تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818994572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سياست‌هاي حمايتي وزارت بهداشت در زمينه توليد ليزرهاي پزشکي در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ دي ۱۳۹۳ (۱۱:۴۴ق.ظ)
دبير شوراي توسعه فناوري سلامت وزارت بهداشت خبر داد: سياست‌هاي حمايتي وزارت بهداشت در زمينه توليد ليزرهاي پزشکي در کشور دبير شوراي توسعه فناوري سلامت وزارت بهداشت از تصويب سياست‌هايي براي انتقال فناوري شرکت‌هاي خارجي به داخل کشور خبر داد و گفت: در صورتي که فناوري در حوزه سلامت در کشور مورد نياز باشد به صورت متمرکز، تجهيزات لازم خريداري و در سطح کشور توزيع مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر مصطفي قانعي در کنگره تازه‌هاي ليزر در علوم پزشکي ايجاد بازار براي فناوري‌هاي سلامت و توسعه فناوري را از مأموريت‌هاي شوراي توسعه فناوري وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: در اين راستا چنانچه تيمي از دانشجويان براي توليد تجهيزات حوزه ليزر تشکيل شود با کمک اين شورا تبديل به شرکت خواهند شد و تا سقف 300 ميليون تومان وام قرض‌الحسنه در اختيار آن‌ها قرار خواهد گرفت تا ايده آن‌ها تبديل به محصول شود.
وي ادامه داد: همچنين در صورت شرکت تجهيزات پزشکي ساخته شده داخلي در نمايشگاه تجهيزات آزمايشگاهي ساخت داخل 40 درصد هزينه خريد اين دستگاه‌ها از سوي معاونت علمي رياست جمهوري پرداخت خواهد شد.
قانعي همچنين از حمايت‌هاي وزارت بهداشت در زمينه تجهيزات ليزر پزشکي خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر محصول ليزر پزشکي جديدي در شرکتي ساخته شود 40 درصد هزينه‌ها از سوي معاونت علمي، 40 درصد هزينه‌ها از سوي وزارت بهداشت و 20 درصد هزينه‌هاي آن نيز از سوي بيمارستان‌هايي که اقدام به نصب اين دستگاه کنند، تأمين مي‌شود.
وي همچنين ادامه داد: براي ايجاد بازار، شبکه ليزر ايران تقبل کرده است که اگر با تأييد وزارت بهداشت، تجهيزات ليزري مناسب در حوزه سلامت باشد در ستاد تعرفه‌هاي پزشکي ارائه خواهد شد که اين امر موجب مي‌شود با توجه به افزايش تعرفه‌ها و توجيه اقتصادي براي بيمارستان‌ها اين فناوري خريداري خواهد شد.
رييس شوراي فناوري‌هاي سلامت وزارت بهداشت با اشاره به سياست‌هاي جديد ابلاغ شده از سوي وزارت بهداشت گفت: بر اين اساس تعرفه‌هايي براي تجهيزات پزشکي وارداتي تعريف مي‌شود به گونه‌اي که واردات اين محصولات بر توليدات داخل غلبه نکند علاوه بر آن در صورتي که موضوعي در حوزه سلامت اهميت داشته باشد و مورد نياز بيمارستان‌هاي کشور باشد به صورت متمرکز اقدام به خريد و توليد آن تجهيز پزشکي خواهد شد.
قانعي با بيان اين که اجراي اين سياست بر عهده مدير کل تجهيزات پزشکي وزارت بهداشت است، ادامه داد: در جلسه‌اي که به زودي برگزار مي‌شود و مصوبات آن نيز هفته آينده ابلاغ مي‌شود درصدد هستيم تا تعدادي از تجار وارد کننده تجهيزات ليزري که به دنبال تثبيت بازار داخل هستند سياست‌هايي را براي آن‌ها در اين زمينه در نظر بگيريم.
وي اضافه کرد: علاوه بر آن هر شرکت توليد کننده خارجي که به شرکت‌هاي داخلي انتقال فناوري داشته باشد، به ميزان انتقال فناوري صورت گرفته بازار را در اختيار آن‌ها قرار مي‌دهيم. به گونه‌اي که اگر شرکت خارجي 90 درصد انتقال فناوري داشته باشد و ارزبري آن 10 درصد باشد، 90 درصد بازار متعلق به آن شرکت خواهد شد.
قانعي با تاکيد بر اين که همه نهادها و ارگان‌ها موظف هستند تا از تجهيزات ساخت داخل خريداري کنند، ادامه داد: در اين راستا شبکه ليزر ايران متعهد شده است تا نسبت به تعيين استانداردهاي ليزري و قيمت‌هاي آن‌ها اقدام کند و پس از تأييد آن به کل کشور ابلاغ کند.
وي گفت: در صورتي که فردي نگران بازپرداخت وام‌هاي دريافتي باشد مي‌تواند پروژه‌هاي خود را در قالب طرح‌هاي کلان به دفتر فناوري‌هاي سلامت وزارت بهداشت ارائه دهد تا در اين قالب بتواند حمايت‌هاي لازم را دريافت کند.
به گفته قانعي در اين راستا وزارت بهداشت علاوه بر استفاده از ظرفيت پنج صندوق غير دولتي، مي‌تواند از حمايت‌هاي صندوق تجهيزات پزشکي اين وزارتخانه بهره‌مند شود.
در ادامه رئيس شبکه ملي تحقيقات ليزر پزشکي از شناسايي ظرفيت‌ها و تدوين استانداردهاي ليزر پزشکي در کشور خبر داد.
دکتر محمدرضا رزاقي در کنگره تازه‌هاي ليزر در پزشکي با اشاره به ايجاد شبکه ملي تحقيقات پزشکي در کشور افزود: اقداماتي در جهت اجراي نقشه راه ليزر که از سوي معاونت تحقيقات وزارت بهداشت مصوب شده بود، صورت گرفت.
وي با بيان اين که شبکه ملي تحقيقات ليزر پزشکي با حضور اساتيد دانشگاه‌هاي علوم پزشکي و دانشگاه‌هاي وابسته به وزارت علوم و متخصصان اين حوزه تشکيل شده است، افزود: شناسايي ظرفيت‌هاي موجود در حوزه‌هاي علمي مربوط به ليزر کاربرد دستگاه‌هاي ليزر و آينده‌نگري اين گونه دستگاه‌ها از جمله مأموريت‌هاي اين شبکه است.
رزاقي تعيين استانداردهاي لازم در حوزه ليزر را از رسالت‌هاي اين مرکز تحقيقاتي عنوان و خاطرنشان کرد: تدوين اين استانداردها موجب خواهد شد تا نحوه استفاده از اين دستگاه‌ها، کاربران آن‌ها و موارد استفاده از آن‌ها تعيين شود.
رييس شبکه ملي تحقيقات ليزر پزشکي با اشاره به سياست‌هاي ابلاغي در حوزه سلامت گفت: بر اين اساس افراد بايد بتوانند از بالاترين خدمات بهداشتي و خدماتي استفاده کنند که تجهيزات ليزر پزشکي از جمله خدماتي است که بايد براي نيازمندان استفاده شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن