تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816705518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهاسازي 176 ميليون مترمکعب آب از سدهاي حوضه اروميه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ دي ۱۳۹۳ (۱۷:۳۲ب.ظ)
مدير کل مديريت به‌ هم پيوسته منابع آب حوضه درياچه اروميه خبر داد: رهاسازي 176 ميليون مترمکعب آب از سدهاي حوضه اروميه مدير کل دفتر مديريت به‌ هم پيوسته منابع آب حوضه درياچه اروميه شرکت مديريت منابع آب ايران گفت: در سه ماه آينده 176 ميليون مترمکعب از آب سدهاي حوضه اروميه براي تثبيت آب اين درياچه رهاسازي مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، سيدمرتضي موسوي، با اشاره به بارش مناسب باران در حوضه درياچه اروميه از ابتداي سال آبي جاري تا هفته نخست دي‌، اظهار داشت: در اين حوضه تاکنون 164 ميلي‌متر بارش داشته‌ايم که درمقايسه با سال آبي گذشته که 91 ميلي‌متر بود، حدود 80 درصد افزايش يافته است؛ در مقايسه با بلندمدت نيز که متوسط بارش‌هاي اين حوضه 92 ميلي‌متر بود، حدود 78 درصد افزايش بارش داشته‌ايم.
وي افزود: اين ميزان بارش موجب شده است مخازن سدهاي اين حوضه نيز وضعيت مطلوب‌تري درمقايسه با سال گذشته داشته باشد و هم‌اکنون افزون‌بر 626 ميليون مترمکعب در اين مخازن ذخيره شده است که اين رقم در سال گذشته 544 ميليون‌ مترمکعب بود.
موسوي درباره تراز درياچه گفت: از سال 77 به بعد به‌طور مرتب شاهد کاهش اين تراز بوده‌ايم و اين تراز هر سال 30 تا 40 سانتي‌متر افت داشته است، اما؛ خوش‌‎بختانه امسال ما شاهد تثبيت اين تراز هستيم و در دي‌ماه اين تراز 1270.55 ‌متر است که در مقايسه با سال گذشته يک سانتي‌متر افزايش را نشان مي‌دهد.
وي ادامه داد: اين ميزان تراز آب موجب شده است سطح درياچه اروميه در 2048 کيلومترمربع حفظ شود و حجم درياچه هم در زمان حاضر حدود دو ميليارد و 409 ميليون مترمکعب است.
موسوي افزود: با اجرايي شدن مصوبه‌هاي کارگروه ويژه نجات درياچه اروميه و کمک مطالعاتي دانشگاه‌هاي شريف و اميرکبير و همچنين دانشگاه‌هاي تبريز و اروميه، تلاش و برنامه‌ها براي رسيدن به تراز اکولوژيک درياچه يعني رقم 1274.1 متر انجام مي‌شود که هم‌اکنون سه متر و 55 سانتي‌متر از اين تراز فاصله داريم.
مدير کل دفتر مديريت به‌هم پيوسته منابع آب حوضه درياچه اروميه با تاکيد بر ايجاد تعادل بين مصرف و آب موجود در حوضه، ادامه داد: مهم‌ترين راهکار رسيدن به تراز اکولوژيک درياچه اروميه تعديل مصرف در بخش کشارزي است؛ اگر ما بتوانيم سالانه هشت درصد از مصرف آب کشاورزي را کاهش دهيم، تا پنج سال آينده 40 درصد مصرف آب در بخش کشاورزي کاهش خواهد يافت.
موسوي مصرف بخش کشاورزي در اين حوضه را چهار ميليارد و 300 ميليون مترمکعب عنوان کرد و گفت: اين برنامه به‌گونه‌اي پيش خواهد رفت که هيچ لطمه‌اي به کشاورزي منطقه وارد نشود و ميزان توليد کشاورزي نيز کاهش نيابد که اين امر با استفاده از الگوي کشت مناسب در منطقه و روش‌هاي نوين آبياري ميسر خواهد بود.
وي از رهاسازي بخشي از آب سدهاي اين حوضه براي افزايش ورودي به درياچه خبر داد و افزود: از ماه‌هاي بهمن تا فروردين آينده به تناسب ذخيره سدهاي حوضه و ميزان آورد رودخانه‌ها، 176 ميليون مترمکعب از آب سدها براي تثبيت آب درياچه اروميه رهاسازي خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن