تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر (ع):هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804229376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقص‌های امنیتی NFC در کمین جدیدترین تلفن‌های هوشمند هم هستند


واضح آرشیو وب فارسی:افتانا: کارشناسان امنیتی شرکت پاندا اعلام کردند که اگر NFC ها در فواصل زمانی کوتاه هم فعال باشند، بازهم می‌توانند امنیت دستگاه‌های مجهز به آن را با تهدیدهای بسیاری مواجه کنند.




نقص‌های امنیتی NFC در کمین جدیدترین تلفن‌های هوشمند هم هستند


 


 

کارشناسان امنیتی شرکت پاندا اعلام کردند که اگر NFC ها در فواصل زمانی کوتاه هم فعال باشند، بازهم می‌توانند امنیت دستگاه‌های مجهز به آن را با تهدیدهای بسیاری مواجه کنند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، به گفته کارشناسان شرکت ایمن رایانه پندار، نماینده انحصاری ضد ویروس پاندا در ایران، برخی از متخصصان به نقص‌های امنیتی موجود در تراشه‌های NFC پی برده‌اند.

کارشناسان امنیتی پاندا بر این باورند که تشخیص معایب و حفره‌های امنیتی موجود در تلفن‌های هوشمند اقدامی مهم و سودمند تلقی می‌شود، چراکه شرکت‌های تولیدکننده در به‌روز رسانی‌های آتی خود می‌توانند این آسیب پذیری‌ها را به‌طور کامل رفع کنند. اگرچه دسترسی به فایل‌های شخصی و محرمانه کاربران در تلفن‌های هوشمند کار ساده‌ای نیست و حتی برای باهوش‌ترین هکرها هم بهره‌برداری از این حفره‌های امنیتی نیز دشوار خواهد بود.

اواخر سال ۲۰۱۴ در رقابت Pw۲۰wn Mobile توکیو، برای باهوش‌ترین «هکر کلاه سفید» جایزه ۱۵۰ هزار دلاری در نظر گرفته شد که در نهایت به کمک نخبه‌ها، نقص‌های امنیتی در NFC کشف شد که حتی در مشهورترین دستگاه‌های تلفن همراه هم وجود دارد.

دو گروه مستقل از متخصصان امنیت تلفن‌های هوشمند، روش‌های مختلفی برای کشف آسیب پذیری‌های موجود در تکنولوژی NFC به کار بردند و آن‌ها را روی برترین شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه آزمایش کردند. نتیجه آزمایش‌ها نشان می‌دهد که حتی بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های موبایل از جمله گوگل نمی‌تواند محصول Nexus۵ مشهور خود را از خطرات احتمالی NFC در امان نگاه دارد و البته این اولین باری نیست که گوگل مورد هدف قرار می‌گیرد.

چارلی میلر، یک «هکر کلاه سفید» از طریق تراشه جاسازی شده در دستگاه Nexus S توانست به تمامی فایل‌های موجود در دستگاه دسترسی داشته باشد. او در کنفرانس امنیتی black hat سال ۲۰۱۲ در لاس وگاس با بهره‌گیری از آسیب پذیری امنیتی در فناوری‌های بی‌سیم موفق شد تا کنترل این دستگاه را به‌طور کامل در اختیار گیرد.

گفتنی است، NFC مخفف عبارت Near Field Communication به معنای ارتباط حوزه نزدیک است. این سیستم ارتباطی بی‌سیم، اجازه انتقال اطلاعات در فرکانس بالا را در فاصله‌های کوتاه می‌دهد. NFC علاوه بر این‌که اجازه تبادل اطلاعات بین دستگاه‌ها را می‌دهد، قادر است به جای کارت‌های اعتباری نیز مورد استفاده کاربران قرار گیرد.

به همین دلیل امروزه استفاده چیپ‌های NFC در دستگاه‌های هوشمند به‌طور چشم‌گیری افزایش یافته است تا آن‌جایی که در بزرگ‌ترین دستگاه‌های هوشمند جهان هم از تکنولوژی NFC استفاده شده است. با این وجود NFC با تمام امکانات و قابلیت‌های منحصر به فرد خود، می‌تواند امنیت گوشی‌های هوشمند را تا حد بسیاری به خطر اندازد.

مرجع : ایمن رایانه پندار

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: افتانا]
[مشاهده در: www.aftana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن