تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802237388




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرمت 6 خانه تاریخی فارس در مراحل پایانی است | معرفی جاذبه های گردشگری ایران


واضح آرشیو وب فارسی:سیری در ایران: تاریخ خبر :1393/10/10-به گزارش خبرگزاری پانا، مصیب امیری گفت: با توجه به سیاستگذاری های سازمان در راستای حفظ ونگهداری بناهای تاریخی، فرهنگی و به منظور باز زنده سازی بافت های تاریخی هم اکنون مرمت 6 خانه تاریخی صبار، فرهادی، تیم ناک و توکلی در بافت تاریخی شیراز وخانه های تاریخی محمودی لار و واقفی زرقان پایان یافته ویا در مراحل پایانی است.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: مرمت خانه تاریخی فرهادی و تیمناک با اعتبار 670 میلیون ریال پایان یافت که در طی این عملیات سبک سازی و احیای پشت بام و بازسازی شیرسرهای چوبی انجام گرفت .
امیری به مرمت خانه تاریخی صبار اشاره کرد و گفت: مرمت این بنا با اعتبار 330 میلیون ریال شامل تهیه مصالح و اجرای طاق سنتی آجری و ساخت و نصب طاق آجری با استفاده از آجر بوده است .
وی درادامه به مرمت خانه توکلی اشاره کرد و گفت: مرمت این بنا با اعتبار 950 میلیون ریال درمراحل پایانی است که در طی آن تعمیرات اساسی پشت بام و تعمیرات آجرکاری و تعویض شیرسرهای فرسوده انجام گرفته است . به گفته او خانه محمودی لار از دیگر بناهای در دست مرمت استان است که با 90 درصد پیشرفت فیزیکی و با اختصاص 855 میلیون ریال مرمت اساسی پشت بام شامل جمع آوری و برداشت لایه های مختلف خاک و کاهگل،برچیدن سقوف اتاق هایی که با تیر چوبی، حصیر و توفال پوشیده شده اند ،تهیه و نصب چوب تیر ها و اجرای گچ روی سقف ها انجام شده و خانه واقفی زرقان نیز دیگر بنای تاریخی دردست مرمت هست که با اختصاص اعتبار بیش از 820 میلیون ریال با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در دست مرمت بوده و سفید کاری اتاق ها برچیدن کف فرش های قدیمی اتاق ها و اجرای مجدد کف فرش و اجرای ازاره آجری داخل ساباط و ساخت و نصب درب های چوبی و تعمیر درب های موجود از اقداماتی است که برای این خانه تاریخی انجام گرفته است .
به گفته امیری تعمیرات انجام گرفته درمنزل افشاریان شامل ساخت و نصب درو پنجره و اجرای سیمان کاری داخلی اتاق ها ،ایوان و حیاط و همچنین تعمیرات منزل تاریخی نصیرالملک در بخش آینه کاری ها، آجرکاری و گچ کاری ضلع شمالی به صورت امانی از دیگر اقدامات مرمتی در خانه های تاریخی استان بوده است .
گفتنی است خانه تاریخی صبار از خانه های ارزشمند دوره قاجاریه است که در بافت قدیم شیراز محله درب مسجد ،پشت مسجد نو قرار گرفته است ودر تاریخ 10دی ماه83 به شماره 8709 به ثبت ملی رسیده است ،خانه عزیز ا… تیمناک نیز از خانه های قاجاری است که درمحله سرباغ پشت مسجد نو واقع شده ودرهمان تاریخ با شماره 8705ثبت ملی شده است ، خانه فرهادی هم از دوره قاجار به یادگار مانده ودرکوچه حکیم السلطنه در محله درب شیخ در خیابان لطفعلی خان زند قرار دارد این بنا در11 دی ماه 80 باشماره 4675 به فهرست آثار ملی ایران پیوست وخانه توکلی نیز از دیگر خانه های تاریخی شیراز است که دردست مرمت قرار دارد و این خانه به شماره 3396 درتاریخ 25 اسفند 79 ثبت ملی شده است .
همچنین خانه واقفی از ابنیه ارزشمند شهرستان زرقان می باشد که مربوط به اواخر قاجار و اوایل دوره پهلوی بوده ودر 30 بهمن 86 به شماره 20906 به ثبت ملی رسیده و خانه محمودی لار نیز از آثار دوره زندیه است که 10 خرداد ماه سال 82وبه شماره 8678 ثبت ملی شده است.
197
پسندیدم0+







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیری در ایران]
[مشاهده در: www.seeiran.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن