تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818970847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هيچ فقيه و يا مجتهدي موسيقي پاپ، راک و ساير انواع موسيقي ها را حرام نکرده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ دي ۱۳۹۳ (۱۶:۱۳ب.ظ)
حجت الاسلام رياحي نبي: هيچ فقيه و يا مجتهدي موسيقي پاپ، راک و ساير انواع موسيقي ها را حرام نکرده است مشاور مدير کل موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: هيچ فقيه و يا مجتهدي نيست که بگويد موسيقي پاپ، راک و غيره حرام است و سنتي و ايراني مجاز.
حجت الاسلام علي رياحي نبي در حاشيه برگزاري هشتمين جشنواره گروه نوازي فارس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري موج، گفت: هيچ فقيه و يا مجتهدي نيست که بگويد موسيقي پاپ، راک و غيره حرام است و سنتي ايراني مجاز، بلکه بايد در تمامي موارد قانون و شرع رعايت شود.
مشاور مدير کل موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تاکيد کرد: در کشور ما شرع و قانون بايد در کنار يکديگر قرار داشته باشند و نمي توان اين دو مهم را از يکديگر جدا کرد.
حجت الاسلام رياحي نبي افزود: اگر متشرع هستيم بايد به مباحث شرع احترام بگذاريم و بايد به آن عمل کنيم و اگر هم قانونمدار هستيم بايد به قانون عمل کنيم و اگر هم قبول نداريم بايد به سمت اصلاح آن حرکت کنيم.
وي يادآور شد: موسيقي خوب و بد داريم اما به هر حال بايد متناسب با قانون و شرع حرکت کنيم، بايد به ياد داشته باشيم که شرع و دين آنچه که ما فکر مي کنيم نيست بلکه ما بايد فکرمان را مطابق شرع و دين فکر تنظيم کنيم.
وي در ادامه گفت: اگر موسيقي طبق قانون وزارت ارشاد مجوز گرفته کاري قانوني بوده و هرکس مشکلي دارد بايد از راه اصلاح قانون اقدام کند.
رياحي نبي ادامه داد: هيچ کسي حتي طلبه ها، بسيجي ها و... حق خلاف قانون حرکت کردن و سخن گفتن را ندارند بلکه اين افراد بايد جزء قانونمدارترين افراد باشند و اگر هم با موسيقي مجوزدار مشکل دارند بايد از طريق قانون اقدام کنند.
وي يادآور شد: مقابله با اجراي موسيقي بايد قانوني باشد البته اگر مجوز قانوني داشته باشد اين مخالفت حرکت غير قانوني است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن