تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819879966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنها راه نجات از رکود در توليد، توسعه روابط تجاري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ دي ۱۳۹۳ (۲۲:۱ب.ظ)
در جلسه هيات نمايندگان اتاق بازرگاني قم تاکيد شد: تنها راه نجات از رکود در توليد، توسعه روابط تجاري است جلسه هيات نمايندگان اتاق بازرگاني قم با حضور اعضاي هيات نمايندگان، روساي تشکل هاي بخش خصوصي و نمايندگان بخش دولتي از استانداري و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تشکيل شد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، در جلسه هيات نمايندگان اتاق بازرگاني قم ضمن اشاره به وضعيت رکود حاکم در توليد راهکارهاي افزايش توليد و صادرات مورد بررسي قرار گرفت.
مدير کل دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري قم در اين نشست با اشاره به پاره اي از مشکلات بخش صنعت و بازرگاني استان قم اظهارداشت: شوراي گفتگو دولت و بخش خصوصي با توجه به جايگاه قانوني که دارد محل مناسبي براي طرح مشکلات و پيگيري قانوني مشکلات است.
مجيد آوري فرد افزود: ما بايد به دنبال تاسيس شرکت هايي باشيم که مديريت صادرات را برعهده بگيرند و پس از پروسه توليد اين شرکتها عهده دار بازاريابي براي محصولات باشند.
وي در خصوص مشکلات مربوط به ماليات و ساير مشکلات پيش روي توليد افزود: ما در حال حاضر با دو نوع مشکلات روبرو هستيم. مشکلات موردي و مشکلات اساسي که درمرحله نخست بايد به دور از روزمرگي مشکلات موردي را حل کنيم و در آينده با برنامه ريزي به دنبال حل مشکلات اساسي باشيم.
معاون بازرگاني خارجي سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان نيز در اين نشست در خصوص مشکلات توليد اظهارداشت: در حال حاضر بيش از 80 درصد صادرات کشور مربوط به 5 الي 4 کشور از قبيل عراق، افغانستان، پاکستان، ترکيه، ازبکستان و تاجيکستان است.
فرهادي با بيان اينکه ما بايد به دنبال تنوع کالا صادراتي براي گذر از مشکلات توسعه صادرات باشيم افزود: در حال حاضر بايد وضعيت موجود را ارتقاء دهيم و بازارهاي مختلف را رصد کرده و به اين ترتيب بازارهاي هدف صادراتي را توسعه دهيم.
وي ادامه داد: سهل الوصول ترين راه که بيشترين قدرت اجرايي را هم دارد ، اعزام و پذيرش هيات تجاري است.
فرهادي تاکيد کرد: در درجه نخست بايد تحليل صادراتي درستي از توليدات استان و نيازکشورهاي هدف صادراتي صورت گيرد و براساس ساختار و با برنامه ريزي اقدام به اعزام و پذيرش هيات تجاري نمود.
وي تصريح کرد: خوشبختانه استان هم اهميت ويژه اي براي مبحث توسعه صادرات قم قائل است و حتي در شوراي برنامه ريزي استان، کميته مستقلي به نام توسعه صادرات تشکيل شده است.
رئيس اتاق بازرگاني قم نيز در اين نشست ضمن ارائه گزارشي از کارگروه اقتصادي اظهارداشت: در حال حاضر واحدهاي توليدي استان در وضعيت خوبي بسرنمي برند و تعدادي از اين وحدها تعطيل و يا در حالت نيمه فعال هستند.
ابوالفضل خاکي افزود: معوقه بانکي، بحث تحريم، مسائله گشايش يوزانس و فاينانس بانکها در کشورهاي طرف صادراتي از مهم ترين مشکلات بحث توسعه صادرات است.
وي همچنين به بحث حمايت از سازمان توسعه تجارت اشاره کرد و افزود: سازمان توسعه تجارت در صورت تخصيص بودجه مناسب به استان قم نقش بسيار تاثيرگذاري در توسعه صادرات و اعزام وپذيرش هيات هاي تجاري خواهد داشت.
رئيس اتاق بازرگاني قم همچنين از تشکيل يک کميته براي رفع مشکلات بخش صنعت و بازرگاني خبرداد و افزود: مقرر شده است که در جلسات نصف زمان اختصاص به طرح مشکلات و نصف زمان صرف تصميم گيري شود.
خاطرنشان مي شود در اين کميته يک عضو از اتاق بازرگاني، خانه صنعت، استانداري، سازمان صنعت، معدن و تجارت و انجمن مديران و اداره کل دارايي حضور دارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن