تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802781417




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایرانیان سرزمین کانگوروها را تسخیر کردند!


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
ایرانیان سرزمین کانگوروها را تسخیر کردند!




17712 نفر. این تعداد تماشاگران بازی روز گذشته ایران و بحرین بود که به قول مردم حاضر در ورزشگاه سهم تماشاگران بحرینی از این تعداد نهایتا همان 712 نفر بود و حداقل 17 هزار ایرانی در ورزشگاه حضور پیدا کرده بودند!











روزنامه هفت صبح:  17712 نفر. این تعداد تماشاگران بازی روز گذشته ایران و بحرین بود که به قول مردم حاضر در ورزشگاه سهم تماشاگران بحرینی از این تعداد نهایتا همان 712 نفر بود و حداقل 17 هزار ایرانی در ورزشگاه حضور پیدا کرده بودند!

رقمی عجیب و خیره کننده که نه تنها بازیکنان و مسئولان ایرانی بلکه همه رسانه های آسیایی را به تعجب واداشت و حالا همه از ایرانی های مقیم استرالیا صحبت می کنند. ایرانی هایی که طبق آمار رسمی سالانه دو هزار نفر به صورت قانونی به این کشور مهاجرت می کنند و آمار مهاجرت های غیرقانونی هم از رقمی نزدیک به 10 هزار نفر در هر سال نشان می دهد.

چه اتفاقی افتاده که در چند سال گذشته استرالیا به پنجمین مقصد مهاجران ایرانی تبدیل شده و راز محبوبیت این جزیره برای ایرانی ها در چیست؟ گزارش هفت صبح را بخوانید.


سرزمین کانگوروها در تسخیر ایرانی ها



چه تعداد ایرانی در استرالیا زندگی می کنند؟

آمار و ارقام درباره ایرانی های مهاجر همیشه همراه با تناقض هایی بوده و هیچگاه نمی توان آمار دقیقی را از تعداد آنها اعلام کرد. با بررسی چند منبع به تعداد تقریبی 30 تا 50 هزار ایرانی می رسیم که به نظر نزدیک به واقعیت است. سفیر استرالیا در تهران سال گذشته درباره ایرانی های مقیم استرالیا گفته بود: «سالانه نزدیک به 2000 نفر ایرانی به استرالیا مهاجرت قانونی دارند و نزدیک به 30 هزار ایرانی در استرالیا حضور دارند؛ جمعیت ایرانی در استرالیا بسیار بالاست و روابط خوبی بین استرالیایی ها با ایرانیان مقیم این کشور وجود دارد.»

پراکندگی ایرانیان در استرالیا عمدتا در شهرهای سیدنی، ملبورن، پرت و بریزبیناست. از کل جمعیت ایرانیان مهاجر براساس آمار رسمی، بیشترین ایرانی ها در ایالت «نیو ثاوت ولز» و در مرکز آن یعنی شهر سیدنی ساکن هستند و در واقع نیمی از جمعیت ایرانیان در این شهر متمرکز است.

اگر به صورت جزیی تر بررسی کنیم، در منطقه پاراماتا بیشترین جمعیت ایرانیان ساکن هستند و مناطق راید، بلاک تاون و هورنز بای به ترتیب، متمرکزترین تجمع ایرانیان به شمار می روند. در میان شهرها نیز براساس یک سرشماری در سال 2006، مهاجران ایرانی 50.6 درصد ساکن سیدنی، 18.3 درصد ساکن آدلاید و 5.4 درصد ساکنه بریزبین بوده اند.

کدام ایرانی ها به استرالیا می روند؟

افرادی که به استرالیا سفر کرده اند، ایرانی های این کشور را به دو گروه قدیمی و جدید تقسیم می کنند. گفته می شود قدیمی ترها عمدتا از راه پناهندگی وارداین کشور شده اند و برخی از آنها شامل گروه های خاص سیاسی و مذهبی هستند.

این دسته از ایرانی ها عمدتا در سیدنی در مناطق پاراماتا و اوبرن ساکن هستند. «اوبرن» شکل و شمایل خاورمیانه ای دارد و عرب و ترک زیاد دارد و خانم های محجبه در این منطقه دیده می شوند. همچنین بیشتر رستوران ها و فروشگاه های ایرانی نیز در این منطقه هستند.

ایرانی های جدیدتر عمدتا از طریق ویزای مهارتی (Skilled) و ویزای دانشجویی وارد استرالیا می شوند. تعدادی از آنها نیز در سال های گذشته با ویزای Working Holiday آمده و آنجا ماندگار شده اند. بنابراین عمده مهاجران ایرانی جدیدتر را قشر جوان تشکیل می دهند. این قشر از مهاجران ایرانی تقریبا شرایط مناسبی دارند و پس از مشغول شدن در کار مورد نظر خود، راه پیشرفت را طی می کنند.

این دسته از مهاجران عمدتا به دلیل تفاوت سطح تحصیلات و دیدگاه ها و سن با مهاجرین قدیمی تر رابطه زیادی برقرار نمی کنند و در مناطق متفاوتی نیز زندگی می کنند. در سیدنی تعداد زیادی از مهاجرین جدید ایرانی در مناطقی مانند Hornsby و Ryde ساکن هستند.

ایرانی ها در استرالیا چه کار می کنند؟

همانطور که در ابتدای گزارش هم عنوان شد بیشترین تجمع ایرانیان استرالیا در شهر سیدنی قرار گرفته اند که رونق تجاری بیشتر و همچنین شرایط آب و هوایی معتدل از دلایل مهم آن شمرده می شود. خانه های ایرانیان سیدنی عمدتاا در منطقه پارامانا و چتسود قرار گرفته ولی در دیگر مناطق نیز ایرانیان حضور درخور توجهی دارند.

بیشترین تجارت ایرانی ها در زمینه سوپرمارکت، رستوران، امور حقوقی، املاک و تجارت فرش است و البته افراد تحصیلکرده زیادی در این کشور مشغول به کار هستند. این افراد تحصیلکرده عموما در مشاغل دولتی و بخش های خصوصی استرالیا مانند زیرمجموعه های پزشکی و مهندسی فعالیت های چشمگیری دارند. همچنین نباید از نظر دور داشت بخش بزرگی از آنها نیز در کارهای غیرتخصصی مشغول هستند. ایرانی های این کشور علاقه فراوانی به برگزاری رسوم ایرانی دارند و آداب و رسومی چون دید و بازدیدهای نوروزی، چهارشنبه سوری و ... را هر ساله برگزار می کنند.

هزینه های زندگی در استرالیا چقدر است؟

از اول ژانویه 2010 نرخ پایه هزینه های زندگی تحت مقررات مهاجرت افزایش پیدا کرده و طبق این قوانین، متقاضیان آینده ویزای دانشجویی و اعضای خانواده آنها باید مبالغ زیر را برای نشان دادن توانایی نسبت به پرداخت هزینه های زندگی مورد نیاز دوره تحصیلی داشته باشند:

18000 دلار استرالیا در سال برای خود دانشجو

6300 دلار استرالیا در سال برای همسر - همراه - دانشجو

3600 دلار استرالیا در سال برای اولین فرزند دانشجو

البته توجه کنید این هزینه ها حداقل است و در برخی دانشگاه ها ممکن است این رقم ها بسیار بالاتر باشد. همچنین ارقام فوق تنها نشاندهنده میزان پایه پول مورد نیاز برای زندگی و تحصل دانشجویان است و هزینهها بسته به محل تحصیل شما در استرالیا ممکن است متفاوت باشد. دانشجویان معمولا باید ارقام مورد نظر هزینه های زندگی خود را بیشتر از این میزان نشان دهند.

اگر بخواهیم قیمت ها را به صورت ریزتر مورد بررسی قرار دهیم به این شرح است که باز هم تاکید می کنیم حداقل ها عنوان شده:

1) خانه: شما می توانید خانه مورد نظر خود را با 190 دلار تا 400 دلار در اه اجاره کنید. این اجاره بستگی به شرایط و موقعیت خانه دارد.

2) خوراک: بطور متوسط هزینه غذایی در یک هفته برای یک زوج در این کشور بین 100 تا 200 دلار است. در این کشور فروشگاه های زنجیره ای متفاوتی وجود دارد که جنس هایی با قیمت ارزان تر عرضه می کنند.

3) رفت و آمد: هزینه بلیت اتوبوس و قطار شهری بین یک دلار و بیست سنت تا 5 دلار بسته به مسیر متغیر است. هزینه های استفاده از خودروهای شخصی هم شامل بنزین، سرویس ماشین، بیمه و هزینه رجیستر کردن است که باید سالانه پرداخت شود. به طور متوسط یک خودرو بین 75 تا 100 دلار در هفته هزینه دارد.

نکته

استرالیا جزو 6 مقصد مهاجران

مرکز تحقیقات پیو در آخرین گزارش خود درباره مهاجرت در کشورهای مختلف جهان، نام استرالیا را به عنوان ششمین مقصد مهاجران ایرانی عنوان کرده است.

در این گزارش آمار مربوط به مهاجرت در ایران و بالعکس که در فاصله سال های 1990 تا 2013 مورد ارزیابی قرار گرفته نشن می دهد در حال حاضر بیش از یک میلیون و 60 هزار ایرانی در خارج از کشور زندگی می کنند که در این میان آمریکا با پذیرش 390 هزار نفر مقصد اول مهاجران ایرانی طی دو دهه اخیر محسوب می شده و بعد از آن کشورهای آلمان، کانادا، انگلیس، سوئد، استرالیا، هلند، فرانسه و ترکیه در رتبه های بعدی قرار دارند.

آمار مهاجران ایرانی در سال 2013 به نقل از مرکز تحقیقات پیو

ردیف کشور تعداد مهاجر 1 آمریکا 390 هزار نفر 2 آلمان 120 هزار نفر 3 کانادا 110 هزار نفر 4 انگلیس 80 هزار نفر 5 سوئد 70 هزار نفر 6 استرالیا 40 هزار نفر








تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن