تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غِنا از خود نفاق بر جای می گذارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802898871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسي انگيزه هاي غرب از صرف بودجه هاي سنگين پروژه ي اسلام هراسي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ دي ۱۳۹۳ (۲۲:۳۱ب.ظ)
بررسي انگيزه هاي غرب از صرف بودجه هاي سنگين پروژه ي اسلام هراسي گروه بين الملل خبرگزاري موج؛
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، کشورهاي غربي و در رأس آنها آمريکا در سال هاي اخير پروژه اي به عنوان «اسلام هراسي» را به راه انداخته اند و به اين طريق در صدد تخريب چهره اسلام و اسلام گرايان در جهان و دستيبابي به اهداف توسعه طلبانه خود هستند. به منظور انجام اين پروژه سالانه بودجه هاي سنگيني صرف مي شود که موجب واکنش بسياري از نهادهاي اجتماعي و کارشناسان و نخبگان در داخل و خارج اين کشورها شده است.
اسلام هراسي، از اصطلاحات تازه اي است كه به تازگي و به طور خاص، در زمينه رابطه اسلام و غرب، نسبتاً تداوم يافته است. اما پديده هراس از اسلام از زمان ظهور دين اسلام سابقه داشته است و مي توان گفت اين پديده در تاريخ كهني ريشه دارد كه سرشار از سلسله درازي از روابط نا آرام ميان غرب و اسلام است و در طي اين روابط نا آرام، هراس از اسلام در ذهنيت غربي تثبيت شده و موجب شده اسلام را چونان خطري جدي بنگرند كه تهديد كننده كشورهاي غربي است.
با وجود تعاريف متعددي كه در مورد اسلام هراسي بيان شده، بسياري از كساني كه در اين مورد مطالعه و تحقيق مي كنند در تعريف اسلام هراسي به تعريفي كه مؤسسه رانيمد تراست در سال 1997 در مورد اسلام هراسي داشته استناد مي كنند. گزارش آنها با عنوان«اسلام هراسي چالشي عليه تمامي ما» در نوامبر سال 1997 ميلادي انتشار يافت. در اين گزارش اسلام هراسي به عنوان «ترس و اكراه بي اساس در قبال مسلمانان، كه باعث دفع آن ها و تبعيض عليه آن ها مي شود» تعريف شده است.
سال هاست که صحنه گردانان اسلام هراسي به انحاء مختلف سعي در تخريب وجهه دين اسلام و معتقدين به آن در دنياي غرب دارند. در حالي که مسلمانان آمريکا کمتر از 1 درصد جمعيت اين کشور را تشکيل مي دهند؛ دستگاه عريض و طويل اسلام هراسي هميشه از گسترش اين دين و به طبع آن آنچه که حرکت هاي بنيادگرايانه در آمريکا مي خواند؛ ابراز نگراني کرده و به ظاهر در تلاش است جلوي گسترش و نفوذ اسلام در آمريکا را بگيرد.
هم اکنون حدود 3 الي 6 ميليون مسلمان در جامعه آمريکا زندگي مي کنند که حدود نصف اين جمعيت در داخل خاک ايالات متحده به دنيا آمده اند. با محدود نمودن مهاجرت مسلمانان از کشورهاي ديگر به خاک آمريکا، ميزان جمعيت مسلمانان آمريکايي تبار در حال افزايش است. به خصوص در شرايطي که مسلمانان جوان آمريکا روبه تولد نسل روي آورده اند. امروز مسلمانان آمريکا حدوداٌ 1درصد از جمعيت آمريکا را تشکيل مي دهند.
طبق نظر سنجي هاي انجام شده نزديک به 40 درصد مردم آمريکا ديدگاه خوبي نسبت به اسلام و مسلمين ندارند و اذيت مسلمين در ايالت هاي مختلف اين کشور روز به روز بيشتر مي شود و جالب توجه است که دستگاه اسلام هراسي به هيچ وجه اجازه به ثمر نشستن تلاش هاي انجام گرفته براي زدودن خصومت ها و کج فهمي هاي احتمالي را نيز نمي دهد و هرگاه تب اسلام ستيزي کاهش مي گيرد با طرح و نقشه و برنامه جديدي وارد ميدان شده و از سرد شدن کوره سياسي اسلام ستيزي جلوگيري مي نمايد. گروه هاي اسلامي و مسيحي فراواني در آمريکا وجود دارند که به مقابله با اسلام هراسي مي پردازند اما با تمام تلاش خود در برابر هجم حاميت مالي يهود نمي توانند کاري از پيش ببرند. کوره اسلام ستيزي سال هاست که با دم مسموم صهيونيسم گرم نگه داشته شده و در طي ماه هاي اخير پس از عمليات تروريستي کاملا مشکوک و به احتمال قوي خود ساخته، عليه سفير آمريکا در ليبي ابعاد جديدي يافته است.
در رابطه با مضمون و زمينه هاي رشد اسلام هراسي در آمريکا بايد به برخي از حوادث تاريخي اشاره نمود که موج گسترده اي از اسلام هراسي را در جهان و دراين کشور به راه انداختند. يکي از اين حوادث که نقش بسيار مخربي عليه مسلمانان داشت حمله به برج هاي دوقلو مرکز تجارت جهاني و متعاقب آن زدن برچسب تروريست به مسلمانان بود. پس از يازدهم سپتامبر ، اسلام هراسي و دشمني با اسلام مسلمانان،شکل جدي تري به خود گرفت . پس از اين حادثه، مسلمانان از سوي رسانه ها، افکار عمومي، پليس و بخش هاي دولتي در فشار قرار گرفتند. به گونه اي که بايد گفت يازده سپتامبر،نقطه عطف يا شروع جدي فعاليت هاي اسلام هراسانه و اسلام ستيزانه بوده است. وضع قوانين عليه مسلمانان در نهادهاي قانوني آمريکا و حمله نظامي به افغانستان و عراق موجب شد تا رسانه ها قانونگزارن اين کشور بتوانند هراس مردم را به سوي مسلمانان سوق دهند.پس از وقوع اين حادثه بود که اسلام هراسي رشدي فزاينده اي نمود که طي ان مساجد تحت کنترل دوربين هاي جاسوسي قرار گرفتند، شهروندان مسلمان امريکا اخراج شدند و پذيرش مهاجرين از کشورهاي اسلامي به حال تعليق در آمد و بسياري از رهبران راست مسيحي و يهود عليه اسلام و مسلمانان سخنراني هاي شديد اللحني نمودند.
در عين حال بايد گفت پروژه اسلام هراسي در ايالات متحده آمريکا از سوي چند نهاد و مرکز مشخص حمايت مالي مي شود. همچنين شبکه‌هاي اجتماعي توئيتر و فيس‌بوک، عليرغم هشدارهاي گروه‌هاي ضدنژادپرستي، از حذف صدها مطلب شديداً اسلام‌هراسانه خودداري مي‌کنند. برخي از اين مطالب که مسلمانان را متهم به تجاوز، کودک‌آزاري کرده و آن‌ها را به سرطان تشبيه مي‌کنند، طي ماه‌هاي اخير و پس از رسوايي سوءاستفاده جنسي در روتردام و کشتن گروگان‌هاي انگليسي در دست داعش، به طور قابل توجهي افزايش يافته است.
آنچه در ميان کارشناسان اسلام گرا اهميت مي يابد اين است که چگونه مي توان در برابر جنگ رواني جديدي که غرب به راه انداخته است مقابله کرد؟ پاسخي که مي توان به اين سوال داد ارتباط مستقيمي با خط مشي کشورهاي اسلامي و اتحاد آنها در برابر دول غربي دارد که با به راه انداختن چنين پروژه هايي درصدد تخريب چهره ي اسلام و ترويج عقايد ضد اسلامي دارند.

سارا دهاز













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن