تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804029324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش ماليات بر ارزش افزوده در اقتصاد مقاومتي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ دي ۱۳۹۳ (۱۵:۹ب.ظ)
نقش ماليات بر ارزش افزوده در اقتصاد مقاومتي افزايش نرخ ماليات بر ارزش افزوده بر کالاهاي لوکس و تجملي، مصرف اين‌گونه کالاها را محدودتر کرده و در مقابل منابع کشور را به توليد بيشتر کالاهاي اساسي و ضروري سوق داد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از سازمان امور مالياتي، در جهان امروز ماليات بر ارزش‌افزوده از چنان جايگاهي برخوردار شده است که به مهم‌ترين منبع درآمد مالياتي در بيشتر اقتصادهاي درحال‌توسعه و در حال گذار مبدل شده، به‌طوري‌که به جرأت مي‌توان گفت: هيچ نوآوري مالياتي به اين سرعت و توسط اين طيف وسيع از کشورها مورد استقبال قرار نگرفته است.
در کشور ما نيز نظام ماليات بر ارزش‌افزوده با توجه به مزيت‌ها و ويژگي‌هايي که از آن برخوردار بوده است، موفق شده سهم قابل‌ملاحظه‌اي از منابع درآمدي دولت را تأمين کند.
البته گفتني است: اهميت اين نوع ماليات فقط محدود به تأمين منابع درآمدي دولت نبوده، بلکه از آنجايي که اساساً اين ماليات بر پايه مصرف اخذ و وصول مي‌شود مي‌تواند تأثير فوق‌العاده‌اي بر اصلاح الگوي مصرف نيز داشته باشد. اما قبل از تبيين اثرات آن بر مصرف خانوارها شايسته است در ادامه به ويژگي‌ها و مزيت‌هاي ماليات بر ارزش‌افزوده اشاره شود:
تجهيز منابع مالي براي دولت‌ها به علت درآمدزايي بالا، کمک به داشتن يک نظام جامع اطلاعات مالياتي در کشور، ثبات نسبي ماليات از طريق کاهش وقفه‌هاي وصول، جلوگيري از فرار مالياتي، امکان تشخيص دقيق‌تر بر درآمد، اقتصادي بودن هزينه‌هاي وصول، ايجاد تغييرات لازم در الگوي مصرف در اين بررسي قصد نداريم ويژگي‌هاي ماليات بر ارزش‌افزوده را يکايک موردمطالعه قرار دهيم بلکه فقط نقش و تأثيري که اين نوع ماليات مي‌تواند در اصلاح الگوي مصرف داشته باشد موردبررسي قرار مي‌گيرد.
امروز که اقتصاد کشور تحت تأثير تحريم‌هاي بين‌المللي، رکود تورمي و ساير عوامل قرار دارد طلب مي‌کند که دولت و کارگزاران با سياست‌گذاري مناسب به تقويت آن همت گمارند. در حال حاضر اقتصاد مقاومتي که توسط مقام معظم رهبري مطرح شده يکي از بهترين تدابيري است که مي‌تواند در حل معضلات و مشکلات اقتصاد کشور مؤثر واقع شود. زيرا سياست آن بر اين اصل مسلم استوار است که کشور فقط به منابع و امکانات داخلي اتکا داشته و از هرگونه وابستگي به ساير کشورها خود را بي‌نياز بداند. بر اساس چنين سياستي بي‌شک ماليات بر ارزش‌افزوده مي‌تواند کمک فوق‌العاده‌اي به اقتصاد کشور داشته باشد. بدين معني که از آنجايي که منابع کشور محدود هستند مي‌تواند با افزايش نرخ ماليات مذکور بر کالاهاي لوکس و تجملي، مصرف اين‌گونه کالاها را محدودتر کرده و در مقابل منابع کشور را به توليد بيشتر کالاهاي اساسي و ضروري سوق داد.
اين امر به‌نوبهٔ خود موجب مي‌شود که افراد جامعه در عادات مصرفي خود تجديدنظر نموده و در حقيقت الگوي مصرفي خويش را اصلاح و از مصرف کالاهاي غيرضروري اجتناب کند. بنابراين اصلاح الگوي مصرف در جامعه باعث مي‌شود که اولاً کشور قادر شود که با منابع موجود، مايحتاج اوليه جامعه را تأمين کرده و ثانياً در تحقق شکوفايي و رشد اقتصادي که لازمهٔ خودکفايي و استقلال اقتصادي است، گام‌هاي مؤثري بردارد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن