تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820852714




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در اولین نشست خبری خود که با کارگروه تخصصی ورزشی به سوالات پاسخ داد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رشید هدایت خواه: در اولین نشست خبری خود که با کارگروه تخصصی ورزشی به سوالات پاسخ داد خبرگزاری پانا: جدید اداره ی ورزش و جوانان شهرستان شوش در اولین نشست خبری خود که با کارگروه تخصصی ورزشی انجمن روزنامه نگاران برگزار شد به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد .
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۷ دي ساعت 11:16

خبرگزاری پانا+نشست خبری

به گزارش خبرگزاری پانا، رشید هدایت خواه رئیس جدید اداره ی ورزش و جوانان شهرستان شوش در اولین نشست خبری خود که با کارگروه تخصصی ورزشی انجمن روزنامه نگاران برگزار شد به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد .
رئیس اداره ی ورزش و جوانان شهرستان شوش ضمن معرفی خود عنوان نمود : با فعالیت در کشتی فرنگی وارد ورزش شدم و بیش از 12 سال  زحمات زیادی را زیر نظر مربیانم کشیدم و حاصل آن چند مدال قهرمانی در رده ی سنی جوانان در سطح استانی و کشوری است و در این مدت بارها به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری اسلامی ایران دعوت شده ام .
وی سپس به اولین قطب ورزش شوش یعنی کشتی اشاره کرد و گفت : ما در گذشته  در رشته ی کشتی فرنگی  ملی پوشانی در رده های سنی مختلف داشته ایم ، اما الآن  از آن افتخار آفرینی ها دیگر خبری نیست اما  همان ملی پوشان دیروزی کشتی فرهنگی شوش ؛ امروز مربیان موفقی شده اند که در شهرستان های همجوار خصوصا شهرستان اندیمشک ، تیمی از این شهرستان را به عنوان قهرمانی اولین دوره ی مسابقات کشتی جهان رسانذند و از جمله اهداف ما ، فعال کردن رشته های « فوتبال ، کشتی ـ تکواندو ـ بوکس  و والیبال » است  که تا به حال عملکرد خوبی داشته اند  اما در این چند سال اخیر  بنا به دلایلی افت  شدید و محسوسی داشته اند ـ شوش در این رشته ها و سایر رشته های ورزشی پتانسیل های خوب و بالایی دارد و با یک خانه تکانی می شود آن پویایی  را دوباره به ورزش شوش تزریق کرد .
جعفر دیناروند که عناوین دومین رئیس اداره ی تربیت بدنی در تاریخ ورزش شوش ـ اولین داور ملی فوتبال و یکی از بنیانگذاران دسته ی ورزشی هما و رئیس کارگروه تخصصی آسیب های اجتماعی انجمن روزنامه نگاران شوش ضمن اعلام حمایت و پشتیبانی از رئیس جدید اداره ی ورزش و جوانان گفت : در این تغییر و تحول که در ساختار ورزش شوش به وجود آمده و هدایتخواه مدیریت این اداره را به دست گرفته هیچ گونه سیاسی کار در میان نبود و من در این نشست خبری چون قرار است اطلاع رسانی شود با توجه به سوابقی که دارم  برای معرفی رئیس جدید با من مشاوره به عمل آمد و متعاقبا به شخصه با بسیاری از پیشکسوتان ورزش  مشاوره داشتم  و از آنجایی که دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی بومی بودن ملاک و معیار وی بود ؛ ما نظیر علاوه بر این معیار ،« تخصص در ورزش و از بدنه ی ورزش بودن  را در نظر گرفتیم و رشید هدایخواه را بهترین گزینه تشخیص دادیم و بعد برای گذراندن مراحل قانونی به متقاضیان معرفی کردیم .
وی افزود ؛ یکی دیگر از دلایل این تغییر و تحول  در واقع نارضایتی  از وضع موجود  بود که ورزش شوش از جایگاهی که در گذشته داشته زیاد فاصله گرفته است .
اولین داور ملی شوش در ادامه خطاب به کسانی که در جلسه ی تودیع و معارفه موضوع سیاسی بودن این تغییر را مطرح کرده بودند تذکراتی را داد و در این راستا خاطر نشان کرد :آن صحبت ها کاملا اشتباه محض  بوده و من از کسانی که این حرف ها را زده اند  گله مند هستم چون حداقل می دانم قبل از این تغییر و تحول با آنها مشورت داشته ام .
دومین رئیس اداره ی تربیت بدنی در تاریخ شوش سپس به نابود شدن ورزش مادر  اشاره کرد و در این خصوص اظهار داشت : دو و میدانی این مادر ورزش ها  در شهرستان شوش ؛ قهرمانانی در سطح کشور داشته است و مهندس عبدالرضا مانعی معاونت فعلی فرماندار شوش   یکی از ورزشکارانی بوده که عنوان قهرمانی کشوری در این رشته را در کارمانه ی خود دارد و می شود از تجارب ایشان برای  زنده کردن مجدد این رشته استفاده کرد . در تاریخ دو و میدانی شوش ما  ملی پوش در پرش سه گام داشته ایم ـ مرحوم جاسم حمزه و محمد والی زاده که هم اکنون گوشه نشین شده دو مهره ی کلیدی در این رشته بوده اند .
جعفر دیناروند رئیس کارگروه تخصصی  آسیب شناسی اجتماعی انجمن روزنامه نگاران شهرستان شوش  سپس به انتظارات و پیشنهادات اصحاب رسانه و مطبوعات شوش  پرداخت و گفت :  اولین انتظار ما  از شما این است که  وضعیت موجود را کنار بگذارید و وضعیت مطلوب را جایگزین کنید ؛ دو و میدانی را دوباره زنده کنید  و برای خود مشاورینی از تمام رشته های ورزشی  شناسایی کنید  و در هر تصمیم گیری  با آنها مشورت کنید که هم از نظر کیفی و هم کمی کمترین نقص را مشاهده کنیم .
وی در ادامه به یکی از پیشکسوتان ورزش شوش به عنوان مثال اشاره کرد و عنوان نمود : آشنایی من با عباس کرم الهی به  قبل از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بر می گردد و زمانی که نوجوانی بود و در تیم های پایه ی باشگاهی فعالیت می کرد و بعد بازگشت مردم شوش به این دیار ؛ این پیشکسوت ورزش باز  وارد ورزش شد  ؛  قبل از این که به تئاتر و روزنامه نگاری رو آورد و یادم می آید  هر وقتی تیمی را تشکیل می داد  از نظر فنون فوتبال یک سر و گردن از تیم هایی دیگر بالاتر بود و نام تیم های وی در رده های پایه زبان زد خاص و عام بود به طوری که برادرم محمدرضا دیناروند یک روز به من گفت ؛ یک مرد وارد ورزش شده و با توجه به اینکه نوجوانان و جوانان را در زمین های خاکی جمع می کند ، الفبای فوتبال را به آنها می آموزد و برای پیشرفت آنها هزینه می کند باید یک فرد سرمایه دار باشد ؛ اما وقتی آمدم و از نزدیک او را دیدم متوجه شدم که این مرد همان عباس کرم الهی است که از جیب خود برای  رشد بازیکنان خرج می کند و ماحصل زحمات این پیشکسوت ،  تحویل دادن بازیکنانی به تیم های مطرح در سطح استان و کشور است . و هم اکنون این پیشکسوت ورزش علاوه بر کوله باری تجربه در در رشته های مختلف ورزشی دارد و در کنار آن هم اکنون یک روزنامه نگار حرفه ای می باشد می تواند یک بازوی اجرایی  در هیئت های ورزشی و یک مشاور در اتاق فکر شما باشد .
دیناروند  به برگزاری کلاس های آموزشی تأکید کرد و بیان نمود : ما سرمایه ی اصلی که ورزشکاران و مربیان باشند را به عنوان پتانسیل در اختیار داریم اما  برای اینکه این جامعه ی ورزشی اخلاق پهلونی را سرلوحه ی کار خود دهند تنها با برگزاری کلاس های آموزشی امکان پذیر خواهد بود .
ابتکار و نوآوری برای  فعال نمودن و بنیاگذاری  رشته هایی از ورزش که تاکنون هیچگونه فعالیتی در این شهرستان نداشته اند ؛ پیشنهاد بعدی جعفر دیناروند بود که در این راستا اظهار داشت : راه اندازی  هیئت های « ورزش های بومی » می تواند یکی از ابتکاراتی باشد که اگر در مرکز خوزستان هم برگزار نمی شود اما با توجه به بافت عشایری این منطقه مورد استقبال قرار می گیرد .
در بخش بعدی ، این مقاله نویس برجسته ی شوشی  به بالابردن نرخ ورودی ها اشاره کرد و گفت : وضعیت ورودی جوانان برای استفاده از سالن های ورزشی و یا ورزشگاه جهان پهلوان تختی بسیار اسفبار است  و با توجه به اینکه در اینجا پول  حرف اول را می زند  ؛ فقر اجازه نمی دهد جوانان   ما وارد سیستم  ورزش شوند ـ خود به خود با پرداخت هزینه های بیمه ی ورزشی ـ تهیه لباس و کفش مورد نیاز آن رشته ی ورزشی و هزینه ی ایاب و ذهاب ؛ چنانچه ورودی ها  پائین تر گرفته شود ؛ جوان ما از ورزش زده نمی شود که بعد ناخواسته به اعتیاد رو آورد  و بی توجهی به این موضوع خود به خود جوانان را به طرف اعتیاد سوق می دهد  و وجود یک معتاد  برای جامعه ورزش ما  دردسرهایی را به وجود خواهد آورد .
جعفر دیناروند در مهمترین بخش پیشنهادهای خود به  انعکاس فعالیت ها پرداخت و عنوان نمود : تکیه بر انتشارات بسیار مهم است و این را باید از اصحاب رسانه و مطبوعات خواست که می بایست به انجمن روزنامه نگاران که پایگاه معتبری در این راستا است واگذار شود .
رئیس کارگروه تخصصی آسیب شناسی انجمن روزنامه نگاران در پایان به  دور شدن از مدیریت تک محوری اشاره کرد و خاطر نشان کرد : مدیریت تک محوری  به جایی نخواهد رسید لذا خرد جمعی را در تمام مراحل  مدنظر داشته باشید  که اگر چنین شود  برنامه ها بدون نقص ، خروجی ایده آلی خواهند داشت .
برهان ذبیدی گزارشگر پایگاه خبری تحلیلی ایران انا از برنامه ریزی انجمن روزنامه نگاران  شوش که چنین نشست هایی را مهیا می کند تشکر کرد و در تکمیل پیشنهادات مطرح شده  خطاب به هدایت خواه گفت :  این  انتظار را از شما دارم  تا زمانی که این مسئولیت را بر عهده دارید  نه بین رشته های ورزشی تبعیض قائل شوید و نه  گرایش به رنگ ـ زبان و یا قوم و قبیله ای داشته باشید .
کریم ستاوی  مدیر مسئول ماهنامه گلباگ محراب پرسید : وقتی که با هزار زحمت یک تیم جواز ورود به مسابقات استانی را می گیرد و برای  برگزاری هر بازی می بایست هزینه های ایاب و ذهاب و مواد غذایی را در دیدارهای خارج از خانه و پرداخت حق الزمه ی نماینده ی هیئت فوتبال و نماینده ی کمیته داوران ـ داوران ـ نیروی انتظامی و فوریت های پزشکی را بازی های خانگی را بپردازد ؛ اداره ی ورزش و جوانان  چرا از این تیم ها حمایت مالی نمی کند ؟
ـ تأمین اعتبارات برای پرداخت هزینه ها در واقع  وظیفه ی هیئت های ورزشی است که باید به دنبال اسپانسر باشند و ما هم در حدی که مقدور باشد حمایت می کنیم .
کریم ستاوی دومین سئوال خود را به نمایندگی از طرف پایگاه خبری ورزشی پیمان مطرح کرد و عنوان نمود : قبول دارید که اداره ی ورزش و جوانان تا کنون به جز پرداخت به ورزش ، نسبت به کارهای فرهنگی نظیر برگزاری همایش های مذهبی یا هنری و یا پیگیری  وام جوان برای ازدواج و خرید مسکن هیچگونه فعالیتی نداشته است ؟
ـ بله باید اعتراف کنیم که  فعالیت دستگاه ما تاکنون به  ورزش خلاصه شده البته امسال در مراسم های عزاداری  اداره ی ورزش و جوانان چند ایستگاه صلواتی را برپا کرده بود و به مردم خدمت رسانی می کرد اما قبول دارم که در بخش فرهنگی هم باید فعال باشیم .
شهلا حجازی خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز  گفت :  تنها سالن ورزشی حجاب که برای بانوان شوشی در سفر مقام معظم رهبری  احداث شده است ، اما متاسفانه این تک سالن هم بیشتر اوقات در اختیار آقایان قرار دارد  چه تدابیری برای رفع این مشکل در نظر گرفته اید ؟
ـ کمبود سرانه فضای ورزشی شوش نسبت به شهرستان های همجوار بسیار پائین تر است و  البته این را قبول دارم که  نسبت به استفاده ی بانوان از این سالن  به خاطر درآمد اجحاف شده و در حال حاضر با برنامه ریزی که مد نظر دارم یا فعالیت برادران در این سالن را به سانس های شب منتقل می کنم که روزها در اختیار خواهران باشد و یا اینکه یک روز درمیان مختص بانوان خواهد بود .
عباس کرم الهی سرپرست روزنامه آنزان  به  تاریخ ورزش محلات شوش اشاره کرد و گفت : زمانی که برهان زبیدی رئیس اداره ی تربیت بدنی بود در زمین های میراث فرهنگی فقط سه میدان خاکی به نام « امام خمینی(ره) ـ استقلال و شهید دانش » وجود داشت که چون تعداد تیمهای محلات زیاد بود در بعضی مواقع برای گرفتن نوبت برای بازی برخوردهایی هم به وجود می آمد تا اینکه شورای ورزش محلات تشکیل شد و منم یکی از اعضای آن شورا بودم ـ سه زمین موجود به 17 زمین خاکی افزایش یافت و روزهای پنجشنبه و جمعه از صبح تا بعدازظهر تیم های محلات مشغول برگزاری دیدارهای دوستانه می شدند و این باعث شد که تیم های محلی ، باشگاه های شوش را تقویت کنند و آن زمان وقتی که در رده های سنی نوجوانان ـ جوانان و امید در سطح استان خوزستان تیمی تشکیل می شد از ارنج 11 نفره 7 نفر از بازیکنان شوش این ارنج را تمکیل می کرد ـ اما بعدا ها توسط میراث فرهنگی تمام تیرک ها جمع آوری شدند و به صورت علنی ورزش محلات شوش مرد و با مردن ورزش محلات تیم های باشگاهی هم یکی پس از دیگری  فعالیت خود را کنار گذاشتند ـ دستجاتی که زمانی هر کدام در چهار رده ی سنی و چهار رشته ی ورزشی فعال بودند . اکنونچند وقت پیش به بهانه ی ثبت جهانی شوش در یک هم اندیشی  غلام حیدر مشاوور مدیرکل میراث فرهنگی ـ صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان قول مساعد داد که آن 17 میدان ورزشی را با همکاری اداره ی ورزش و جوانان مجددا احیا نماید که تا این لحظه اقدامی صورت نگرفته  آیا در این راستا  اقدامات لازم را انجام خواهید داد ؟
ـ  مطمئن باشید که پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد و شما خبرنگاران را از نتیجه ی کار مطلع خواهیم کرد .
عباس کرم الهی به نمایندگی پایگاه خبری شوشان از هدایخواه خواسشت که حرف های نا گفته ی خود را اعلام نماید :
ـ در نظر داریم  پیشکسوتان ـ مربیان و بازیکنان فعالی که به هر نحوی کنار رفته اند با دلجویی ها و نشستن پای حرف دل و دغدغه هایشان  بستر را برای بازگشت آنها به ورزش را فراهم کنیم  و در این راستا در نظر داریم که در اسفند 1393 همایش بزرگی به منظور تجلیل از مدال آوران و پیشکسوتان را برگزار کنیم که با این که امیدوارم پیشکسوتان را در کنار خود ببینیم .
و اما  مطمئن باشید پیشنهاداتی که اصحاب رسانه و مطبوعات به من دادن باعث  بالا رفتن انگیزه ام شده تا فعالیت مضاعفی داشته باشم . 
 
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن