تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819268492




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرط احزاب سياسي پاکستان براي تاسيس دادگاه نظامي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ دي ۱۳۹۳ (۹:۲۱ق.ظ)
شرط احزاب سياسي پاکستان براي تاسيس دادگاه نظامي احزاب سياسي پاکستان با وجود اتفاق نظر در ايجاد دادگاه هاي نظامي براي مقابله با تروريسم از احتمال قرباني شدن خود در اين دادگاه ها در هراسند.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، دليل اصلي شرط گذاشتن احزاب سياسي نگراني زياد آنها از احتمال قرباني شدنان در اين ساختارهاي است. اين در حالي است که تمامي احزاب پاکستان براي اولين بر سر يک تصميم داراي اتفاق نظ ربودند. آنها خواستار از بين بردن تروريسم به هر وسيله هستند.
بر اين اساس حزب مسلم ليگ شاخه نواز شريف، حزب تحريک انصاف، حزب مردم پاکستان و حزب جماعت اسلامي از برپايي دادگاه هاي نظامي حمايت کردند. با اين همه، شرط ضمني و آشکار آنها اين است که هيچ سياستمداري در اين دادگاه ها محاکمه نخواهد شد. در همين راستان حزب جماعت اسلامي تنها حزبي بود که در مقابل اين اديه ايستادگي کرد اما در نهايت آنها نيز به اين پيشنهاد راي مثبت دادند. حزب مردم پاکستان که رهبراشان، بي نظير بوتو در سال 2008 در يک ميتينگ سياسي ترور شد، اعلام کردند براي تاسيس دادگاه نظامي نياز به تغيير در قانون عادي است که مي توان با اکثريت مجلس به تصويب رساند و اصلاح قانون اساسي لازم نيست.
پيس از اين رئيس سابق دادگستري پيشنهاد راه اندازي دادگاه هاي نظامي را خلاف قانون اساسي توصيف کرد که استقلال قوه قضائيه اين کشور را به چالش مي کشند.
نواز شريف، نخست وزير پاکستان، ايجاد چنين دادگاه هايي را بخشي از طرح 20 ماده اي مبارزه با تروريسم ذکر کرد که به اتفاق آرا توسط تمامي احزاب پارلماني تأييد شد. اين دادگاه ها دو سال فعاليت خواهند داشت. لکن ايجاد دادگاه ويژه در موازات قوه قضائيه، در مجمع قضايي پاکستان مورد مناقشه واقع شد. اما مسئله مهم تر براي گروه هاي سياسي پاکستان، ترس از راه يافتن سياستمداران به اين دادگاه ها است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن