تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803947805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انعقاد اولین موافقتنامه قضایی با دولت ژاپن/ ۱۷۸ تبعه ایرانی در ژاپن محکوم به حبس هستند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در دیدار با سفیر ژاپن اعلام کرد؛
انعقاد اولین موافقتنامه قضایی با دولت ژاپن/ ۱۷۸ تبعه ایرانی در ژاپن محکوم به حبس هستند
وزیر دادگستری گفت: توافقنامه استرداد و انتقال محکومین بین دولت ژاپن و جمهوری اسلامی ایران در حالی منعقد می‌شود که این توافقنامه اولین توافقنامه قضایی و حقوقی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.



به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران؛ «حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی» در دیدار با سفیر ژاپن که صبح امروز در ساختمان وزارت دادگستری صورت گرفت، اظهار داشت: خوشحالیم که سفیر ژاپن به عنوان نماینده این دولت در جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا کردند که طی آن توافقنامه قضایی و حقوقی بین ایران و ژاپن منعقد شد.

وزیر دادگستری ادامه داد: ما یک توافقنامه با دولت ژاپن داشتیم که مربوط به مباحث فرهنگی بود، اما در این توافقنامه به مباحث حقوقی و قضایی پرداخته شده که در دولت ژاپن و با حضور کابینه این کشور امضاء شد و امروز توسط بنده امضاء خواهد شد و سپس باید به تائید مجلس دو کشور برسد.

در ادامه سفیر ژاپن اظهار داشت: از شما سپاسگزاری می‌کنیم که این فرصت را برای معاهده قرارداد بین دو کشور فراهم کرده‌اید، البته ما قبلا در سال ۱۹۵۸ میلادی با دولت ایران قراردادی بسته بودیم اما این در حالی است که این قرارداد و توافقنامه قضایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی اولین قرارداد ما با دولت ایران است، اهمیت بسیاری برای ما دارد.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی تصریح کرد: انتظار می‌رود با امضای این قرارداد توسعه در زمینه کیفری و استرداد محرومین صورت گیرد و این در حالیست که دولت ایران پس از سال ۲۰۰۸ میلادی (از شروع اولین مذاکره مقدماتی) زحمات بسیاری کشیده‌اند و از این مسئله سپاسگزاری می‌کنیم.

سفیر ژاپن تصریح کرد: ما با کشور ایران روابط تاریخی و سنتی داشته‌ایم و امیدوار هستیم با انعقاد این قرارداد شاهد تقویت بیش از پیش روابط با ایران باشیم و روابط دو کشور در زمینه‌های مختلفی وجود دارد و امیدوار هستیم این روابط را ادامه دهیم.

در ادامه وزیر دادگستری یادآور شد: این توافقنامه توسط دولت به مجلس اعلام خواهد شد و ما ۴ توافقنامه حقوقی داریم که آنچه امروز با دولت ژاپن منعقد می‌شود، مربوط به استرداد محکومین است.

وی تصریح کرد: نفس این توافقنامه به خصوص به دلیل پیشینه‌ای که از گذشته داشتیم، اهمیت بسیاری دارد، چرا که ما حدود ۱۰۰ سال است که با دولت ژاپن توافقنامه‌ای نداشته‌ایم و از طرفی در حال حاضر هردو طرف بر توسعه روابط تاکید دارند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در ارتباط با موضع ژاپن در قبال تحریم‌های یکجانبه آمریکا گفت: طبیعی است که مسئولین دولتی ژاپن مشکل تحریم را مطرح کنند اما دولت ژاپن با توجه به زمینه‌های همکاری و نیازهای طرفین برای همکاری‌های اقتصادی نباید تحت تاثیر فشارهای یکجانبه قرار گیرد.

سفیر ژاپن در این رابطه بیان کرد: ما شاکریم که مذاکرات به طور جدی انجام می‌شود و امیدواریم هرچه سریع‌تر به صورت صلح آمیز این مسئله حل شود تا شرکت‌های خصوصی ژاپن در این زمینه محدودیتی نداشته باشند و بتوانند به راحتی فعالیت کنند.

وی در رابطه با آمار زندانیان ایرانی محبوس در کشور ژاپن گفت: آماری که داریم، مربوط به اواخر نوامبر سال ۲۰۱۴ است که طی آن ۱۷۸ نفر ایرانی در ژاپن محبوس هستند و ما تلاش می‌کنیم این معاهده هرچه سریع‌تر تصویب شود، اما نمی‌توانم تاریخ دقیقی برای آن بیان کنم.

وزیر دادگستری تصریح کرد: با انعقاد این توافقنامه قضایی به صورت موردی می‌توانیم انتقال محکومین را انجام دهیم، اما در صورت تصویب مجلس تسریع بیشتری در این امر صورت می‌گیرد.

وی در رابطه با اینکه دولت یازدهم چه میزان در توسعه انعقاد موافقتنامه‌های قضایی تاثیرگذار بوده، افزود: تبعا توسعه روابط دیپلماتیک در تسریع این توافقنامه‌ها کمک بسیاری کرده است و انگیزه بیشتری برای همکاری داشته است.
سفیر ژاپن در پایان در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه دولت ژاپن تاکنون با چه کشورهایی موافقتنامه قضایی امضاء کرده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما به صورت معاهده چندجانبه با ۶۴ کشور معاهده انتقال محکومین امضاء کرده‌ایم، اما به صورت دوجانبه این معاهده تنها با کشور تایلند منعقد شده است.انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن