تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802631443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وضعیت عادی نیست؛دولت مانند زمان جنگ عمل کند! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: وضعیت عادی نیست؛دولت مانند زمان جنگ عمل کند!
بحث برداشت از صندوق توسعه ملی، بحثی نیست که به این سادگی‌ها فراموش شود؛ هرچند در هفته گذشته مجلس و دولت بیانیه مشترکی صادر کردند و ظاهرا موضوع تمام شد، امروز بار دیگر نادران با تذکر شفاهی در مجلس شورای اسلامی، این بحث را به میان کشید و از دولت به دلیل پاسخگو نبودن در این باره انتقاد کرد.
کد خبر: ۴۶۴۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲ - 07 January 2015



دولت مجبور به برداشت از صندوق توسعه است
بحث برداشت از صندوق توسعه ملی، بحثی نیست که به این سادگی‌ها فراموش شود؛ هرچند در هفته گذشته مجلس و دولت بیانیه مشترکی صادر کردند و ظاهرا موضوع تمام شد، امروز بار دیگر نادران با تذکر شفاهی در مجلس شورای اسلامی، این بحث را به میان کشید و از دولت به دلیل پاسخگو نبودن در این باره انتقاد کرد.

به گزارش «تابناک»، این نماینده مجلس علاوه بر این، از برداشت  ۱. ۱ میلیارد دلار و ۱۸ میلیارد تومان دیگر از صندوق توسعه ملی پرده برداشت و گفت: مجلس در این باره سکوت نخواهد کرد و منتظر پاسخ مقامات است، ولی نکته این است که دولت چگونه توانسته از صندوق این صندوق پول بردارد؟!

برخی از اقتصاددانان مجلس بر این باورند، با توجه به شرایط موجود، دولت چاره‌ای جز این کار ندارد و ‌پولی از صندوق برداشت نکرده، بلکه سهم صندوق را با تأخیر پرداخت می‌کند و همین ‌باعث ایجاد شبهه در کار می‌‌شود.

محمد‌رضا ‌پور‌ابراهیمی در این خصوص گفت: گویا با توجه به محدودیت انتقال منابع از خارج به داخل کشور و تقسیم سهم ۱۴.‌۵ درصد، سهم صندوق توسعه ملی و سهم بودجه تعریف می‌شود، البته ما در کلیات این هم محدودیت داریم؛ اما این امکان هست که در رویکرد بخش حسابداری،‌‌ همان طور که در ۴.‌۱ دهم میلیارد اتفاق افتاد و ثبت حسابداری، اشتباه شده باشد.

وی گفت: هم‌اکنون ما می‌توانیم ‌۳۰ تا ۴۰ درصد از وجوهی را که بابت فروش‌های انجام شده در خارج از کشور انجام می‌دهیم، وارد کشور کنیم؛ پس ممکن است سهم ۱۴.‌۵ درصد و ۲۹ درصد صندوق توسعه ملی کامل رعایت شود و ‌جابجایی در سرفصل یا اصلاح حساب صورت گیرد.

این نماینده افزود: دولت در شرایط امروز متناسب با شرایط صلح اقتصادی عمل می‌کند. هنگامی که قانون برنامه پنجم ‌نوشته شد، کشور نه در تحریم نفتی بود، نه تحریم‌های اقتصادی اینچنینی ‌داشت؛ حال به این شرایط دچار شده‌ایم و باید راهکاری برای آن بیابیم.

پورابراهیمی گفت: ما هم اکنون مانند اوایل انقلاب به روش فروش عادی نفت‌ در حساب‌های خود عمل می‌کنیم. اعتقاد من این است که دولت باید پیشنهادی ‌بیاورد و با توجه به شرایط موجود، وضعیت را اصلاح کند، زیرا قانون فعلی، رویکرد دولت و اشتباهات دولت را محرز می‌کند.

اما اعتقاد من این است، شاید از نظر محتوایی محدودیت‌هایی شبیه به ۴.‌۱ میلیارد باشد، ولی به هر حال از نظر قانون شکل کار ایراد دارد و دولت باید پیشنهادی بیاورد که متناسب با شرایط کنونی در خصوص فروش نفت و وصول مطالبات و تخصیص عدد‌های مربوط به این اقدام باشد، زیرا در غیر این صورت، این کار اولین بار، دومین ‌و چندمین بار نخواهد بود و باز تکرار می‌شود که این نگرانی‌هایی را ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین یادآور شد: اگر دولت می‌تواند مانند سه سال پیش مطالبات خود را وصول کند و مانند سابق سهم صندوق توسعه ملی را بپردازد، ‌به راهش ادامه دهد؛ اما شواهد نشان می‌دهد نمی‌تواند این کار را انجام دهد و سهم صندوق را با تأخیر پرداخت می‌کند، پس بیاید و این را قانونی بکند.

پورابراهیمی در ادامه افزود: دولت مگر در زمان جنگ برای خرید سلاح ‌چه کار می‌کرد؟ برای این کار که مناقصه برگزار نمی‌کردند. هر کس این کار را در زمان جنگ انجام میداد، دشمنان تمام تجهیزات و حتی کشتی‌های آن را از بین می‌برند؛ اما دولت یک نفر را پیدا کرد و اعلام نمود، امروز زمان جنگ است. شما بروید اسلحه ‌تهیه کنید و برگردید. اگر هم مشکلی پیش می‌آمد، ‌مسئولیت آن متوجه کسی بود که این کار را انجام داده بود.

وی همچنین در ادامه این موضوع گفت: امروز نیز باید به دولت ‌همین اختیارات داده شود، زیرا در غیر این صورت، دولت دچار مشکل می‌شود. وضعیت کنونی، ‌عادی نیست، دولت مجبور است برخی از این کار‌ها را انجام دهد.

اگر اوضاع کنونی با ‌شرایط زمان تدوین برنامه پنجم یکسان است، پس دولت تخلف کرده و باید با آن برخورد کرد، ولی اگر این گونه نیست، باید اقداماتی انجام دهد.

پورابراهیمی در پایان خاطرنشان ساخت: اکنون انتقاد ما از دولت این است که چرا پیشنهاد نمی‌آورد و مجوز بگیرد؟ چون مردم فکر می‌کنند ‌یک عده آمده‌اند و پول را برداشته و رفته‌اند و همین استرس زیادی در جامعه ایجاد می‌کند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن