تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819242149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد حوزه و دانشگاه: آمریکا به دنبال تقویت گروه‌های تکفیری است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استاد حوزه و دانشگاه:
آمریکا به دنبال تقویت گروه‌های تکفیری است
یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد گروه‌های سلفی بمانند و تقویت شوند، گفت: مسلمانان تندرو هیزم آتش فتنه‌گری و اختلافات مذهبی را برای دشمنان اسلام و قرآن فراهم می‌کنند.

خبرگزاری فارس: آمریکا به دنبال تقویت گروه‌های تکفیری است



به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علیرضا جوادی ظهر امروز در همایش فتنه شیطان افزود: ابن تیمیه مبدا و رهبر دنیای وهابی و سلفی‌گری بوده و تمام تاریخ آنها به این شخص منتهی می‌شود.
جوادی با اشاره به اینکه دنیای اسلام با جمیع مفارق با ابن تیمیه مخالفت کرد، اظهار داشت: قرن 7 و 8 اوج جدال کلامی بین فرق است، اهل سنت به لحاظ فقهی پیرو مذاهب مالکی، حنفی، حنبلی و شافعی و به لحاظ کلامی پیرو اشعری، ماتورذی، اهل حدیث و سلفی هستند.
وی با بیان اینکه ابن تیمیه به لحاظ فقهی حنبلی و به لحاظ کلامی پیرو اهل حدیث بود، اضافه کرد: ابن تیمیه بود که مکتب اعتقادی جدیدی بنام سلفی‌گری ایجاد کرد.
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: او معنای لغوی و معنوی عبد را هم در هم جمع کرد و تقلید را حرام کرد با این کار دنیای سلفی ریزه‌خوار او هستند و قتل و کشتار همه مسلمانانی که در مقابل اولیاء و پیامبران الهی تواضع داشتند را واجب کرد.
جوادی با اشاره به اینکه ابن تیمیه شالوده دین را در هم ریخت، بیان کرد: محمد بن عبد الوهاب افکار ابن تیمیه را بسیار بیشتر از او زنده و اجرا کرد.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بیش از 150 روز از طریق سیمای قرآنی مباحثی در زمینه وهابیت ارائه کرده‌ام، عنوان داشت: کسی که در مباحث دینی با استدلال صحبت می‌کند لازم ندارد به دیگران توهین کند.
جوادی توضیح داد: خدا می‌داند و صفحات سیاه شده تاریخ توسط وهابیت نشان می‌دهد که چه بسیار مسلمانانی به دست این دین‌ناشناسان کشته شده‌اند.
وی ادامه داد: طرز تفکر وهابیت بهترین و بالاترین گزینه برای دشمنان اسلام و استکبار جهانی برای نهادینه کردن این طرز تفکر و کشتن مسلمانان با دست خود است.
این کارشناس دینی با اشاره به اینکه انگلستان این تفکر را دوباره میدان و فضا داد، ذکر کرد: سیاست‌های استکبار حساب شده است زیرا مکه و مدینه محل بزرگترین اجتماع مسلمانان از سراسر دنیا بوده و کنترل اینجا کنترل نبض جهان است.
جوادی با بیان اینکه تدبیر انگلیس حساب شده بود، گفت: این طرز تفکر به کشتن مسلمانان به دست خودشان می‌انجامید که هدف دشمنان بود.
عضو هیئت علمی دانشگاه معرف تهران، با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد گروه‌های سلفی بمانند و تقویت شوند، افزود: شیعه و سنی‌های تندرو هیزم آتش فتنه‌گری و اختلافات مذهبی را برای دشمنان اسلام و قرآن فراهم می‌کنند. انتهای پیام/2255/غ30

93/10/15 - 15:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن