تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804444039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غایبان بزرگ جشنواره سی و سوم کیستند/ تنها یک کارگردان زن در بخش نهایی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: غایبان بزرگ جشنواره سی و سوم کیستند/ تنها یک کارگردان زن در بخش نهایی خبرگزاری پانا: سی و سومین جشنواره فیلم فجر در حالی تا کمتر از یک ماه دیگر کار خود را آغاز می‌کند که فیلم‌های مهمی از حضور در آن باز مانده‌اند همچنین نیکی کریمی تنها کارگردان زن حاضر در این دوره از جشنواره است که فلمش به یخش مسابقه رسیده است.
۱۳۹۳ شنبه ۱۳ دي ساعت 09:29

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، تا چند هفته دیگر سی و سومین جشنواره فیلم فجر کار خود را آغاز می‌کند. جشنواره‌ای که هنوز آغاز نشده حاشیه‌هایش جان گرفته‌اند و یکی از مهم‌ترین این حاشیه‌ها بازماندن آثار کارگردانان مطرح سینمای ایران از حضور در این جشنواره است.

کارگردانانی که در میان آنان نام‌هایی چون خسرو سینایی، عبدالرضا کاهانی، محسن امیریوسفی، سیروس الوند، عباس رافعی، سامان مقدم و ... به چشم می‌خورد.

امسال البته یک بخش تازه با نام «هنر و تجربه» به جشنواره فجر اضافه شد. اگرچه گفته می‌شد که ممکن است بعضی از فیلم‌ها در این بخش به نمایش درآیند، اما با علام اسامی فیلم‌های این بخش هم مشخص شد که تنها فیلم اول کاوه ابراهیم پور با نام «یحیی سکوت نکرد به این بخش راه یافته است. شورای هنر و تجربه از میان آثار پیشنهادشده هیات‌های انتخاب ۱۰ اثر سینمایی و دو اثر مستند را به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر معرفی کرد.

اسامی این آثار به شرح زیر است:

۱- احتمال باران اسیدی (بهتاش صناعی ها)، ۲- خداحافظی طولانی (فرزاد موتمن)، ۳- داره صبح می شه (یلدا جبلی)، ۴- در دنیای تو ساعت چنده (صفی یزدانیان)، ۵- دریا، ماهی و پرنده (مهرداد غفارزاده)، ۶- روز مبادا (فائزه عزیزخانی)، ۷- مردی که اسب شد (امیرحسین ثقفی)، ۸- من دیه گو مارادونا هستم (بهرام توکلی)، ۹- موقت (امیر عزیزی)، ۱۰- یحیی سکوت نکرد (کاوه ابراهیم پور)، ۱۱- مستند آتلان (معین کریم الدینی)، ۱۲- مستند من می‌خوام شاه بشم (مهدی گنجی).

شورای سیاست‌گذاری هنر و تجربه از میان این آثار از دو اثر تقدیر خواهد کرد. همچنین تنها زن حاضر به عنوان کارگردان در بخش اصلی جشنواره نیکی کریمی است، نیکی کریمی با جدیدترین ساخته سینمایی‌اش «شیفت شب» به عنوان تنها کارگردان زن بخش سودای سیمرغ جشنواره‌ی فیلم فجر، در بخش اصلی و رقابتی سی‌و سومین دوره حضور دارد.

وی پس از چهار سال  غیبت به عنوان کارگردان بار دیگر با فیلمی اجتماعی در جشنواره حضور دارد،آخرین حضور نیکی کریمی در مقام کارگردان در جشنواره‌ی فجر به سال 89 و نمایش سومین ساخته‌اش «سوت پایان» برمی‌گردد، او  در گذشته و بین سالهای 83 و 85 به ترتیب «یک شب» و «چند روز بعد» را ساخته بود. در «شیفت شب»؛ محمدرضا فروتن و لیلا زارع نقش‌های اصلی را به عنوان یک زوج ایفاء می‌کنند.امیرحسین آرمان، امیر آقایی، گوهر خیراندیش، سحر قریشی، حسین پاکدل،ترلان پروانه، اکبر رحمتی، روح‌الله محرابی، سعیده عرب و شایان خلیلی دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

یاس نوروزی نیز بازیگر کودک این فیلم است که در کنار بازیگران بزرگسال فیلم جلوی دوربین رفته است.

فیلم‌نامه‌ی این فیلم با طرحی از محمود آیدن توسط نیکی کریمی و علی اصغری به نگارش درآمده است و روایت زنی به نام ناهید است که در خیابان‌های تهران به دنبال شوهرش می‌گردد تا راز زندگی‌شان را کشف کند.

 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن