تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818832877




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح توانمند سازي مديران واحدهاي توليد متمرکز و غير متمرکز فرش دستباف


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ دي ۱۳۹۳ (۱۷:۵۷ب.ظ)
در شيراز برگزار شد: طرح توانمند سازي مديران واحدهاي توليد متمرکز و غير متمرکز فرش دستباف همتي : آموزش نيروهاي متخصص در صنعت فرش فارس زمينه ساز ورود کالاهاي توليدي استان به بازارهاي بين المللي است .
به گزارش خبرگزاري موج، رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت : بمنظورحفظ و ارتقا کيفيت فرش هاي توليدي ، توانمند سازي مديران واحدهاي توليد متمرکز و غير متمرکز فرش دستباف و همچنين ورود به بازارهاي جديد جهاني اقدام به آموزش تخصصي نيروهاي بومي در سراسر استان نموده ايم با اعتقاد به اينکه که آموزش نيروهاي متخصص در صنعت فرش زمينه ساز ورود کالاهاي توليدي استان به بازارهاي هدف بين المللي است.
علي همتي هدف از اجراي طرح توانمندسازي مديران واحدهاي توليد متمرکز وغير متمرکز فرش دستباف را آگاه سازي مديران واحدهاي توليدي فرش دستباف،ارتقا سطح دانش علمي و عملي در بازار رقابتي ملي و بين المللي وفراهم نمودن بستر لازم براي هر چه فعالتر شدن بنگاههاي اقتصادي فرش دستباف در عرصه صادرات در استان بيان کرد.
همتي با اشاره به ضرورت اجراي دوره توانمند سازي مديران واحدهاي توليد متمرکز و غير متمرکز فرش دستباف استان فارس اضافه کرد : يکي از حوزه هاي اثر گذار در توسعه و رونق بخشي به فعاليتهاي فرش دستباف واحدهاي متمرکز و غير متمرکز به حساب مي آيند که در واقع حلقه واسط بين بافندگان و بازار اعم از بازارداخلي و صادراتي مي باشند.
وي اظهار داشت : آموزش و توانمند سازي مديران واحدهاي غيرمتمرکز و ارتقا سطح توانمندي آنها ميتواند بر بافندگان و بر تقاضاي مصرف کنندگان و نياز سنجي دقيق نياز بازار و انتقال به حوزه توليد اثر گذار باشد.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تاکيد کرد : تقويت صنعت فرش دستباف و کارآفريني و فراهم نمودن بسترهاي لازم در حوزه فرش استان از جمله مهمترين راهکارهاي برون رفت استان از مشکلات اشتغال است لذا تربيت نيروهاي متخصص در صنعت فرش دستباف جهت حفظ و ارتقا کيفيت کالاهاي توليدي استان به دليل پتانسيل هاي موجود، جزء شاخص هاي مهمي است که بايد به آن توجه اساسي شود.
همتي در ادامه با اشاره به ارتقاء سطح اشتغال وکار آفريني در حوزه فرش دستباف افزود: در اين راستا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اقدام به برگزاري دوره هاي آموزش به بافي و نيز دوره آموزش واشتغال فرش دستباف با بيش از 6320 نفر ساعت ( 18 شهرستان استان ) همچنين دوره تخصصي مربيان فرش به تعداد 60 نفر نموده که در اين دوره‌ها نزديک به 40 نفر توسط مربيان موفق به اخذ گواهينامه شده‌اند.
همتي اضافه کرد: در حال حاضر يکصد و80 هزار فرش باف در صنعت فرش دستباف استان فارس با توليد سالانه بيش از يک ميليون مترمربع فرش اشتغال دارند که 70 درصد توليدات آنها جنبه صادراتي دارد.
همتي ياداورشد:درراستاي حمايت از توليد و با توجه به سياستهاي دولت تدبير و اميد همچنين حمايت از پشتيبانان و توليدکنندگان 32 واحد جهت دريافت تسهيلات به صورت قرض الحسنه به صندوق مهر امام رضا (ع) معرفي گرديده است.سازمان صنعت،معدن و تجارت آمادگي لازم معرفي متقاضيان اين گونه تسهيلات را اعلام ميدارد.
وي با بيان اينکه فرش دستباف استان به دليل جايگاه ويژه اي که از گذشته تاکنون داشته است مي تواند در جهت تحقق استقلال ارزي و توسعه صادرات غير نفتي نقش مهمي داشته باشد اظهار داشت: در هدف گذاري کالاهاي صادراتي استان فارس ميزان 12 ميليون دلار به حوزه فرش دستباف اختصاص دارد.
همتي با اشاره به اينکه آموزش‌هايي هدفمند است که در سايه تعامل وهمکاري براي بافنده‌ها اشتغالزايي ايجاد کند تصريح کرد : کارگاهاي آموزشي برگزارشده در استان با هدف ارايه آموزشهاي نوين ، بازار محور و بهره گيري از دانش روز و راهکارهاي تقويت توليد و اشتغال زايي درجهت احياي مشاغل سود ده و تقويت رونق کسب و کار است.
وي به اقدامات عملي انجام شده در حوزه فرش دستباف در سالجاري اشاره نمود وگفت :
- فراهم سازي زمينه تشکيل اتحاديه بافندگان فرش دستباف - فراهم سازي زمينه صدور مجوز تاسيس وپروانه توليد کارگاه قاليبافي - معرفي به بانك ها جهت اخذ تسهيلات بانكي ( 35 واحد توليدي ) - صدور معرفي نامه بيمه قالي بافان خانگي ( 4662 نفر ) - صدور كارت شناسايي قالي بافي (3896 نفر )
همتي اضافه کرد: برگزاري دوره‌هاي آموزشي با استانداردهاي موجود مثل آموزش‌هاي طراحي، نقشه، چله‌کشي، سليقه‌يابي و رنگرزي با استفاده از اساتيد آموزشي دانشگاه هنر و با همکاري فني و حرفه‌اي در حال پيگيري است.
وي با اشاره به صدور حدود سه هزار 896 کارت قاليبافي در سال جاري عنوان کرد: تمام اين افراد به سازمان تأمين اجتماعي معرفي شده‌اند و نيز چهار هزارو 800 گواهي صلاحيت حرفه‌اي بافندگان با همکاري سازمان فني و حرفه‌اي صادر شده است.
گفتني است : سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس واتحاديه فرش دستباف استان ؛ دوره هاي آموزش و اشتغال فرش دستباف را با هدف ترويج فرهنگ فرش دستباف ، آموزش بافندگان جديد ، کمک به واحدهاي فعال توليدي فرش دستباف و در راستاي کاهش هزينه هاي تامين نيروي کار ماهر متناسب با شرايط کاري و توليدي فرش ايجاد اشتغال و افزايش توليد هدفمند فرش دستباف را به صورت رايگان در سطح استان برگزار مي نمايد .















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن