تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804090978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس ظرفيت حضور موفقيت آميز در عرصه تجارت جهاني را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ دي ۱۳۹۳ (۱۵:۳۶ب.ظ)
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس: فارس ظرفيت حضور موفقيت آميز در عرصه تجارت جهاني را دارد استان فارس با توجه به پتانسيل‌ها، قابليت‌ها، ظرفيت‌ها و مزيت‌هاي نسبي خود در زمينه‌هاي، ذخاير معدني ، موقعيت صادراتي، پتانسيل‌هاي صنعتي وتوليدي در ساير صنايع توليدي مي‌تواند به عنوان يکي از استان‌هاي مهم براي توسعه و فراهم نمودن فرصت‌هاي سرمايه گذاري خارجي و داخلي مطرح شود.
به گزارش خبرگزاري موج، علي همتي رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بيان اين مطلب اظهار داشت: ايجاد و فراهم کردن فرصتهاي سرمايه گذاري در استان فارس علاوه بر بازدهي سرمايه، متأثر از امنيت و ثبات مثبت بر اقتصاد منطقه و اقتصاد ملي باعث توسعه اقتصادي و افزايش رشد صنعتي و ايجاد اشتغال پايدار در استان و کشور خواهد شد.
وي به شاخص‌هاي توسعه فعاليتهاي توليدي واقتصادي در استان اشاره کرد و گفت: با کمک وتوان بخش خصوصي ونيز حمايت دولت و صاحب نظران حوزه فعاليتهاي اقتصادي در رعايت محورهاي 1 -گسترش سرمايه گذاري و جذب سرمايه گذار 2 - افزايش صادرات 3 - جذب توريست 4 - کاهش فعاليت‌هاي غير مجاز -5 ايجاد اشتغال مولد- رشد چشم گيري در همه ابعاد استان فراهم مي‌شود.
همتي در خصوص رقابت در بازارهاي جهاني اضافه کرد: دسترسي به بازارهاي جهاني (صادرات استان به ساير کشورها از اولويت بسيار زيادي برخوردار است) لذا افزايش صادرات موجب افزايش درآمد ارزي، گسترش حمل و نقل اعم از دريايي، زميني و هوايي مي‌شود.
علي همتي در ادامه به شاخص‌هاي مهم فعاليت‌هاي بخش صنعت، معدن و تجارت استان فارس اشاره کرد و گفت: در 9 ماهه گذشته سالجاري تعداد 258 پروانه بهره برداري واحد صنعتي با ميزان اشتغال 4088 نفر صادرشده است.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در ادامه با اشاره به پروژه‌هاي اکتشافي جديد معدني استان فارس در سال 93 گفت: با پيگيري سازمان و استانداري فارس مبلغ 50 ميليارد ريال اعتبار جهت اکتشاف و شناسائي مواد معدني از طريق سازمان توسعه و نوسازي مواد معدني در سال 93 مصوب گرديده که در حال حاضر 15 پروژه با اعتبار 5/23 ميليارد ريال در مرحله انتخاب مشاور و انعقاد قرار داد مي‌باشد که اين پروژه‌ها به شکل پراکنده در تمامي شهرستانهاي استان انجام خواهد شد.
وي نسبت به معرفي پهنه‌هاي معدني استان گفت: 1-پهنه سنگ آهن در شرق استان فارس (منطقه بهرام گور شهرستان نيريز): اين پهنه با وسعت در حدود 4600 کيلو متر مربع ودر جهت استفاده از توانمندي‌ها و ظرفيت قابل توجه سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) و با همکاري استانداري فارس و کسب موافقت سازمان حفاظت محيط زيست کشور و تفاهم نامه سه جانبه، به ايميدرو واگذار شده است تا نسبت به انجام فعاليت‌هاي اکتشافي، بهره برداري، امکان سنجي و فرآوري اقدام نمايد.
2- پهنه مس در شمال شرق استان فارس (شهرستان بوانات) به وسعت حدود 250 کيلومتر مربع که در حال واگذاري به بخش خصوصي توانمند از طريق مزايده عمومي مي‌باشد.
3-پهنه نيکل در شمال شرق استان فارس (شهرستان‌هاي بوانات و نيريز ) به وسعت حدود 630 کيلو متر مربع که در حال واگذاري به بخش خصوصي توانمند از طريق مزايده عمومي مي‌باشد.
همتي اضافه کرد: همچنين وجودذخاير عظيم دولوميت در جنوب استان فارس (شهرستان لامرد) و نزديکي آن به مناطق ويژه صنايع انرژي بر و استفاده از ظرفيت ايميدرو در جهت اکتشاف، فراوري و استحصال شمش منيزيم و .... محدود ه هاي اکتشافي از سوي ايميدرو ثبت شده است.
وي در خصوص مزايده محدودهاي اکتشافي و معادن گفت: اين سازمان در يکسال اخير طي 2 بار مزايده عمومي محدوده‌هاي اکتشافي و معادن را انجام داده ( بيش از 600 محدوده اکتشافي و معادن متروکه و فاقد بهره بردار) که عمده ويژگي آن شامل افزايش در آمد دولت از محل تبصره 3 ماده 6 قانون معادن ( محدوده‌هاي اکتشافي) افزايش در آمد دولت از محل ماده 14 قانون معادن (حقوق دولتي معادن) است.
وي در خصوص مزايده‌هاي جديد گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان براي بيش از 500 محدوده اکتشافي و محدوده‌هاي معدني متروکه تا پايان سال 93 مزايده عمومي برگزار خواهد کرد.
همتي افزود: بيش از 50 پروانه بهره برداري معدن و 30 پروانه اکتشافي غير فعال، ابطال گرديده و از طريق مزايده عمومي واگذار خواهد شد.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در خصوص حقوق دولتي دريافت شده از معادن استان اضافه کرد: در نه ماهه سال 93 بيش از 100 ميليارد ريال ( با افزايش 11 درصدي نسبت به کل سال 92) حقوق دولتي از معادن دريافت شده است
همتي در ادامه به شاخص‌هاي مهم فعاليت‌هاي تجاري اشاره کرد و گفت: با همت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گردهمايي آموزشي مديران فرش دستباف سراسر کشور به منظور بحث و بررسي درباره مشکلات و چالش‌هاي حوزه فرش دستباف در استان‌هاي مختلف کشور، رسيدن به هماهنگي در رويکردهاي جديد مرکز ملي فرش ايران و تصميم گيري درباره برنامه‌هاي آتي حوزه فرش دستباف در شهر شيراز برگزار شد و در راستاي توجه به هنر – صنعت فرش دستباف ايران تفاهم نامه سه جانبه اي فيمابين استانداري فارس، سرپرست مرکزفرش ايران ورئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با هدف نظام بخشيدن و توسعه همکاري‌ها در قالب پروژه‌هاي تحقيقاتي، آموزشي، امور توليدي، امور بازاريابي و تبليغات در حوزه‌هاي مختلف فرش دستباف منعقد شد.
همتي افزود: همکاري در تهيه برنامه مستند پرديس پارسي و معرفي فرش دستباف استان فارس از طريق شبکه سراسري 1 سيما به ميزان 4900 ثانيه و برنامه ريزي و پيگيري جهت پرداخت تسهيلات ارزان قيمت (قرض‌الحسنه) به بخش توليد فرش دستباف به ميزان 50 ميليارد ريال ازديگر اقدامات دراين حوزه است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن