تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803909086




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهادت جانسوز يازدهمين حجت الهي، امام حسن عسکري(ع)


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ دي ۱۳۹۳ (۹:۵۱ق.ظ)
مردم سالاري: شهادت جانسوز يازدهمين حجت الهي، امام حسن عسکري(ع)
به گزارش خبرگزاري موج، «شهادت جانسوز يازدهمين حجت الهي، امام حسن عسکري(ع)»عنوان سرمقاله روزنامه مردم سالاري است که در آن مي خوانيد؛
1- هشتم ربيع الاول سال 260 هجري قمري، امام يازدهم حضرت «ابومحمد حسن بن علي عسکري عليه السلام» در سامرا، توسط معتمد عباسي مسموم گشت و حضرت در «28 سالگي» بدرود حيات گفت و در همان شهر در جوار امام هادي عليه السلام، به خاک سپرده شد و همگان مي دانيم چند سالي است اين حرم و مزار توسط نابخردان تخريب شد و توسط ارادتمندان ايراني در حال بازسازي مي باشد و انشاءالله به صورت آبرومند ساخته خواهد شد. نام حضرت «حسن» و نام پدر «علي» و نام مادر«سوسن» مي باشد و شناخت «شناسنامه اي» امام، بديهي ترين و ضروري ترين موضوع مي باشد.
2- هر چه به دوران غيبت «خاتم الاوصياء امام عصر ارواحنا فداه» نزديک تر مي شويم حساسيت و مراقبت عباسي ها نسبت به ائمه اطهار و بني هاشم بيشتر مي گردد و مي خوانيم که «امام جواد 25 سال و امام هادي 42 سال و امام عسکري عليهم السلام، 28 سال عمر مي کنند و پس از امام هشتم و محبوبيت و سيادت وي، موجب حسادت عباسيان و هواداران آنان شد و اقدامات حاد و تند درباره اين سه امام بزرگوار، شروع شد و پس از امام يازدهم دوران «غيبت صغري حضرت» شروع شد و در نهايت به غيبت کبري رسيد.
همه دوران حيات سه امام به «95 سال» مي رسد و يک قرن نشد، عباسيون مي خواستند، امام عصر عليه السلام به وجود نيايد و ايده «مصلح کل و عدالت گستر جهاني» عملياتي «يريدون ليطفئوا نورالله بافواههم آيه 32 توبه» نگردد و صد البته، خداوند اراده ديگري دارد و آن را محقق خواهد ساخت.
3- در سال «234 هجري قمري» امام هادي و امام عسکري عليهما السلام و خاندان علوي و هاشمي به دستور خليفه عباسي به بغداد و سامراء فراخوانده شدند و در «اختناق و فشار» زندگي را ادامه دادند، اطاق زندگي امام هادي عليه السلام با خود «قبر» را داشت که امام را در آن نقطه دفن نمايند. امام عسکري عليه السلام در سفر «2 ساله» بود و بقيه عمر«26 سال» را در سامرا گذراند، که 20 سال با پدر بود و شش سال بعد از پدر امامت نمود که «کوتاه ترين» زمان امامت مي باشد.
4- در سخت ترين شرايط، امام عسکري عليه السلام بر آگاهي ارادتمندان و افشاگري طاغوتيان و تشکيل شبکه «وکالت» اهتمام داشت و ارتباط خود و شيعيان را برقرار ساخت و توسط «چهار نائب خاص» در عصر امام دوازدهم ادامه يافت و پس از پايان يافتن «غيبت صغري» ارتباط با ولايت فقيه برقرار است و شيعه «بلاتکليف» نخواهد بود و باب «اجتهاد» کارگشا خواهد بود، زيرا اصول ديانت وجود دارد و کارشناسان ديني بايد راهنماي پيروان ديانت باشند. قانون «علينا القاء الاصول و عليکم ان تفرعوا» مي تواند دستگير متدينين در همه حال باشد. نوشته اند امام عسکري عليه السلام تفسير ارزشمند قرآني داشت که سرنوشت جامع آن «کميت و کيفيت» معلوم نمي باشد.
ديگر اينکه امام عصر عليه السلام را در سال 255 هجري قمري، تحويل گرفت و به شيعيان نشان داد و به اطلاع ارادتمندان رساند و از حضرت حفاظت نمود و دشمنان را ناکام ساخت.
5- دستورات ديني در ولادت و وفات و شهادت «پيامبر و حضرت زهرا و امامان» اين است که شادي براي شادي آنان و حزن و اندوه «شيعتنا خلقوا من فاضل شيعتنا، يفرحون لفرحنا و يحزنون لحزننا» براي آنان داشته باشند و آن را ظاهر سازند و اظهار نمايند و آن را تبليغ کنند و مراسم براي آنان برگزار نمايند. قرآن مجيد دستور مودت و محبت «قل لا اسئلکم عليه اجرا الا الموده في القربي 23 شوري را مطر ح مي کند و اعلام مي دارد که از اين مودت سودمند و بهره مند «و ماسئلتکم من اجر فهو لکم،آيه 47 سبا» خواهيد گشت.
6- مرحوم شيخ طوسي، موسس حوزه علميه نجف، در رجال خود مي نويسد که حضرت عسکري «103 نفر» راوي تربيت کرد و از طريق ارتباط وکالتي به پرسشها و نيازها پاسخ داد و وجوهات و بريات را دريافت مي نمود. گاهي در فاصله بين منزل و کاخ عباسي به سوالات پاسخ مي داد و ديدارهاي حضرت با شيعيان تحقق مي يافت. ابوهاشم جعفري کتاب «يوم وليله» يونس بن عبدالرحمن را براي امام خواند و امام فرمود «هذا ديني و دين آبائي حقا، اعطاه الله بکل حرف نورا في الجنه» اين سخنان دين من است و دين پدران من، خداوند براي هرحرف آن، نور در بهشت خواهد بخشيد.

نويسنده: سيدرضا اکرمي













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن