تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820700377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه ميادين مشترک غرب کارون در غياب چيني ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ دي ۱۳۹۳ (۱۵:۲۴ب.ظ)
توسعه ميادين مشترک غرب کارون در غياب چيني ها وزير نفت با اشاره به روند توسعه ميادين غرب کارون، اظهار داشت: به راحتي مي توانيم ظرف ٣ تا ٤ سال آينده، روزانه ٧٠٠ هزار بشکه نفت از ميدانهاي مشترک برداشت کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، وزير نفت در خصوص وضعيت صادرات گاز ايران گفت: روند صادرات گاز را کم نکرده ايم و درحال حاضر قرارداد خوبي براي تامين ٢٥ ميليون مترمکعب گاز در روز به عراق داريم.
بيژن نامدار زنگنه اظهار داشت: برنامه صادرات به پاکستان نيز همچنان پيگيري مي شود. وي با اعلام اينکه در حال حاضر ٨٩ درصد از مردم ايران در خانه هاي خود گاز مصرف مي کنند، گفت: ٧٠ درصد سبد انرژي را گاز تشکيل مي دهد و اين وضعيت مي تواند براي ما تهديد و فرصت باشد.
وزير نفت با اشاره به روند توسعه ميادين غرب کارون، اظهار داشت: به راحتي مي توانيم ظرف ٣ تا ٤ سال آينده، روزانه ٧٠٠ هزار بشکه نفت از ميدانهاي مشترک برداشت کنيم.
وي افزود: تمام اين ميدانها پيش از اين به چيني ها داده شده بود و به عنوان مثال قرار بود آنها ٢٠ دکل تنها در آزادگان داشته باشند، اما زماني که ما وارد اين حوزه شديم، تنها ٣ دکل آن هم با تأخير و قيمت بالاتر داشتند.
وي به حذف چيني ها از ميدان آزادگان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ١٥ دکل در آنجا فعال است که تا شش ماه آينده تعدادشان به ٢٥ دکل مي رسد و ما به هدفمان نزديکتر مي شويم.
زنگنه با تاکيد بر اينکه از نظر سرعت بالابردن ظرفيت ايران و برداشت از ميدانهاي مشترک به شرايط خوبي رسيده ايم، افزود: با توجه به اينکه عراق با سرعت زيادي با کمک شرکتهاي خارجي فعاليت مي کند، بايد تلاش و همت بيشتري در اين حوزه داشته باشيم و قطعاً صبر نمي کنيم تا شرکتهاي خارجي به کمک ما بيايند.
وزير نفت با اشاره به شرايط نامساعد پالايشگاه ٣٦٠ هزار بشکه اي ستاره خليج فارس، گفت: اگر اين پالايشگاه به مدار بيايد براي سالهاي طولاني نياز ما را تأمين مي کند.
وي خاطرنشان کرد: اما متاسفانه زماني که من وارد اين حوزه شدم، پيشرفت فرايند آن چند درصد هم نبود و براي جبران وضعيت بد آنجا مجبور شديم تغييرات مديريتي و سازماندهي مجدد داشته باشيم.
به گزارش روابط عمومي وزارت نفت، زنگنه با ابراز اميدواري از اينکه يک بخش پالايشگاه ستاره خليج فارس براي سال آينده آماده بهره برداري شود، گفت: تلاش شده تا با همکاري وزارت تعاون که مالکيت اصلي آنجا را دارد، هرچه زودتر اين پروژه به سرانجام برسد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن