تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819655194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران: حوزه اجتماعی در حاشیه سیاست‌گذاری‌های قرار گرفته است/ لزوم خروج حوزه اجتماعی از سیاست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران:
حوزه اجتماعی در حاشیه سیاست‌گذاری‌های قرار گرفته است/ لزوم خروج حوزه اجتماعی از سیاست
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: حوزه همیشه در حاشیه سایاست‌گذاری‌های کشور قرار گرفته است.

خبرگزاری فارس: حوزه اجتماعی در حاشیه سیاست‌گذاری‌های قرار گرفته است/ لزوم خروج حوزه اجتماعی از سیاست



به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدحسن موسوی‌چلک ظهر امروز در نخستین جشنواره ایده‌های برتر در حوزه پیشگیری از تقاضا و عرضه مواد مخدر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: متاسفانه در حوزه مبارزه و پیشگیری از اعتیاد دچار یک روزمرگی شده‌ایم و هیچ نوآوری و ایده‌ای در این زمینه وجود ندارد.
وی گفت: رسیدن به این مرحله نیاز به برگزاری این جشنواره را در استان‌های مختلف افزایش داد و بر همین اساس برنامه‌ریزی برای برگزاری این جشنواره در پنج استان کشور صورت گرفت.
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران اظهار کرد: به دلیل استقبال بسیار خوبی که از سوی استان‌های مختلف کشور، تصمیم برگزاری جشنواره در هفت استان کشور از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر اتخاذ شد.
به گفته موسوی‌چلک، بدون شک برگزاری این جشنواره در شرایطی که در بحث مبارزه با اعتیاد به بن‌بست رسیده بودیم می‌تواند بستر مناسبی برای آغاز حرکت‌های اصولی و تاثیرگذار در این حوزه باشد.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی اولیه ما ارسال 5 هزار ایده از مجموع این جشنواره‌ها به دبیرخانه جشنواره بود، گفت: با توجه به استقبال بسیار خوبی که صورت گرفته است، تعداد ایده‌ها قطعا بیش از آمار پیش‌بینی‌ شده خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به سیاست تعریف شده در بحث مبارزه با اعتیاد در کشور، گفت: اجتماعی کردن بحث مبارزه با مواد مخدر چون از بالا به پایین است، قبول ندارم.
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: امروز باید به دنبال اجتماعی شدن مبارزه با اعتیاد باشیم نه اجتماعی کردن، چرا که اگر این پروسه از پایین به بالا انجام شود می‌توانیم به تحقق اهداف آن امیدوار شد.
موسوی‌چلک گفت:‌ بر این باور هستیم که همه افراد جامعه می‌توانند در بحث مقابله و پیشگیری از اعتیاد نقش داشته و ایده‌هایی ارائه دهند که بسترساز حرکات اصولی در این بخش برای استان‌ها و حتی کشور باشند.
وی گفت: جشنواره ایده‌های برتر در حوزه تقاضا و عرضه مواد مخدر نیز با همین نگاه و با هدف پایدار و ماندگار کردن مشارکت و ارائه ایده‌های نو از سوی جامعه در راستای ریشه‌کن کردن اعتیاد برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: ستاد پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در کنار برگزاری این جشنواره در راستای بهره‌گیری از تجربیات گذشته، دبیرخانه ثبت تجربیات این حوزه را در کرمان راه‌اندازی کرد.
موسوی‌چلک تصریح کرد:‌ ایجاد این دبیرخانه در حقیقت بستری برای برگزاری جشنواره‌ ایده‌های برتر در حوزه پیشگیری و مبارزه با عرضه و تقاضای مواد مخدر در استان‌های مختلف کشور بود.
وی بر تدوین کتاب ایده‌های برتر در استان‌های مختلف بعد از برگزاری جشنواره‌ها تاکید کرد و بیان داشت: باید مالکیت معنوی افرادی که این ایده‌ها را ارائه کرده‌اند حفظ شود و پایان‌نامه‌های دانشجویی را نیز به سمت ایده‌هایی که قابلیت الگوسازی دارند، سوق داد.
موسوی‌چلک از حوزه اجتماعی به عنوان یکی از مظلوم‌ترین حوزه‌ها نام برد و گفت: حوزه اجتماعی تنها بخشی است که اصلا تندیس ندارد و یا اگر هم تندیسی دارد، ارزش چندانی ندارد.
به گفته رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، متاسفانه حوزه اجتماعی همیشه در حاشیه سیاست‌گذاری‌های کشور بوده است هرچند طی چند سال اخیر حرکت‌هایی خوبی در این بخش آغاز شده اما هنوز کارهای زیادی برای انجام وجود دارد.
موسوی‌چلک تصریح کرد: این در حالی است که لازمه امنیت اجتماعی پایدار توسعه مشارکت‌های مردمی است.
وی با بیان اینکه حوزه اجتماعی ایران، حوزه بیماری است، خاطرنشان کرد: این بیماری مزمن به دلیل غلبه حوزه قضایی و نظامی به این بخش نتوانسته‌ایم هیچگاه علاج کنیم.
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: در حال حاضر در حوزه اجتماعی زندگی می‌کنیم که باوجود تمام اقدامات و حرکت‌هایی که انجام شده جای خالی چند شاخصه مهم هنوز احساس می‌شود.
موسوی‌چلک افزود: وجود آسیب‌های مختلف اجتماعی و درگیر شدن خانواده‌ها با این مسائل و پایین آمدن سن آسیب‌های اجتماعی و آسیب‌دیدگان نشان از این دارد که دراین حوزه کار چندانی انجام نگرفته است.
وی خاطرنشان کرد: باید این موضوع مهم را مورد توجه قرار دهیم که اگر با مسائل اجتماعی بخواهیم برخورد نظامی داشته باشیم زیرزمینی می‌شوند.
وی با بیان اینکه در تمام دوران‌ها، دولت‌ها از پرداختن به مسائل اجتماعی و آسیب‌های آن هراس داشته‌اند، افزود: عدم پرداختن به این مسائل و بیان آنها در واقع ظلم به اجتماع است.
به گفته رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، متاسفانه امروزه آسیب‌های اجتماعی مثل خوره به جان جامعه افتاده و روز به روز در حال گسترش است.
موسوی‌چلک با بیان اینکه بسیاری از این آسیب‌های اجتماعی ناشی از نبود تعریف مشخصی از شادی و نشاط در جامعه ماست، گفت: متاسفانه شادی و نشاط در جامعه ما تعریف مشخصی نداشته و در این حوزه ما در رده‌بندی‌های آخر جهانی هستیم.
وی تصریح کرد: این در حالی است که چهار عامل ‌لذت، تفریح، کنجکاوی و فرار از مشکلات به عنوان مهم‌ترین دلایل افزایش آسیب‌های اجتماعی در جهان شناخته شده است.
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با بیان اینکه ما در کشور برای غم ستاد داریم در حالی که تعریف مشخصی از شادی‌ها نداریم، گفت: متاسفانه مهم‌ترین مشکل جامعه ما این است منتظر هستند که دولت‌ها در این حوزه برای آنها تعیین تکلیف کنند.
موسوی‌چلک گفت: باید این فرهنگ در مردم ما ایجاد شود که دولت‌ها در این بخش بسترساز هستند و خود آنها باید برای ارتقای احساس شادی و نشاط که همان پویایی، پاسخگویی و افزایش مشارکت‌های مردمی است تلاش کنند.
وی خاطرنشان کرد: احیای ظرفیت‌های فرهنگی مهم‌ترین نیاز برای دستیابی به اهداف در این حوزه است.
وی گفت: متاسفانه امروز ما بیش از آنکه به دنبال احیای ظرفیت‌ها و هئیت فرهنگی باشیم به دنبال ممیزی فرهنگی هستیم و همین امر مانع تحقق اهداف ما شده است.
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران خاطرنشان کرد:‌باید حوزه اجتماعی را از سیاست خارج کنیم و به خاطر منافع یک شخص به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی دامن نزیم چرا که برای توسعه کشور نیاز به آدم‌هایی هستیم که بتوانند با مشارکت خود تاثیرگذار باشند.
موسوی‌چلک خاطرنشان کرد: نمی‌شود با نگاه قیم‌ مآبانه بستر مشارکت مردم را فراهم نمود و باید از تمام ظرفیت‌ها به ویژه سازمان‌های مردم نهاد بستر را برای مسئولیت‌پذیری اجتماعی فراهم کرد.
وی در پایان گفت: دولت‌ها باید مشوق مطالبه‌گری بوده و خود را پاسخگو بدانند تا بتوانیم به اهداف و سیاست‌های تعریف شده برسیم.
انتهای پیام/7900/صا40

93/10/15 - 14:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن