تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803284837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش برای توانمندسازی حوزه فناوری اطلاعات کشور


واضح آرشیو وب فارسی:افتانا: پژوهشکده سیاست‌گذاری و مدیریت راهبردی فاوای مرکز تحقیقات مخابرات ایران به دنبال طراحی آینده فاوا در توانمندسازی و ارزش آفرینی در کشور است.




تلاش برای توانمندسازی حوزه فناوری اطلاعات کشور


 


 

پژوهشکده سیاست‌گذاری و مدیریت راهبردی فاوای مرکز تحقیقات مخابرات ایران به دنبال طراحی آینده فاوا در توانمندسازی و ارزش آفرینی در کشور است. 

وحید یزدانیان، سرپرست پژوهشکده سیاست‌گذاری و مدیریت راهبردی فاوای مرکز تحقیقات مخابرات ایران گفت: می‌توانیم در حوزه‌ فاوا به جای این‌که نقش بازیگر را داشته باشیم، حوزه فاوا را  برای کشور کارگردانی کنیم. لازم است روند رشد فاوا در چهارسال آینده را بررسی و بر اساس آن سرمایه گذاری‌های پژوهشی را هدایت و راهبری کنیم.

یزدانیان شناسایی روندها قبل از به کارگیری فناوری‌هایی نظیر اینترنت اشیا، ارتباط ماشین با ماشین، نسل چهارم ارتباطات سیار و ... را بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: آینده‌پژوهی فعال فناوری در دستور کار این پژوهشکده قرار دارد.

سرپرست پژوهشکده سیاست‌گذاری و مدیریت راهبردی فاوای مرکز تحقیقات مخابرات ایران، افزود: با توجه به تعیین نقشه راه علم و فناوری از سوی مقام معظم رهبری و اثرات همه جانبه فاوا بر زندگی مردم، ضرورت استفاده از این پژوهشکده بیش از پیش احساس می‌شود.

یزدانیان اظهار کرد: ظهور فناوری‌های نو در عرصه جهانی، انتخاب نوع سرمایه‌گذاری برای برخورداری از این فناوری‌ها را با اهمیت می‌کند که در این میان نحوه مواجه با این فناوری و مدل‌های کسب و کار نیز مطرح است.

وی بر کسب و کار و کارآفرینی در حوزه فاوا تاکید کرد وگفت: بودجه‌های دولتی، محدودیت‌های خاص خود را دارد و باید به دنبال نقشه تجاری برای فعالیت‌های فاوا در کشور باشیم که بتوان از مشارکت حداکثری بخش خصوصی برای توسعه کشور بهره برد.

یزدانیان وجود نقشه سرمایه گذاری و شناسایی اولویت های سرمایه‌گذاری در حوزه فاوا را ضروری دانست و ادامه داد: لازم است علاوه بر توجه به الزامات قانونی به موضوع درآمدزایی و رشد اقتصادی دراین زمینه نیز توجه داشته باشیم. همچنین استفاده از روش‌های نوینی مانند جمع‌سپاری مالی (crowd funding) نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست پژوهشکده توجه به مباحث حقوقی و مقررات را مهم ارزیابی کرد و گفت: در مدل‌های کلان قانون‌گذاری، قوانین وابسته به فناوری وجود ندارد و این پژوهشکده در این راستا، توصیه‌نامه و محتواهای علمی را در اختیار نهادهای سیاست‌گذار قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر نوپا بودن این پژوهشکده ادامه داد: ما نهاد قانون‌گذار یا نهاد جذب سرمایه برای برخورداری از فناور‌ های نوین نیستیم؛ بلکه یک نهاد پژوهشی هستیم که با تعاملات سازنده با مراکز پژوهشی محتواهای علمی و سازنده در موضوعات مورد تفاهم را ارائه می‌دهیم.

یزدانیان ادامه داد: با این پژوهشکده به دنبال ارتقای  نقش‌آفرینی پژوهشگاه ICT در تصمیم‌گیری‌های کلیدی در حوزه ICT هستیم به نحوی که سیاست‌گذاری‌ها مبتنی بر مطالعات باشد.

وی افزایش سهم ICT از تولید ناخالص ملی را ضروری دانست و افزود: فناوری‌های نوین باید به اشتغال در کشور کمک کند.

سرپرست پژوهشکده به پروژه‌های در دست اجرا در این بخش اشاره کرد و گفت: طرح جامع رگولاتوری با سازمان تنظیم مقررات در حال اجراست که قرارداد تحقیقاتی در این پروژه بسته شده و مراحل نهایی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح‌های تحقیقاتی علاوه بر همکاران مرکز از دانشگاهیان دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه تهران نیز استفاده می کنیم.

یزدانیان به پروژه شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: مطالعات اقتصادی و پیوست کسب وکار شبکه ملی اطلاعات را در این پژوهشکده پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که شبکه ملی اطلاعات با ورود خود حتی کسب و کارهای جدیدی را ایجاد خواهد کرد، گفت: این پروژه مطالعات امکان‌سنجی شبکه ملی اطلاعات را انجام خواهد داد و درحال انعقاد قرارداد با سازمان فناوری اطلاعات هستیم.

یزدانیان ادامه داد: آینده پژوهی رگولاتوری در زمینه یک فناوری خاص  و در شرایط فعلی، موبایل پهن باند را به عنوان یک مطالعه موردی انتخاب کرده‌ایم و در مرحله انعقاد قرارداد و ارسال پیشنهاد هستیم.

وی با اشاره به این‌که وزارت ارتباطات کمیسیون مشترک اقتصادی برخی کشورهای همسایه را بر عهده دارد گفت: در یکی از پروژه‌ها تدوین نقشه راه توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای هدف را بررسی خواهیم کرد تا بتوانیم در حد امکان از ظرفیت‌های ICT در این کشورها استفاده کنیم.

یزدانیان با تأکید بر این‌که به دنبال طراحی نقشه جامع برای شناسایی بازارهای فنی و مهندسی هستیم، افزود: پیشنهاداتی برای تدوین ضوابط تولید اطلاعات در دستگاه‌های اجرایی به سازمان فناوری اطلاعات ارائه کرده‌ایم.

مرجع : خبرگزاری ایلنا

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: افتانا]
[مشاهده در: www.aftana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن