تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819056369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمي‌توان ادعا کرد روند کاهش نفت تحت تأثير يک کشور بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ دي ۱۳۹۳ (۲۰:۳۰ب.ظ)
وزير نفت: نمي‌توان ادعا کرد روند کاهش نفت تحت تأثير يک کشور بوده است وزير نفت گفت: نمي‌توان ادعا کرد که روند کاهش نفت تحت تأثير يک کشور بوده است و علت پايه‌اي آن را مي‌توان در عرضه و تقاضا جستجو کرد، اما بدون ترديد عالماً و عامداً مديريت شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، زنگنه در اجلاس اقتصاد ايران با اشاره به افت شديد قيمت نفت در ماه‌هاي اخير گفت: اوپک تنها در طرف عرضه بازار مي‌تواند بازي کند و عرضه را با تقاضا متعادل کرده و يا از آن کمتر کند.
وي افزود: زمان‌هايي در تاريخ وجود داشت که اوپک با فيکس‌ترايسينگ و مذاکره با شرکت‌هاي بزرگ روي بازار تأثير مي‌گذاشت اما بيش از 30 سال است که اين ابزار کارکرد ندارد.
وزير نفت با اشاره به مازاد توليد 0.7 ميليون بشکه‌اي اوپک در سال 2014 و افزايش مازاد توليد نفت جهان به حدود 2.2 ميليون بشکه در سال 2015 گفت: اين مسئله باعث روند کاهش قيمت و فشار وضعيت آتي بازار روي وضعيت فعلي آن مي‌شود.
وي تصريح کرد: همه صاحب‌نظران مي‌دانستند که برگزاري اجلاس اوپک موجب سقوط نفت خواهد شد و به همين دليل وقتي ونزوئلا براي برگزاري جلسه اضطراري اوپک درخواست کرد و کشورهايي که در اصل آنها بايد قيمت نفت را کاهش مي‌دادند استقبال نکردند، ما هم آن را دنبال نکرديم.
زنگنه افزود: حتي اگر مي‌شد اجلاس آتي را عقب انداخت، ممکن بود مي‌توانست سرعت کاهش قيمت نفت را بگيرد، چرا که حدس و گمان‌هاي قبل از اجلاس، به يقين کاهش نيافتن توليد تبديل مبيي‌شود. وزير نفت تصريح کرد: اگرچه اوپک توليد را کاهش نداد، اما اعضا با دوستي از هم جدا شدند و ما هم تلاش کرديم نشان دهيم اوپک وحدت دارد،به همين دليل ملايم صحبت کرديم و گفتيم بعضي اعضا براي تصميم‌گيري به زمان بيشتري نياز دارند.
وي تصريح کرد: نمي‌توان ادعا کرد که روند کاهش نفت تحت تأثير يک کشور بوده است و علت پايه‌اي آن را مي‌توان در عرضه و تقاضا جستجو کرد، اما بدون ترديد عالماً و عامداً مديريت شده است.
وزير نفت گفت: خانم لاگارد رئيس IMS اخيراً گفته است اين کاهش قيمت باعث افزايش 0.8 رشد اقتصادي آمريکا و اروپا و چين مي‌شود.
وي ادامه داد: اگر قيمت نفت بالاي 100 دلار بماند توليد نفت شيل به 8 ميليون بشکه در روز مي‌رسد و اگر قيمت بين 50 تا 60 دلار برود توليد نفت شيل حدود 6.5 ميليون بشکه فعلي باقي مي‌ماند.
وزير نفت تصريح کرد: اين اولين بار است که رسانه‌هاي غربي در برابر کاهش قيمت نفت مقاومت مي‌کنند که بخشي از آن به دليل سرمايه‌گذاري 1400 ميليارد دلاري آمريکا در نفت شيل و همچنين دعواي دموکرات‌ها و جمهوريخواه‌ان است.
وي با تأکيد بر اينکه قيمت 70 دلار نفت در بودجه ايران براساس پيش‌بيني‌ها چندان پرت نيست، گفت: ما از اين بابت چندان تحت فشار قرار نمي‌گيريم، چرا که 60 درصد توليد نفت کشور با تحريم کاهش يافته و کاهش 20 دلاري قيمت مواضع ايران را تغيير نمي‌دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن