تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820717931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرصت نظام جمهوري اسلامي را قدر بدانيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ دي ۱۳۹۳ (۱۸:۳۸ب.ظ)
آيت‌الله مکارم شيرازي:‏ فرصت نظام جمهوري اسلامي را قدر بدانيم آيت‌الله مکارم شيرازي گفت:‏ در حال حاضر يکي از بزرگ‌ترين و پر برکت‌ترين نسيم‌هاي سعادت بر ملت ايران مي‌وزد که همان نعمت برقراري حکومت جمهوري اسلامي است.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت‌الله ناصر مکارم شيرازي در جمع مشاوران امور روحانيت استانداران سراسر کشور اظهار کرد: رسول گرامي اسلام(ص) در روايتي مي‌فرمايند «نسيم‌هاي سعادت در زندگي هر انساني مي‌وزند که بايد از آنها به درستي استفاده کرد» و حقيقت آن است که نسيم‌هاي سعادت در عمر انسان متفاوت بوده که يکي از مهمترين آنها نعمت جواني است ولي اين نعمت همواره باقي نمي‌ماند بنابراين بايد قدر آن را دانست.
وي افزود: در حال حاضر يکي از بزرگ‌ترين و پر برکت‌ترين نسيم‌هاي سعادت بر ملت ايران مي‌وزد که همان نعمت برقراري حکومت جمهوري اسلامي است.
اين مرجع تقليد با بيان اينکه لازم است اين فرصت را مغتنم شمرده و ويرانه‌هاي قرن‌ها عقب‌ماندگي و ظلم را ترميم کنيم خاطرنشان کرد: در طول سده‌هاي گذشته، شاهان ستمگر براي چند صباحي بيشتر حکومت کردن، از نظر اقتصادي، سياسي، اخلاقي و فرهنگي ايران را ويرانه کردند.
وي ادامه داد: حتي در دوره پهلوي شاهد تحريف و ويراني تاريخ هم بوديم به طوري که مي‌خواستند خط فارسي را هم به بهانه‌هاي واهي تغيير دهند و علاوه بر اين فرقه ضاله را ترويج مي‌کردند و نخست وزير ايران هم به همين فرقه اعتقاد داشت.
آيت‌الله مکارم شيرازي با اشاره به ضرورت حفظ اتحاد و همدلي در شرايط کنوني گفت: در حال حاضر زمان اختلاف و جناح‌بازي نيست.
استاد برجسته حوزه علميه قم در ادامه به وظايف و کارکردهاي مشاوران امور روحانيت استانداران اشاره کرد و افزود: شما هم بايد اين نسيم رحمت را مغتنم شمرده و به تکاليفي که داريد به درستي عمل کنيد و اميدواريم اين جايگاه تشريفاتي نباشد و واقعا استانداران به اين مشورت‌ها گوش فرا بدهند.
وي تصريح کرد: لازم است شرايط زماني و مکاني در مشاوره‌ها در نظر گرفته شود و انتظار هم نداشته باشيد که همه مشکلات يک شبه و يک روزه حل شوند زيرا همانطور که سستي و تنبلي کار صحيحي نيست، تندروي هم راه به جايي نمي‌برد و آنچه مهم است، حرکت معقول با شتاب مناسب است.
آيت‌الله مکارم شيرازي فرهنگ را يکي از مهمترين حوزه‌هاي فعاليت مشاوران امور روحانيت استانداران دانست و افزود: در حال حاضر شرايط فرهنگي کشور نامطلوب است و دليل اصلي آن شبکه‌هاي ماهواره‌اي و سايت‌هاي مفسده‌انگيز هستند که دنيا را به سمت فساد مي‌برند.
اين مرجع تقليد با اشاره به برگزاري همايش سراسري مشاوران امور روحانيت استانداران در قم گفت: در اين همايش‌ها بايد به سه کارکرد مهم توجه داشته باشيد؛ نخست اينکه هماهنگي ميان خود را افزايش داده و از پراکندگي بپرهيزيد، دوم اينکه به انتقال تجربيات بپردازيد و سوم هم بهره‌مندي از فضاي معنوي قم، بارگاه کريمه اهل بيت(ع) و دانش فضلا و علماي حوزوي است.
وي در خاتمه با تاکيد بر اينکه نبايد بودجه‌ فرهنگي به مباحث ديگري اختصاص يابد خاطرنشان کرد: يکي ديگر از وظايفي که بر عهده شماست، مطالعه کامل و جامع پيش از ارائه مشاوره به استانداران است زيرا اين امر اهميت بسياري در غناي مشاوره‌ها خواهد داشت.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن