود دست پروده مربی بزرگی مانند "الکس فرگوسن" بوده آن هم در موقعیت کنونی و با وجود مهره های فراوان در فوتبال کشور، کم جایگاهی نیست.

غفوری روزهای خوش آتیه و درخشانی در پیش رو دارد و امید آن می رود وی جان تازه ای در کالبد فوتبال تیم ملی بدهد و برای فوتبال استان و مشوقان و جوانان فوتبال دوست استان کردستان به مانند تزریق خون تازه ای باشد که پیکره ضعیف و نیمه جان فوتبال استان را تلنگری بزند.






تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن