تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820240198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسیاری از مرگ‌ و میرها ناشی از عفونت‌های بیمارستانی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
بسیاری از مرگ‌ و میرها ناشی از عفونت‌های بیمارستانی است
در حال حاضر بسیاری از موارد مرگ‌ و میر در مناطق مختلف جهان، ناشی از عفونت‌های بیمارستانی به ویژه عفونت‌های اداری، تنفسی، خونی و محل جراحی است.


فرهاد خواجه‌ ئیان، متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با کاهش بیماری‌های عفونی، بیماری‌های مزمن و غیر واگیر شایع شده و مرگ‌و میر و ناتوانی بالایی را موجب شده‌اند.


وی افزود: متاسفانه با وجود کاهش کلی بیماری‌های عفونی، اما همچنان این بیماری‌ها و عوامل آن در بسیاری از مناطق دنیا شایع هستند و حتی در مراکز درمانی نیز به میزان گسترده مشاهده می‌شوند.


خواجه‌ئیان، تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از موارد مرگ‌و میر در مناطق مختلف جهان، ناشی از عفونت‌های بیمارستانی به ویژه عفونت‌ اداری، تنفسی، خونی و محل جراحی است.


وی یاد‌آور شد: در کشورمان نیز بسیار از بیمارستان‌ها با مشکل عفونت بیمارستانی دست به گریبانند در حالیکه کنترل این عفونت‌ها کار چندان دشواری نیست.


خواجه‌ئیان، با اشاره به اینکه کنترل عفونت‌های بیمارستانی نیاز به اصلاح  دیدگاهها در سطح کلان و خرد دارد، خاطرنشان کرد: اینکه در برخی از بیمارستان‌ها تنها به منافع شخصی توجه می‌شود و در بسیاری دیگر از بیمارستان‌ها تنها به منافع آنی توجهی شده و منافع آتی مورد غفلت  قرار می گیرد، این موضوع موجب گسترش عوامل عفونی در مراکز درمانی خواهد شد.






انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن