تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803031034




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کوچک‌زاده در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس: برداشت 4 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی سیاسی بازی است / منتقدان دولت باید پوست کلفت باشند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: کوچک‌زاده در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس:
برداشت 4 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی سیاسی بازی است / منتقدان دولت باید پوست کلفت باشند
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منتقدان دولت یازدهم باید پوست کلفت باشند، گفت: داستان برداشت 4 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی سیاسی بازی است.

خبرگزاری فارس: برداشت 4 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی سیاسی بازی است / منتقدان دولت باید پوست کلفت باشند



به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، « تازه به دوران رسیده کیست؟ »، در سایت آفتاب، حامی آقای روحانی دیدم ایشان یک بار دیگر به منتقدین خود نسبت ناروا و توهین‌آمیز داده و آنان را «تازه به دوران رسیده» خوانده‌اند آنهم در جمع دانشگاهیان که علی‌الاصول با فرهنگ‌ترین قشر جامعه شناخته می‌شوند، همین مطلب انگیزه‌ای شد تا به جستجوی معنای دقیق این واژه در فرهنگ لغت عمید و لغت نامه دهخدا بپردازم بدون هیچ توضیح اضافی توجه خوانندگان را به معنای این عبارت به نقل از لغت نامه‌های یاد شده می‌پردازم و قضاوت در مورد اینکه چه کسی «تازه به دوران رسیده» است را به خوانندگان وا می‌گذارم.
فرهنگ لغت عمید: «تازه به دوران رسیده» = کسی که تازه به ثروت یا مقامی رسیده و مغرور شده باشد.
لغت‌نامه دهخدا: تازه به دوران رسیده؛ کسی که تازه به قدرت و مقام رسیده باشد. که با سوابق و خانواده ٔحقیر ناگهان به جاه و مقام نائل آمده باشد. نوخاسته.
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا».
مطلب فوق از جمله مطالب مهدی کوچک‌زاده، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در وبلاگ وی بوده که به عقیده کوچک‌زاده آدم می‌ترسد دولت روحانی را نقد کرده و پس از آن بی‌سواد و تازه به دوران رسیده خوانده شود، به گفته وی کم‌تحملی دولت و شخص رئیس جمهور کم و میزان اهانت به منتقدان بسیار است.
کوچک‌زاده در روزهای اخیر به منظور سخنرانی در دانشگاه‌های مشهد با موضوع حماسه 9 دی به مشهد سفر کرده که خبرگزاری فارس خراسان رضوی نیز در این سفر گفت‌وگویی تفصیلی پیرامون حوادث و رخدادهای روز با این نماینده مجلس داشته که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.
* لزومی ندارد سران فتنه بگویند موافق یا مخالف برگزاری دادگاه هستند
  فارس: ضمن عرض ادب و احترام، جناب کوچک‌زاده در ابتدا تحلیل خود را در زمینه آخرین بیانیه سران فتنه بفرمائید، در این بیانیه سران فتنه به دو موضوع براندازانه نبودن فتنه و اینکه چرا دادگاهی نمی‌شوند، اشاره داشته‌اند، به عقیده حضرتعالی کسانی که در بیانیه شماره 10 خود مدعی شدند دادگاه جمهوری اسلامی ایران را قبول نداشته چگونه تقاضای برگزاری دادگاه از روز نخست را دارند؟
کوچک‌زاده: در مورد اینکه سران فتنه افاضه کرده‌اند که قضایای 88 براندازانه نبوده، ظاهرا معانی لغات عوض شده، همان طور که آن موقع در سال 88 هم برای دفاع از قانون و حفظ حرمت قانون، موسوی و کروبی نامزد انتخابات شدند و بعد از آن اعمال خلاف قانون را مرتکب شدند، خب اگر از این دید بنگریم، بله می‌توان گفت که قضایای سال 88 براندازانه نبوده کما اینکه خلاف قانون هم نبوده است.
به حرف هیچ یک از مراجع قانونی نظیر شورای نگهبان، وزارت کشور، مجری و ناظر گوش ندادند و مطلبی که باید تکلیفش در پای صندوق‌های رای دیده می‌شد را به کف خیابان کشاندند و اسم این کار را دفاع از قانون گذاشتند، با این تفاسیر پس از دید آنها قاعدتا فتنه هم طرحی براندازانه نبوده است.
همچنین اینکه مطرح کرده‌اند چرا ما از روز نخست دادگاهی نشده‌ایم، در این مورد هم باید گفت مطابق بیانیه شماره 10 سران فتنه، آنها دادگاه جمهوری اسلامی ایران را قبول ندارد و قاعدتا دادگاه هر حکمی دهد اینها تبعیت و تمکین نمی‌کنند، البته لزومی ندارد که بگویند موافق برگزاری دادگاه هستند یا خیر، ان‌شاءالله به موقع دادگاه قانونی موسوی و کروبی تشکیل شده و به مجازات قانونی خود چه موافق باشند و چه مخالف می‌رسند.
* حصر خانگی استفاده از حداکثر پتانسیل قانونی به نفع سران فتنه است/مجازات آنها چیزی کمتر از اعدام نیست
  فارس: نظرتان در مورد حصر خانگی موسوی و کروبی چیست؟ اینکه عده‌ای دم از غیرقانونی و ناعادلانه بودن حصر سران فتنه می‌زنند؟
کوچک‌زاده: بنده معتقدم وضعیتی که فعلا موسوی و کروبی در آن قرار دارند استفاده از حداکثر پتانسیل قانونی به نفع این آقایان است، حال نامش می‌خواهد حصر و یا هر چیز دیگری باشد، ما از خدا می‌خواهیم هر چه زودتر سوء استفاده از قانون به نفع این آقایان برچیده و آنها محاکمه شده و به مجازات قانونی برسند.
ذکر این نکته حائز اهمیت بوده که قطعا مجازات آنها بنا به فرمایش حضرت امام راحل که فرمودند: «ایستادگی در برابر حکومت اسلامی کفر است»، مجازات آنها چیزی کمتر از اعدام نیست و آن عده‌ای که در این روزهای اخیر مدام می‌گویند اگر امام بود و اگر امام بود، بدانند این اگر و اگرها فایده‌ای ندارد و باید امام می‌بود تا می‌دیدند که چگونه امام با فتنه‌گران برخورد می‌کرد.
* داستان برداشت 4 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی سیاسی بازی است
  فارس: تحلیل حضرتعالی در مورد برداشت 4.1 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی چیست؟ اینکه این گزارش از سوی دیوان محاسبات مطرح و از سوی دولت تکذیب شد؟
کوچک‌زاده: به عقیده بنده این داستان برداشت 4 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی سیاسی کاری و سیاسی بازی و آلوده شدن دستگاه‌های نظارتی به مسائل سیاسی بوده که ریشه و عمق فساد در همین قضیه است، هم گزارش برداشت از سوی دیوان محاسبات و هم تکذیب آن از سوی دولت سیاسی کاری است، اینکه دادستان دیوان بیاید و مصاحبه کند و بگوید سند داریم، این سیاسی کاری است، یک دستگاه نظارتی اگر بخواهد شان و حرمتش حفظ شود، نباید چنین کاری انجام دهد.
* بازخوانی سیاسی کاری دیوان محاسبات در گزارش تفریغ بودجه سال 86 و نامه بی‌سلام و السلام هاشمی البته این چیزی که با عنوان آلوده شدن دستگاه‎ های نظارتی به کارهای تبلیغاتی سیاسی مطرح بوده، جدید نیست و در دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد نیز همین دیوان محاسبات زمانی که گزارش تفریغ سال 86 را داد به دروغ گفتند یک‌میلیادر دلار گم شده است که همین جمله در گزارش تفریغ سال 86 دستمایه نامه بدون سلام و والسلام هاشمی رفسنجانی بود تا بابت جا‌به‌جای یک‌میلیارد دلار به احمدی نژاد تهمت بزند و بعدها بعد معلوم شد این گزارش دروغ بوده و اساس و بنیانی نداشته،در همین ایام که شاهد کشمکش‌های داستان برداشت از صندوق توسعه ملی هستیم، بازرسی کل کشور هم اعلام کرد که هیچ خلافی صورت نگرفته و اینها سیاسی کار است که سبب فساد در کشور می‌شود.
فارس: زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشت احمدی‌نژاد به عرصه سیاست مطرح است، نظر شما در این باره چیست؟ کوچک‌زاده: زمزمه ندارد، اگر احمدی‌نژاد به عرصه سیاست بازگشت که می‌بینیم بازگشته و اگر بازنگشت که خب بازنمی‌گردد، احمدی‌نژاد کاری به این موضوع ندارد که برخی می‌گویند وی چگونه به سیاست باز می‌گردد؟ اگر بازگردد چگونه خواهد بود؟ با اصولگرایان وارد عرصه سیاست می‌شود؟ یا خیر با اصلاحات در حال ارتباط‌گیری است؟
* همان زمان که تولید بنزین داخلی را متوقف کردند، باید به این موضوع رسیدگی می‌شد/رسانه‌ها سکوت نکنند
فارس: در ارتباط با آخرین وضعیت آلودگی هوا و سکوت رئیس سازمان محیط زیست توضیحاتی ارائه بفرمایید و آیا اینکه برخی مجلسی‌ها این سکوت را سیاسی توصیف می‌کنند صحیح است؟
کوچک‌زاده: مجلس اگر می‌خواست همان زمان که تولید بنزین داخلی را اینها با تهمت و دروغ متوقف کردند تا جیب مشتی دلال واردکننده بنزین را پر کنند، باید جلوی این موضوع را می‌گرفت، متاسفانه کسانی که ادعای حریت و مقابله با فساد را در مجلس دارند بیشتر شعار می‌دهند، بیش از این در این مورد صحبتی نمی‌کنم و این رسانه‌ها هستند که نباید سکوت کنند.
  * کرسنت به اذعان روحانی ضرر جدی به منافع ملی زد/زنگنه پاسخگو باشد
  فارس: نظرتان در زمینه قرارداد کرسنت و نتیجه نهایی دادگاه لاهه چیست؟ کوچک‌زاده: قرارداد کرسنت یک قرارداد بسیار بی‌کیفیتی بود که به طور قطع ضرر منافع ملی در آن بوده و مسئولیت انعقاد آن با زنگنه و در آن دوران با اطرافیان رئیس جمهور نظیر ابطحی بوده است، من پرونده را آن زمان مطالعه کردم و در اختیارم بود، زنگنه و ابطحی و در آن دوران این قرارداد را منعقد کرده و ضرر جدی حتی بنا به مکتوبات شخص روحانی در آن زمان به منافع ملی زدند و امروز باید جوابگو باشند.
اینکه دادگاه لاهه چه تصمیمی گیرد و مراجع بین‌الملل آن را باید بیبنیم چه می‌شود، مجلس هم از گذشته تلاش کرده و امروز هم تلاش خود را در مسیر حل این مسئله انجام می‌‌دهد.
* منتقدان دولت یازدهم باید پوست کلفت باشند/منتقدان به اشکال مختلف مورد نوازش روحانی قرار می‌گیرند
  فارس: در مورد فضای نقد و انتقاد در دولت یازدهم مختصری توضیح بفرمائید؟
کوچک‌زاده: ما می‌ترسیم دولت را نقد کنیم بعد بشویم بی‌سواد و بی‌شناسنامه و تازه به دوران رسیده و در نهایت برویم به جهنم، هر کسی در این دولت بخواهد نقد کند باید پوستش کلفت باشد  چرا که مورد نوازش رئیس جمهور به اشکال مختلف قرار می‌گیرد.
به نظر من میزان تحمل‌پذیری دولت و شخص رئیس جمهور آقای روحانی از یک سو بسیار پایین و از سویی میزان توهین و اهانت به منتقدان و مخالفان بسیار بالاست، این تمامیت طلبی و کم‌تحملی به نفع دولت نیست.
  * برخی تشکل‌های اصولگرایی نامشان را برداری تفاوتی با برخی اصلاحات ندارند
  فارس: نظرتان را در زمینه ضرورت وحدت اصولگرایان بفرمائید؟ با توجه به اینکه اصلاحات برای تصاحب کرسی‌های مجلس دهم خیز برداشته ضرورت این وحدت چقدر احساس می‌شود؟
کوچک‌زاده: آن تعریفی که در ذهن من از واقعیت اصولگرایان وجود دارد با آنچه در ذهن شماست تفاوت دارد و با وجود این تفاوت در مبانی نمی‌شود در زمان کوتاه پاسخ مناسب داد، ببینید این مسئله آشفته و مغشوش است، اصولگرایان با آن مجموعه‌های سیاسی که به اسم اصولگرایی وجود دارند دو دسته است، بسیاری از این مجموعه‌های سیاسی که نام خود را اصولگرا می‌نامند به عقیده من اصولگرا نبوده و معتقدم آنها پایبند به موازین اصولگرایی نیستند.
برخی تشکل‌های اصولگرایی نامشان را برداری تفاوتی با برخی تشکل‌های اصلاح طلب ندارند و شاید در فتنه 88 هم همین دسته از اصولگرایان در زمره ساکتین فتنه بودند.
خواصی که در فتنه 88 سکوت کردند برخی از اصولگرایانی بودند که فقط نام اصولگرایی را یدک می‌کشیدند، بی‌بصیرتی ریشه در منفعت طلبی دارد که آیه 23
سوره جاثیه به این موضوع اشاره دارد، « أَفَرَأَیْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ وَأَضَلَّهُ اللَّهُ عَلَى عِلْمٍ وَخَتَمَ عَلَى سَمْعِهِ وَقَلْبِهِ وَجَعَلَ عَلَى بَصَرِهِ غِشَاوَةً فَمَن یَهْدِیهِ مِن بَعْدِ اللَّهِ أَفَلَا تَذَکَّرُونَ» یعنی « آیا آن کس را که هوسش را چون خدای خود گرفت و خدا از روی علم گمراهش کرد، و بر گوش و دلش مهر نهاد و بر دیدگانش پرده افکند، دیده‌ای؟ اگر خدا هدایت نکند چه کسی او را هدایت خواهد کرد؟ چرا پند نمی‌گیرید؟»
لذا بی‌بصیرتی حاصل تبعیت از نفس و منفعت طلبی است. .................................. گفت‌وگو از: فائزه حمزه‌ای ................................. انتهای پیام/3138/صا40

93/10/13 - 11:27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن