تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804479435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی با صدور بیانیه به کار خود پایان داد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی با صدور بیانیه به کار خود پایان داد


بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با صدور بیانیه ای دقایقی پیش با انتشار بیانیه ای به کار خود پایان داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، متن بیانیه پایانی بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی بدین شرح است: با یاری خداوند متعال، و به مناسبت هفته وحدت اسلامی در سالروز میلاد رسول گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع)، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی را در روزهای 17-19 برابر با 7-9 ژانویه 2015 با حضور صدها تن از شخصیت های دینی و نخبگان علمی از جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای جهان برگزار کرد.

در این دوره از کنفرانس ، موضوع «امت واحد اسلامی، چالش ها و راه کارها»، مورد بررسی قرارگرفت و همچنین شرکت کنندگان توفیق دیدار با رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای را یافتند و به فرمایشات ارشادی ارزشمند ایشان گوش فرا دادند و ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی،با سخنرانی خود، این دوره از کنفرانس را افتتاح کرد.

شرکت کنندگان در این کنفرانس، در مدت سه روز و طی 15 نشست و از طریق ارائه بیش از یکصد پژوهش و سخنرانی به بررسی موضوع آن پرداختند.

علاوه بر این، شرکت کنندگان براساس تخصص هایشان به بررسی آخرین تحولات حوزه تجارت، مسائل جوانان و دانشجویان، احزاب سیاسی، زنان، دانشگاهیان و رسانه در چارچوب کمیته های تخصصی مستقل پرداخت و همچنین در قالب کمیته ' المساعی الحمیده' و نشست مجمع عمومی و کمیته ویژه اتحادیه جهانی علمای مقاومت' بحران های در جهان اسلام را با هدف یافتن راهکارهای واقعی برای آن، بحث و تبادل نظر گذاشتند.



** توصیه ها در نشست های تخصصی کنفرانس

همچنین بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی، در پایان نشست هایش توصیه های زیر را صادر کرد: شرکت کنندگان براساس مسلمات قرآن کریم و سنت شریف نبوی تاکید کردند که اسلام همه اهل قبله را شامل می شود و دلیل آن شهادتین است که جان، مال و آبروی گوینده آن را در امان قرار می دهد.

منتسبان تمامی مذاهب اسلامی که به ارکان اسلام و اصول ایمان باور دارند و هیچ یک از بدیهیات آن را انکار نمی کنند،در دایره امت واحده اسلامی قرار می گیرند و جان آنها یکسان است وکوچکترین آنان در شمول ذمه آنها قرار می گیرد و در برابر غیر خود،متحد هستند و برای تحقق اهداف والای اسلامی با یکدیگر همکاری می کند.

همچنین شرکت کنندگان تمامی اشکال تجاوزات صهیونیستی به ملت صبور ، مقاوم شجاع فلسطین، به ویژه تلاش های آنها برای تخریب مسجد الاقصی و خانه های فلسطینیان در قدس و یهودی سازی آن را از طریق تغییر قومیتی در سرزمین فلسطین و محاصره این ملت غیور در غزه محکوم می کنند.

درا ین توصیه ها آمده است: شرکت کنندگان ضمن اعلام مقاومت به عنوان حق مشروع ملت ها، تمامی انواع تروریسم فردی ،گروهی یا دولتی را که توسط برخی از کشورها تحت پوشش جهانی سازی و دموکراتیک کردن کشورها انجام می شود و در سطح اسلامی و جهانی محکوم است، تقبیح و حمایت خود را از مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان، اعلام کردند.

همچنبن شرکت کنندگان بر این باورند که نیاز شدید به طراحی برنامه های تفصیلی برای تحقق تقریب بین مذاهب اسلامی در حوزه های ارتقای سطح آگاهی مسلمانان در حوزه های مختلف و به ویژه در حوزه فهم اسلام و تعالیم و اهداف آن و فهم واقعیت ها در سطوح مختلف

شرکت کنندگان از طریق راه های زیر به نوآوری در حوزه های اندیشه ای که به تقریب بینجامد، فرا می خوانند:

1- گسترش اندیشه اعتدال در فهم شریعت برگرفته از کتاب و سنت شریف نبوی.

2- توجه به اولویت های فقهی و آگاهی نسبت به مقتضیات و خواسته های و در نظر داشتن شرایط متغیر در صدور احکام شرعی.

3- توجه به مقاصد ثابت شریعت و ویژگی های عمومی اسلام.

4- احیای علوم تطبیقی و علوم اختلافی

5- توجه به توسعه اندیشه تقریبی در پژوهش ها و مطالعات مختلف و به ویژه فقهی.



** شرکت کنندگان در سطح عملیاتی پیشنهادهای زیر را ارائه کردند:

1- توسعه منطق گفت و گو بین مسلمانان بر اساس پایه های شرعی

2-تقویت فعالیت های کمیته «المساعی الحمیده» و کمیته های فرعی آن برای تحقق آشتی میان مسلمانان و حل بحران های آنها ووساطت بین دولت ها و ملت ها و گروه های مختلف برای نزدیک کردن دیدگاه ها و دستیابی یک راه حل اسلامی مسالمت آمیز درباره مشکل سوریه ، بحرین ، عراق ،میانمار و سایر حوزه های اختلاف.

3- تقویت مطالعات تقریبی در دانشگاه ها از طریق گشایش گروه های دانشگاهی در این تخصص و افزایش پیام های علمی و توسعه مبادله تخصصی علمی.

4- تنظیم فتوا بر اساس ضوابط مورد تأیید انجمن ها و منابع فقهی

5- تشکیل کمیته ای از حقوقدانان که حقوق آسیب دیدگان افراط و تکفیر و تروریسم را پیگیری کند.

6-تشکیل کمیته ای از متفکران که به ارائه برنامه ها و طرح هایی برای ضامنت سلامت خانواده مسلمان و دفاع از حقوق آن و به ویژه حقوق زنان و کودکان براساس ارزش های انسانی و شریعت نبوی بپردازد.

** شرکت کنندگان همچنین در کنفرانس اعلام می دارند که تقریب به معنی تعصب مذهبی یا کوشش برای تبلیغ یک مذهب در میان پیروان مذهب دیگر نیست و آنچه را که برخی طرف ها به عنوان کوشش شیعه کردن اهل سنت یا سنی کردن شیعیان ترویج می کنند،بیشتر به قصد فتنه انگیزی و مفسده جویی میان مسلمانان و گسترش اختلاف میان امت است.

- کنفرانس وحدت اسلامی، جهان اسلام و ملت های منطقه را به اتحاد در مقابله با جنبش های افراطی و تکفیری و حمایت از مقاومت مردمی در عراق و سوریه تا استقرار امنیت در این دو کشور فر می خواند.

- شرکت کنندگان به همکاری برای یاری آوارگان و آسیب دیدگان از گروه های افراطی و تکفیری در مناطق مختلف جهان اسلام به ویژه سوریه و عراق فرا می خوانند.

شرکت کنندگان در کنفرانس، خواهران مسلمانی را که از توانائی علمی برخوردارند، به همکاری برای موفقیت دعوت به تقریب فرا می خوانند و از ایشان می خواهند که نقش فعالتری در کنفرانس های وحدت اسلامی و گسترش آگاهی تقریبی میان جوامع اسلامی داشته باشند.

- شرکت کنندگان در کنفرانس معتقدند که مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی – طی روند فعالیتش که نزدیک به 30 سال به طول انجامیده است – با استفاده از تمامی ابزارهای موجود، نقش مهمی در تحقق موادی که بیشتر ذکر آن رفت، ایفا کرده و امید است برخی از موانع و نواقصی که مانع از تسریع در تحقق اهداف مطلوب می شود، برطرف شود.

- کنفرانس وحدت اسلامی از شورای عالی و مجمع عمومی می خواهد به بررسی ارزیابی های کمیته ها و توصیه های آنان و توصیه های کمیته های دائمی مجمع عمومی و اتحادیه های جهانی علمای مقاومت بپردازد.

- شرکت کنندگان کنفرانس پیروزی ها و گام های موفقیت آمیز ملت های اسلامی در بیداری را شادباش گفته و همگان را به حمایت مادی و معنوی از خلق های ستم دیده به ویژه مردم فلسطین و میانمار را فرا می خوانند.

- شرکت کنندگان کنفرانس به جهاد مردم ایران و رهبری آن را در راه اجرای شریعت خدا در عرصه های مختلف زندگی درود می فرستند و هرگونه توطئه علیه این روند را محکوم می سازند همچنان که حمایت خود را از موضع جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد توانایی هسته ای برای اهداف مسالمت آمیز را اعلام می دارند و هرگونه روش های پیچیده برای منع بهره گیری از حقوق مشروعی را که پیمان ها و قطعنامه های بین المللی تضمین می کنند،محکوم می سازند و کشورهای اسلامی را به بهره گیری از این تجربه فرامی خوانند.

- شرکت کنندگان کنفرانس تلاش های پیشگامان تقریب و وحدت اسلامی از جمله امام شیخ محمدعبده و امام محمود شلتوت و امام بروجردی و امام خمینی(ره)و امام مودودی و امام کفتارو 'رحمت الله علیهم' و امام سید موسی صدر و امام خامنه ای 'حفظه الله' و حضرت آیت الله واعظ زاده خراسانی و حضرت آیت الله تسخیری را ارج می نهند.

- شرکت کنندگان در کنفرانس بر ضرورت تشکیل کمیته ای متشکل از شخصیت های فعال اسلامی برای پیگیری توصیه های کنفرانس و اجرای آنها و ارائه گزارش سالانه در مورد روند اجرایی این توصیه ها به دبیرخانه مجمع عمومی تاکید می کنند.

- شرکت کنندگان در کنفرانس مراتب سپاسگزاری خود را از جمهوری اسلامی ایران و رهبر آن امام خامنه ای 'دام ظله العالی' و نیز از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای برگزاری و میزبانی این کنفرانس مبارک اعلام می دارند و برگزاری چنین گردهمایی هایی را متضمن خیر و برکت فراوانی می دانند.

بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور 600 شخصیت داخلی و خارجی از بیش از 69 کشور جهان با حضور رئیس جمهوری در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.

در همایش امسال علاوه بر حضور اندیشمندان اسلامی سایر قشرها همچون روسای دانشگاه ها، نخبگانی از احزاب، نیروهای مقاومت در منطقه، دانشجویان تقریبی و جوانان و بازرگانان به عنوان فعالان جهان اسلام در حوزه تقریب حضور داشتند.

در آیین اختتامیه بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی که لحظاتی پیش پایان یافت علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و جمعی از مسئولان کشوری، علما، اندشمندان و صاحبنظران شرکت کردند.


شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن