تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 29 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811631137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بايد به جنبه هاي پيشگيرانه و درماني ورزش توجه کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ دي ۱۳۹۳ (۱۲:۵۹ب.ظ)
وزير ورزش و جوانان: بايد به جنبه هاي پيشگيرانه و درماني ورزش توجه کرد وزير ورزش و جوانان با تاکيد به سرمايه گذاري در بخش ورزش با رويکرد پيش گيري از بيماري ها گفت: يک ريال سرمايه گذاري در ورزش تبعات مثبتي در کاهش اعتياد، بزه، خشم و ارتقاي سطح سلامتي جسمي و رواني افراد و باالطبع سلامتي جامعه دارد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي وزارت ورزش و جوانان، دکتر محمود گودرزي در نشستي که با اعضاي کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي در محل وزارتخانه داشت با ناکافي خواندن اعتبارات تخصيصي به وزارت ورزش و جوانان افزود: در سال ۹۳ با همين رقم رويدادهاي مهمي چون جام جهاني فوتبال، بازي هاي آسيايي و پاراآسيايي، بازي هاي ساحلي پوکت، المپيک جوانان و نوجوانان و ده ها رويداد کوچک و بزرگ را پشت سر گذاشتيم.
وي کل اعتبار اختصاص يافته به فدراسيون هاي ورزشي را 75 ميليارد تومان در سال جاري اعلام کرد و گفت: اين در حالي است که تنها در بازي هاي آسيايي گوانگژو که 4 سال پيش برگزار شد 260 ميليارد تومان (با دلار هزار تومان) هزينه شد و در بازي هاي آسيايي امسال (با دلار 3000 تومان) در کل 50 ميليارد تومان هزينه کرديم.
گودرزي در همين ارتباط افزود: اما نتيجه اي که با اين هزينه کرد، حاصل شد، برابر با نتيجه 4 سال پيش و شايد از نظر مرغوبيت مدال بهتر از آن نيز بود که اين نشان مي دهد مديريت اعمال شده همراه با رويکردي جهادي است.
وزير ورزش و جوانان در بخش ديگري از صحبت هاي خود اعتبارات بخش عمراني ورزش و جوانان را نيز بسيار ناچيز دانست و گفت: تمام اعتباري که براي عمران و آباداني در حوزه ورزش و جوانان در نظر گرفته شده به 200 ميليارد تومان هم نمي رسد که تنها 50 درصد آن تخصيص پيدا مي کند.
وي ادامه داد: کشور ما داراي 4 هزار شهر بزرگ است که اماکن ورزشي نيمه تمامي از 20 سال گذشته را در خود جاي داده و با اين وضعيت به دست ما رسيده است. برخي دوستان تصور مي کنند که بودجه هست و ما دريغ مي کنيم اما اين گونه نيست.
گودرزي در ادامه با تاکيد به اين نکته که از ابتداي ورودش به وزارت ورزش و جوانان ريالي براي فوتبال باشگاهي و حرفه اي پرداخت نکرده است، گفت: با اين حال روزنامه هاي زرد مي نويسند که گودرزي براي پول پرسپوليس را کشت و استقلال را از بين برد اما نبايد فراموش کرد همين دو تيم ساليانه 30 تا 40 ميليارد از دولت ارتزاق مي کردند که بخش اندکي از آن به بازيکنان مي رسيد. من جلوي اين کار را گرفتم؛ اما گلايه دارم از برخي نمايندگان که روزنامه هاي زرد را مرجع تصميم گيري و صحبت هاي خود قرار مي دهند و از ما انتقاد مي کنند. انتظار داريم از ما حمايت شود.
وي با اشاره به اين نکته که وزارت ورزش و جوانان تنها براي تيم هاي ملي فوتبال هزينه کرده است اظهار داشت: ما فقط براي اين تيم ها هزينه مي کنيم تا بيش از پيش در منظر جامعه جهاني منزوي نشويم.
وزير ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به ميزان اندک مشارکت مردم در ورزش به خصوص ورزش همگاني گفت: ضريب مشارکت در ورزش همگاني ايران 7 درصد است؛ اين درحالي است که اين ضريب در کشورهاي اسکانديناوي به بالاي 70 درصد مي رسد چراکه ورزش به عنوان فرهنگ در بين عموم پذيرفته شده است.
گودرزي با بيان اين که ما در صدديم تا به سمت ورزش همگاني سوق پيدا کنيم افزود: بايد سهم 75 ميليوني مردم از ورزش را در اين بين افزايش دهيم.
وي در ادامه با مقايسه اي کوچک از سهم وزارت ورزش و جوانان با ساير دستگاه ها در برخورداري از اعتبارات گفت: اين وزارتخانه دو حوزه کلان ورزش و جوانان کشور را پشتيباني مي کند اما اعتبارات ما براي فعاليت جوانان تنها 7 ميليارد تومان است که به نظر شما با اين بودجه چه کار خارق العاده اي مي توان انجام داد.
وزير ورزش و جوانان با اذعان به اين نکته که اولويت کشور بحث سلامت و امنيت است، اظهار داشت: ورزش هم جزئي از سلامت و امنيت کشور محسوب مي شود. سلامت از اين منظر که در پيشگيري از بيماري هاي روحي و رواني تاثيرگذار است.
وي ادامه داد: ما قائل به تفکيک ورزش بين حوزه هاي همگاني، قهرماني و حرفه اي نيستيم چرا که بعد قهرماني آن باعث رو آوري و افزايش به بعد همگاني ورزش مي شود. بد نيست بدانيد بعد از مسابقات جهاني واليبال تقاضا براي ورود به اين رشته چندين برابر شد.
گودرزي در پايان با بيان اين که هر کمکي نمايندگان مجلس به وزارت ورزش و جوانان کنند به مثابه کمک به جامعه است، گفت: يک ريال سرمايه گذاري در ورزش تبعات مثبتي در کاهش اعتياد، بزه، خشم و ارتقاي سلامتي جسم و روان افراد جامعه را به دنبال دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن