تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803222043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از زندگی ورزشی ستارگان فوتبال جهان- زوبیزارتا زوبیزارتا از درخشش درون دروازه تا مدیریت در بارسلونا+فیلم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از زندگی ورزشی ستارگان فوتبال جهان- زوبیزارتا
زوبیزارتا از درخشش درون دروازه تا مدیریت در بارسلونا+فیلم
زوبیزارتا که پیش از این درون دروازه تیم فوتبال بارسلونا می‌درخشید، در حال حاضر مدیر فوتبالی این باشگاه است.

خبرگزاری فارس: زوبیزارتا از درخشش درون دروازه تا مدیریت در بارسلونا+فیلم



به گزارش خبرگزاری فارس، آندونی زوبیزارتا دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال اسپانیا است که در حال حاضر به عنوان مدیر فوتبالی باشگاه بارسلونا فعالیت می‌کند. وی یکی از معدود بازیکنان تاریخ مدرن است که در چهار دوره متوالی مسابقات قهرمانی جهان به میدان رفته است. وی دوران حرفه‌ای‌اش را در تیم‌های آلاوس، اتلتیک بیلبائو، بارسلونا و والنسیا سپری کرد اما دوران فوق‌العاده‌اش را با اسپانیا تجربه کرد.

زوبیزارتا چندین سال رکورددار بیشترین بازی در تیم ملی فوتبال اسپانیا بود. وی در زمان حضورش در اتلتیک بیلبائو و بارسلونا موفقیت‌های فردی و تیمی زیادی به دست آورد و در طول دوران حرفه‌ای‌اش در بیش از 950 بازی رسمی به میدان رفت. زوبیزارتا در هفت تورنمنت مهم بین‌المللی، چهار دوره مسابقات جام‌جهانی و سه دوره مسابقات قهرمانی اروپا برای اسپانیا به میدان رفت. زوبیزارتا کارش را در یورو 84 که در فرانسه برگزار می‌شد، آغاز کرد و 14 سال بعد در مسابقات جام‌جهانی 98 فرانسه در سن 36 سالگی کفش‌هایش را آویخت. وی 126 بازی برای تیم ملی انجام داد و علاوه بر اشتباهات احمقانه زیاد، بیشتر از آن، مهارهای غیرقابل تصور و فوق‌العاده‌ای داشت.

وی در دوران حرفه‌ای‌اش 6 قهرمانی در لالیگا، سه قهرمانی در کوپا‌دل‌ری، سه قهرمانی در سوپرجام اسپانیا، یک قهرمانی در اروپا، یک قهرمانی در سوپرجام اروپا و یک قهرمانی هم در جام قهرمانان اروپا به دست آورد. اولین بازی زوبیزارتا در لالیگا نوزدهم سپتامبر 1981، یک ماه قبل از تولد 20 سالگی‌اش بود که خاویر کلمنته او را در شکست دو بر صفر مقابل اتلتیکومادرید به میدان فرستاد و در ادامه فصل در ترکیب اصلی تیم قرار گرفت تا عاملی کلیدی در رسیدن تیم به قهرمانی‌های متوالی باشد. زوبیزارتا در 1986 با باشگاه بارسلونا قراردادی به ارزش 1.7 میلیون یورو بست که رکوردی در میان دروازه‌بانان محسوب می‌شد.

وی که در ویتوریا گاستیز آلاوا به دنیا آمد، دوران کودکی‌اش را در آرتسابالتا در گیپوزکوا سپری کرد که اولین بازی‌هایش را آنجا انجام داد. پس از دوران کوتاهی در دپوتیوو آلاوس، یک باشگاه اهل باسک دیگر، راهی اتلتیک بیلبائو شد و 6 فصل را در آن تیم سپری کرد. پس از لیگ قهرمانان اروپا 94-1993 که بارسا با نتیجه چهار بر صفر در فینال مغلوب آث میلان شد، زوبیزارتا که در این تیم کم فروغ شده بود، به دورانش در بارسلونا پایان داد و راهی والنسیا شد تا بار دیگر بدرخشد. وی پس از فصل 98-1997 در حالی کفش‌هایش را آویخت که در بیش از 950 بازی (622 بازی در لیگ . 626 گل خورده) به میدان رفت.

او دو ماه قبل از شروع مسابقات جام‌جهانی 98 مصدوم شد که می‌توانست باعث شود دوران حرفه‌ای او به پایان برسد اما همه‌چیز به خوبی پیش رود و تنها رکوردش که 72 بازی متوالی در مسابقات اسپانیا بود، با خدشه روبرو شد. در کل او از زمان شروع بازی برای والنسیا در فصل 95-1994 و قبل از آن تنها چهار مسابقه را در چهار سال از دست داد. زوبیزارتا اولین بازی‌اش برای اسپانیا را 23 ژانویه 1985 درپیروزی سه بر یک در دیداری دوستانه مقابل فنلاند انجام داد و 125 بازی ملی در 13 سال را به ثبت رساند.

وی در چهار دوره مسابقات جام‌جهانی (1986، 1990، 1994 و 1998) به میدان رفت که در آخرین دوره در شکست سه بر دو مقابل نیجریه در مرحله گروهی، یک گل به خودی زد. وی همچنین در مسابقات یورو 98 و یورو 96 نیز برای اسپانیا بازی کرده است. زوبیزارتا پس از سال 1998 تصمیم گرفت به خانه‌اش در ایالت باسک برگردد که سال 1986 از آن مهاجرت کرده بود. در دورانی که از جدایی وی از تیم ملی فوتبال اسپانیا می‌گذشت، او در فدراسیون فوتبال این کشور فعالیت می‌کرد.

زوبیزارتا هم مانند بسیاری از پیشکسوتان فوتبال به عنوان کارشناس مسابقات فوتبال در رادیو و تلویزیون صحبت می‌کرد. زوبیزارتا در جولای 2010 به عنوان مدیر فوتبالی باشگاه بارسلونا انتخاب شد. وی در سال‌های قبل در همین سمت در باشگاه اتلتیک بیلبائو فعالیت می‌کرد.   *این فیلم را ببینید.

  انتهای پیام/ی
لینک را کپی کنید


93/10/13 - 00:03





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن