تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819006511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صادرات 2.5 میلیارد دلاری ایران به افغانستان تا پایان امسال


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون استاندار خراسان رضوی خبر داد: صادرات 2.5 میلیارد دلاری ایران به افغانستان تا پایان امسال خبرگزاری پانا: معاون اشتغال و برنامه‌ریزی استاندار خراسان رضوی محوریت نمایشگاه ایران در کابل را با خراسان رضوی اعلام کرد و گفت: هدف جمهوری اسلامی ایران رسیدن به 2 میلیارد و 500 میلیون دلار صادرات به افغانستان تا انتهای امسال است.
۱۳۹۳ شنبه ۱۳ دي ساعت 08:49

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری نمایشگاه های ایران، دکتر رضا جمشیدی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران به صورت هوشمند قطعا سبب حفظ بازار موجود و توسعه، رونق بازاریابی و رشد صادرات کشور به افغانستان می شود اظهار کرد: تاکنون 40 درصد از کل صادرات خراسان رضوی به  جمهوری افغانستان اختصاص داده شده و  این  در حالی است که در 8 ماهه نخست امسال، میزان صادرات کشور کمتر از 2 میلیارد دلار بوده است.
وی گفت: اما به نظر می رسد در حال حاضر بسیار از این هدف دور هستیم زیرا در 8 ماهه نخست امسال ما شاهد رشد 5 درصدی صادرات بودیم، در حالی که هدف ما رسیدن به 25 درصد رشد است.
معاون اشتغال و برنامه‌ریزی استاندار خراسان رضوی با اشاره به حضور ویژه استان خراسان رضوی در نمایشگاه اختصاصی ایران در کابل توسط شرکت مدیریت پروژه های نمایشگاهی تصریح کرد: وجود کشورهایی مانند هند و چین در بازار افغانستان قطعا شرایط رابرای صادرات سخت تر می کند زیراما باید محصولاتمان را هم در بحث کمیت و هم کیفیت ارتقا دهیم تا توانایی رقابت با این کشورها را پیدا کنیم.
جمشیدی بیان اینکه سطح برگزاری این نمایشگاه با سایر نمایشگاه های ایران در منطقه نگاه تخصصی و حضور هوشمندانه ایران در افغانستان است افزود: در حال حاضر مصالح ساختمانی مانند سیمان و میله گرد بیشترین سهم را در صادرات دارند، مواد غذایی و شوینده ها در رتبه های بعدی صادرات به کشور افغانستان قرار دارند. وی با اشاره به اینکه توصیه ها و راهکارهای مناسبی برای حضور شرکت های تخصصی و توانمند صادراتی کشور در این نمایشگاه در حال تدوین است گفت: با توجه به مشترکات فرهنگی زیاد ما با کشور افغانستان و مرز مشترک با کشور ما و پتانسیل های بالای استان خراسان رضوی، می توانیم استفاده بیشتری از این موقعیت داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه این 6 امین نمایشگاهی است که خراسان رضوی در حال برگزاری آن است، یادآور شد: این نمایشگاه ها در کشورهای افغانستان ،تاجیکستان و قرقیزستان برگزار شده است که ثمرات آن سبب توسعه زیرساخت های تجاری میان دوکشور و افزایش سطح صادرات خدمات فنی و مهندسی و حضور بیشتر فعالان و صادرکنندگان شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری نمایشگاه های ایران،  نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در پایتخت افغانستان با همکاری شرکت مدیریت پروژه های نمایشگاهی از 28 الی 1 اسفندماه امسال با حمایت سفارت ایران در کابل افغانستان با  کسر 30 درصد یارانه سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن