تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814593599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برداشت سالانه 9 ميليون تن انواع مواد معدني از معادن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ دي ۱۳۹۳ (۹:۳۲ق.ظ)
استاندار ايلام خبر داد؛ برداشت سالانه 9 ميليون تن انواع مواد معدني از معادن استاندار ايلام از برداشت سالانه 9 ميليون تن انواع مواد معدني در استان ايلام خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدرضا مرواريد اظهار کرد: اين معادن از جمله شامل شن، ماسه، بيتومين (قير طبيعي)، گچ، خاک رس، مالون، سنگ آهک و شيل است.
وي ارزش ريالي اين مواد معدني را در سال 440 ميليارد ريال اعلام کرد و افزود: بيش از نيمي از مواد توليد شده در استان مصرف و مابقي به ساير استان ها يا خارج از کشور صادر مي شود.
وي اضافه کرد: خوشبختانه استان ايلام از نظر کاني هاي غير فلزي و منابع نفت و گاز بسيار غني و منطقه اي برخوردار است که بايد زير ساخت هاي توسعه اي را براي استفاده بهينه از اين موهبت هاي الهي فراهم کرد.
مرواريد گفت: تاکنون 170 معدن در استان شناسايي شده که تنها 94 مورد از آنها فعال و مابقي غير فعال هستند.
نماينده عالي دولت در استان اظهار کرد: با توجه به اين که معادن بايد شناسايي و اکتشاف و حجم ذخيره آنها سالانه بررسي شود به همين علت نمي توان به طور دقيق ارزش و بهاي ذخاير کاني هاي غيرفلزي ايلام را به صراحت اعلام کرد.
وي مهمترين موانع توسعه اي معادن استان را نبود سرمايه گذار، وجود معارضان محلي، همکاري نکردن اداره کل منابع طبيعي با توجه به قرار گرفتن معادن در زمين هاي ملي، دسترسي نداشتن به بازار مصرف، فراهم نبودن زيرساخت هاي مناسب به سبب کوهستاني بودن منطقه و بالا بودن هزينه حمل و نقل مواد معدني برشمرد.
مرواريد افزود: بايد سازوکار مناسبي براي رفع موانع توسعه اي پيش روي معادن استان اتخاذ شود تا بتوان از اين گنج گرانبها در راستاي پيشرفت ايلام بهره گرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن