تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803486970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسجد خط مقدم سبک زندگی اسلامی ایرانی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مسجد خط مقدم سبک زندگی اسلامی ایرانی است خبرگزاری پانا: نشست کارگروه صنفی ائمه جماعات عضو شوارهای اجتماعی محلات منطقه سه با حضور شهردار منطقه و روسای نواحی با موضوع نقش ائمه جماعات محلات در توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی در سالن جلسات این منطقه برگزار شد.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۰ دي ساعت 12:26

خبرگزاری پانا+

 به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه سه، علی یوسف زاده ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول، در این نشست عنوان کرد: سبک زندگی اسلامی ایرانی مجموعه نظام یافته ای از الگوهای ارزشی، هنجاری و عملی منطبق با دیدگاههای اسلامی ایرانی است که افراد از طریق فرآیند تربیت و اجتماعی شدن آموزش، انتخاب و کسب می کنند و در نهایت منتج به نهادینه شدن هویت خاص اسلامی ایرانی در بین شهروندان می شود.
وی به تحقق سبک زندگی ایرانی اسلامی به عنوان یکی از مطالبات چند سال اخیر رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی چند سالی است که مسئله سبک زندگی را مطرح کرده‌اند و مساجد با توجه به نقشی که در تحقق منویات ایشان بر عهده دارند، به دنبال ارائه الگو در این خصوص بوده‌اند.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که همواره به گسترش و تبیین سبک زندگی اسلامی و ایرانی سفارش کرده‌اند، افزود: ما امیدواریم در راستای گسترش همین آموزه‌های دینی و اسلامی در سطح جامعه و تغییر الگو به مدلی اسلامی، علمی و قابل تحقق تاثیرگذار باشد و تلنگری برای امتداد این مسیر در آموزش مستمر شهروندان باشد.
وی ادامه داد: ائمه جماعات مساجد و شورای فرهنگی با ارتباط مناسب فضا را برای وحدت و همدلی در مساجد فراهم می‌کنند و فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی مساجد را در چارچوب موازین اسلامی قرار می‌دهند و نتیجه مطلوب آن همین برگزاری مداوم نشست ها و همایش های تخصصی سبک زندگی اسلامی در مساجد و مدارس سطح منطقه است که در چند ماه اخیر بازخوردهای آن بسیار مثبت بوده است.
شهردار منطقه سه در پایان سخنانش با تمجید از عزم ائمه جماعات عضو شوراهای اجتماعی محلات منطقه، خاطرنشان کرد: مساجد،‌خانواده و جوانان به عنوان اصول مهم با اتکاء بر مفاهیم غنی اسلامی نقش مهمی را در سبک زندگی ایرانی اسلامی دارند، معنویت، وحدت و همدلی در جامعه اسلامی یکی از اصول مهم گسترش سبک زندگی ایرانی اسلامی است و امید است با عملیاتی و اجرایی کردن برنامه‌های قابل توجه گام‌های اساسی در ترویج و توسعه فرهنگ اسلامی برداریم.
سید جواد گرجی متولی اصلی موضوعات فرهنگی و اجتماعی در شهرداری منطقه سه نیز به اهمیت ایده پردازی توسط روحانیون محلات اشاره کرد و گفت: در این نشست نیز بار دیگر از ائمه جماعات می خواهیم تا با ایده ها، نظرات و پیشنهادهای خود در خصوص تبلیغ و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی در مساجد در توقویت بنیان های جامعه ای سالم یاور ما و در جهت بهبود شیوه اجرایی برنامه های فرهنگی و اجتماعی با رویکرد دینی و مذهبی راه گشای مسائل و معضلات محلی شان باشند، این امر موجب کاسته شدن از بار مسئولیت مستقیم شهرداری در اجرای برنامه های فرهنگی واجتماعی محلات می گردد و از ائمه جماعات خواهش داریم تا در جهت نتیجه گیری مطلوب از این نشست موضوعات را با توجه به محله خود عنوان و اجرایی نمایند.
آموزش لازمه ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی
در ادامه این نشست برخی از ائمه جماعات حاضر به ایراد سخنانی در خصوص ایده ها و راهکارهای تحقق جامعه ای اسلامی و ایرانی پرداختند و حجت الاسلام خسروی عضو شورای اجتماعی محله بهمن به عنوان اولین فرد به وسعت کار در این حوزه گریزی زد و گفت: سبک زندگی و حواشی آن موضوعی وسیع است و نیازمند نهادینه شدن در بطن جامعه دارد از این رو کار فرهنگی را باید از سنین کودکی شروع کنیم و طریقه زندگی کردن سالم و اصیل را به کودکان آموزش دهیم، سبک زندگی اگر از کودکان شروع شود قطعا تاثیر بیشتری دارد از این روست که در حوزه فرهنگی کسی موفق است که یک برنامه فرهنگی را در طولانی مدت پیگیری نمیاد تا به نتیجه برسد.
وی نیز یادآور شد: فرهنگ عمومی مردم باید اصلاح شود و ریشه آن در خانواده ها است که اگر خانواده تربیت درست به فرزندانشان بدهند، جامعه ما هم اصلاح خواهد شد. سبک زندگی امری بسیار جدی است و نیازمند به همکاری تمامی ارگان های فرهنگی شهر است.
وی مسجد را یکی از عناصر تاثیرگذار در اجرایی شدن سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه دانست و تصریح کرد: سبک زندگی ایرانی اسلامی فضایی را فراهم ساخته است که مساجد در زندگی مردم جایگاه ویژه ای داشته باشند بنابراین اجرایی شدن این سبک زندگی تا حد زیادی به فعالیت های مساجد بستگی دارد و مسجد سنگر است باید سنگرها تقویت شوند.
این عضو شورای اجتماعی محله بهمن با بیان اینکه سبک زندگی ایرانی اسلامی مهم ترین دغدغه فرهنگی کشور به شمار می رود، گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی و اجرایی شدن آن به معنای واقعی کلمه معضلات فرهنگی اجتماعی مختلف ناشی از تهاجم فرهنگی را از بین می برد.
حجت الاسلام قدمگاهی، نماینده ائمه جماعات محله خواجه ربیع نیز به موضوع آموزش های انگیزشی در جوانان پرداخت و گفت: نیازمند توجه بیشتر به جوانان هستیم. نسلی که همواره در معرض خطرات بی شماری هستند و اگر این نسل را حفظ کنیم توانسته ایم نسل بعدی را نیز کنترل نماییم و بهترین شیوه برای این امر استفاده از شیوه های انگیزشی و روانی برای این قشر است.
سید محسن طباطبایی عضو شورای اجتماعی محله طبرسی شمالی تصریح کرد: با اشاره به ضرورت تبیین سبک زندگی اسلامی ایرانی می‌گوید: به منظور انجام فعالیت‌های فرهنگی برای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی، لازم است ابتدا این سبک زندگی تبیین شود و ابزار هنر مهم‌ترین عامل برای ترویج و گسترش این سبک زندگی است.
وی با بیان اینکه موضوع ترویج سبک زندگی تنها یک موضوع فرهنگی نیست و بخشی از آن نیز به مسائل اقتصادی مردم نیز باز می گردد بیان کرد: مردم باید اغنا شوند تا سبک زندگی مطلوب ترویج پیدا کند.
گفتنی است این نشست در ادامه سلسله نشست های منطقه سه با فعالین و نخبگان محلی برگزار گردیده است.     
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن