تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803848219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراف آمریکایی و تائید عراقی درباره تجهیز داعش


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اعتراف آمریکایی و تائید عراقی درباره تجهیز داعش


در ماه نوامبر، منابع اطلاعاتی در عراق اعلام کردند، آمریکا فعالانه در تامین سلاح برای عناصر داعش نقش ایفا می کند. در یکی از اسناد که فاش شد، آمده است سازمان سیا دست کم از سال ۲۰۱۲ محموله هایی از سلاح را برای گروه های القاعده در سوریه ارسال کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پایگاه اینترنتی «گلوبال ریسرچ» در گزارشی به قلم «کورت نیمو»، با نام «‌آمریکا برای داعش محموله کمک های تسلیحاتی هوایی می فرستد»، ‌نوشت:‌ رسانه های منطقه می گویند، جنگنده های آمریکایی، بار دیگر برای عناصر داعش در مناطق تحت کنترل این گروه در عراق، محموله های حامل سلاح پرتاب کرده اند.   این در حالی است که نیروهای داوطلب مردمی در مناطق یثرب و بلد در استان صلاح الدین، این گزارش ها را نیز تائید کرده اند.   عراق اعلام کرده است این روزها نیروهای این کشور در مبارزه با داعش و بازپس گیری نواحی تحت کنترل این گروه تروریستی دست بالا را دارند.  
ارسال محموله توسط هواپیماهای لجستیک
در ماه اکتبر نیز یک محموله هوایی حامل کمک های تسلیحاتی در حومه عین العرب در سوریه به دست نیروهای داعش افتاد.    در ماه نوامبر نیز منابع اطلاعاتی در عراق اعلام کردند آمریکا فعالانه در تامین سلاح برای عناصر داعش نقش ایفا می کند.   در این گزارش آمده است منابع اطلاعاتی عراق تاکید دارند هواپیماهای نظامی آمریکا به منظور کمک به عناصر داعش برای مقاومت در برابر ارتش و نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای امنیتی، چندین بار برای آنها کمک های تسلیحاتی ارسال کردند.  
ارسال محموله توسط هواپیماهای لجستیک
«سازمان تحقیق تسلیحاتی» مستقر در لندن، پیش تر گزارش داده بود جنگجویان داعش، از مقدار چشمگیری از تسلیحات از جمله تفنگ های ام 16 استفاده می کنند که روی آنها جمله «‌اموال دولت آمریکا»‌ درج شده است.   در ماه ژوئن نیز آرون کلاین در مقاله ای در نشریه «ورلد نت دیلی» با استناد به منابع آگاه اردنی گزارش داد اعضای داعش در سال 2012 توسط مستشاران آمریکایی که در پایگاهی محرمانه در اردن دائر شده بود، آموزش داده شده بودند.   آمریکا به تجهیز و آموزش تروریست های داعش اذعان نکرده است، با این همه، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک فرماندهی ارتش آمریکا، در اظهاراتی در برابر کمیته خدمات نظامی سنای آمریکا اعتراف کرده بود متحدان عرب آمریکا در خاورمیانه داعش را تامین مالی می کنند .  
ارسال محموله توسط هواپیماهای لجستیک
  ژنرال توماس مک اینرنی، سرتیپ بازنشسته نیروی هوایی آمریکا، نیز ماه سپتامبر در مصاحبه با فاکس نیوز گفته بود، از آنجا که عناصر داعش سلاح های مورد نیاز خود را از کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی که سپتامبر سال 2012 هدف حمله تروریست ها قرار گرفت، به دست آورده اند، می بایست گفت: آمریکا به تقویت بنیه داعش کمک کرده است.   وی افزود:  در برخی موارد کمک های ما در مسیر صحیح و به افراد درست صورت نگرفته و این زمینه ساز ابهام مردم شده، بنابراین باید تاکید کنم روش های کمک رسانی ما غلط بوده است.   دولت آمریکا ادعا می کند گروه های نظامی مزدور را که با داعش و دولت بشار اسد می جنگند، مسلح کرده است غافل از آنکه دیگر هیچ گروه میانه روی فعال در منطقه وجود ندارد.   در یکی از اسناد که «نیویورک تایمز» فاش کرده، آمده است سازمان جاسوسی سی آی ای، دست کم از سال 2012،  محموله هایی از سلاح را برای گروه های وابسته به القاعده در سوریه ارسال کرده است.    این محموله ها در قالب بیش از 160 پرواز هواپیماهای نظامی توسط نیروی هوایی اردن، عربستان سعودی و قطر صورت گرفته که در فرودگاهی نزدیک آنکارا و دیگر فرودگاه ها در ترکیه و اردن به زمین نشسته اند.   همچنین عوامل اطلاعاتی آمریکایی، تلاش هایی را برای تجهیز جبهه النصره که هم اکنون به طور کامل با داعش یکی شده اند و دیگر گروه های جهادی، صورت داده اند.


چهار شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن