تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820892726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امروز جهان اسلام در آتش اختلاف مي‌سوزد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ دي ۱۳۹۳ (۱۴:۵۵ب.ظ)
آيت‌الله مکارم شيرازي:‏ امروز جهان اسلام در آتش اختلاف مي‌سوزد آيت‌الله مکارم شيرازي با بيان اينکه امروز جهان اسلام در آتش اختلاف مي‌سوزد، گفت: جاي تأسف است که در هفته وحدت باشيم، اما چراغ به دست بگيريم و وحدت را بيابيم.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت‌الله ناصر مکارم شيرازي در مراسم افتتاح مدرسه علميه امام کاظم (ع) که در سالن همايش‌هاي اين مجتمع برگزار شد ضمن تبريک ميلاد پيامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: تذکر دهنده و معلم براي بشريت از جمله توصيفات قرآن در مورد شخص حضرت محمد(ص) است.
وي افزود: در قرآن کريم شاخصه‌هاي ديگري هم براي ايشان ذکر شده که از آن جمله مي‌توان گفت که تعليماتش نشانه حقانيت بوده و همچنين تأثيرات اجتماعي ايشان که غل و زنجيرهاي جهل، خرافات و ناامني را از دست و پاي بشريت گشودند و همچنين نشانه‌هايشان در کتب آسماني سابق هم آمده بود.
اين مرجع تقليد با بيان اينکه در سوره مبارکه «ابراهيم» هم آمده است حضرت محمد(ص) داراي مأموريتي بود مبني بر اينکه مردم را از ظلمات به سمت نور هدايت کند خاطرنشان کرد: در اينجا منظور از ظلمت، خرافات، فساد، ناامني، فقر و همه تاريکي‌ها هستند.
وي ادامه داد: پيامبر اکرم(ص) در رسالت خويش، راه صحيح و سعادت را به مردم نشان مي‌دادند همانگونه که در قرآن هم آمده است اي کساني که ايمان آورده‌ايد دعوت خدا و رسول را اجابت کنيد زيرا شما را به سوي حيات فرا مي‌خوانند و بر اين اساس يکي از کارهاي پيامبر، زنده کردن دنياي مرده است زيرا بشريت دچار جهل و رذايل اخلاقي جامعه‌اي مرده محسوب مي‌شود و به يقين، جامعه ناامن و مملو از مفاسد اخلاقي زنده نيست.
آيت‌الله مکارم شيرازي با اشاره به مفاسد اخلاقي و مشکلات فرهنگي فراوان در جامعه بشري امروز خاطرنشان کرد: ناامني، ويرانگري و خونريزي بي‌حساب موجب شده از مبدأ حيات فاصله بگيريم و گرفتار زندگي جاهلي شويم.
استاد برجسته حوزه علميه قم عنوان کرد: سران برخي کشورهاي اسلامي عامل و ابزار دشمنان دين خدا شده‌اند دائما و بر آتش اختلافات مي‌افزايند و حتي از پول خودشان براي مسلمانان مخالف اسلحه تهيه مي‌کنند تا آتش جنگ روشن بماند که بايد گفت اين اسلام حقيقي نيست.
وي افزود: هيچ يک از رفتارها و گفتار تکفيري‌ها مطابق اسلام نيست؛ حيات آنها سيئه است، چراکه حيات طيبه توأم با علم، اخلاق، برادري و اتحاد بوده و با اي رفتاري که تکفيري‌ها نشان مي‌دهند مغايرت دارد.
آيت‌الله مکارم شيرازي با بيان اينکه امروز جهان اسلام در آتش اختلاف مي‌سوزد، تصريح کرد: جاي تأسف است که در هفته وحدت باشيم، اما چراغ به دست بگيريم و وحدت را بيابيم.
اين مرجع تقليد در ادامه به ديگر ويژگي‌هاي پيامبر اکرم(ص) و اعتراف دشمنان ايشان به خصوصيات بارز پيامبر اشاره و خاطرنشان کرد: مشرکان مي‌گفتند ايشان شاعر است، اما قرآن در حقيقت شعر نبود اما لطافت، روحانيت و جاذبه ادبي کلام وحي موجب مي‌شد دشمنان به فصاحت و بلاغت قرآن معترف باشند.
وي با اشاره به ديگر توصيفات مشرکان از پيامبر اعظم(ص) مبني بر اينکه ايشان کاهن يا ساحر است گفت: وقتي مي‌گفتند حضرت محمد(ص) کاهن است يعني در حقيقت به هوشمندي و ارتباط ايشان با عالم غيب ايمان داشتند و زماني هم که نسبت ساحر بودن مي‌دادند در حقيقت به قدرت کلام پيامبر معتقد بودند به همين دليل پنبه‌هايي در گوش‌هايشان مي‌گذاشتند تا سخن حق را نشوند؛ امروز هم شبکه‌هاي ماهواره‌اي و سايت‌هاي فاسد همان پنبه‌هايي هستند که مشرکان سعي مي‌کنند در گوش جوانان ما قرار دهند و به همين دليل بزرگان حوزه‌هاي علميه بايد مراقب باشند و با ابزارهايي که در اختيار دارند، اين پنبه‌ها را از گوش جوانان بيرون بياورند.
آيت‌الله مکارم شيرازي با تأکيد بر حفظ و تقويت وحدت در دنياي اسلام و ميان پيروان همه مذاهب اسلامي تصريح کرد: جبهه تکفير را مشاهده مي‌کنيم که در حال انفعال و عقب‌نشيني است و از خداوند هم مي‌خواهيم به زودي ريشه آنها کنده شود و همچنين پشتيبانان تکفيري‌ها هم رسوا شوند.
استاد خارج فقه حوزه علميه قم عنوان کرد: وحدت در حوزه‌هاي علميه نيز بايد تقويت شود زيرا سلايق مختلف در همه جا هست، اما طلاب و اساتيد بايد دست به دست يکديگر دهند و بوي اختلاف از حوزه‌ها به مشام نرسد، چراکه حوزويان داعيه‌دار وحدت اسلامي به شمار مي‌روند.
وي در خاتمه به تاريخچه ساخت مدرسه امام کاظم(ع) اشاره کرد و افزود: يکي از خيرين زميني را براي اين منظور خريداري کرد و با فروش بخشي از آن توانستيم ساختمان را در همان زمين بسازيم و علاوه بر اين ديگر تاسيسات را هم خيرين ديگر متقبل شدند و از وجوهات استفاده زيادي نشده است.
آيت‌الله مکارم شيرازي بيان کرد: حوزه‌هاي علميه از نظر امکانات و ابنيه آموزشي در مضيقه هستند، بنابراين تصميم گرفتم چنين مکاني را براي طلاب مهيا کنم تا در بيش از 100 مدرس آن به تحصيل علوم ديني و الهي بپردازند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن