تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819188216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري همايش فرماندهان پايگاه‌هاي مقاومت بسيج وزارت جهاد کشاورزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ دي ۱۳۹۳ (۱۵:۱۲ب.ظ)
برگزاري همايش فرماندهان پايگاه‌هاي مقاومت بسيج وزارت جهاد کشاورزي نماينده ولي فقيه در وزارت جهاد کشاورزي گفت: جوهره و ذات بسيج، توده مردم است و با تبيين شعار مردمي براي بسيج مي‌توان عمق رساتري به بسيج داد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي وزارت جهاد کشاورزي، آيت‌ا... عالمي در نخستين همايش تخصصي فرماندهان پايگاه‌هاي مقاومت بسيج وزارت جهاد کشاورزي با نگاهي به برداشت‌هاي جامع فرهنگ دين از بسيج گفت: حقيقت و جوهره بسيج در زندگي پيغمبر خدا پايه‌گذاري شده است به طوري که پيامبر (ص) تمام مشکلات حکومت و ... را توسط مناديان به توده مردم ابلاغ و حل و فصل مي‌کرد.
به گفته وي، بنابراين تمام تلاش ما نيز بايد در رابطه با مفهوم بسيج اين چنين باشد که براي انجام امور مردم را بسيج و همراه کنيم.
نماينده ولي فقيه در وزارت جهاد کشاورزي با اشاره به سالروز جريان نهم دي گفت: روز نهم دي که پيرو حوادث بعد از انتخابات به وقوع پيوست، نيشتري بر دمل چرکين فتنه بود که با سخنان عالمانه رهبر انقلاب و بيداري مردم، تومار اين جريان بسته شد.
وي به احاديثي در خصوص فتنه اشاره کرد و افزود: فتنه فضاي فکري و ذهني را مغشوش مي‌کند اما با از بين بردن آن، بيداري حاصل مي‌شود که حاصل آن بصيرت است بنابراين اين دهه به نام دهه بصيرت نامگذاري شده است.
بسيج موتور محرکه پروژه‌هاي بزرگ در دست اقدام بخش کشاورزي حسن رکني معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزي و نماينده تام‌الاختيار وزير جهاد کشاورزي در بسيج، در خصوص همگوني اهداف بسيجي با اهداف بخش کشاورزي گفت: از آنجايي که وزارت جهاد کشاورزي مسووليت تامين امنيت غذايي، تامين نهاده‌ها، توليد گندم و... را بر عهده دارد و با توجه به وجود تنش‌هاي خشکسالي و سرما و گرما در کشور، ايجاد حرکت بسيجي در وزارت جهاد کشاورزي بيش از پيش آشکار مي‌شود.
وي افزود: بسيج موتور محرکه دو پروژه بزرگ در دست اقدام کشور است که يکي احياي حدود 550 هزار هکتار از اراضي جنوب کشور و ديگري، طرح مشترک بين وزارت نيرو و جهاد کشاورزي در خصوص جلوگيري از خروج منابع آبي از بخش غربي کشور است.
رکني بر عملياتي کردن تفکرات بسيجي تاکيد کرد و گفت: اگر بخواهيم بسيجي عمل کنيم بايد بهترين باشيم و گام‌هاي بلندي براي اجراي رسالت‌هاي بخش کشاورزي برداريم.
وي درختکاري را از جمله اين رسالت‌ها برشمرد و افزود: با وجود 53 هزار بسيجي در بخش کشاورزي و با غرس 50 نهال در يک روز، مي‌توان بيش از 5/2 ميليون نهال در کشور غرس کرد که حرکت بسيجي ارزشمندي است.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزي ، توليد مواد پروتئيني در کشور را از ديگر مسووليت‌هاي بخش دانست و افزود: امسال حدود 900 هزار تن تخم‌مرغ در کشور توليد ‌شد که بر اساس گزارش وزير جهاد کشاورزي، در هشت ماهه نخست امسال نزديک به 37 هزار تن صادرات تخم‌مرغ رقم خورد که در مقايسه با سال گذشته افزايش نشان‌ مي‌دهد.
وي افزود: در هشت ماهه نخست امسال از 900 هزار تن تخم‌مرغ توليدي کشور، 800 هزار تن در واحدهاي صنعتي توليد ‌شد و 100 هزار تن در مراکز مرغ بومي کشور با همراهي بسيج سراسر کشور، توليد شده است.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزي در خصوص بازديد از پروژه بز شيري کشور فرانسه گفت: در کشور فرانسه، حدود 800 هزار تن شير در سال در يک دوره شيردهي، از يک ميليون راس بز، توليد مي‌شود، در حالي که کشور ايران با جمعيت حدود 20 ميليون راس بز شيري، 300 تا 400 هزار تن شير توليد مي‌کند.
وي اظهار اميدواري کرد با کمک نيروهاي بسيجي، بتوانيم مايع ژنتيکي دام‌هاي اصلاح شده را بر اساس نقشه راه وسيعي که مطالعه شده، در کشور ترويج کنيم و با حرکت بسيجي، در جهت ثبت و شناسنامه‌دار کردن جمعيت دامي کشور که در حال حاضر شش استان در اولويت است، بکوشيم.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزي گفت: امسال خريد گندم از کشاورزان نسبت به سال گذشته، 2 ميليون تن افزايش يافته است و اميدواريم افتخار جشن خودکفايي گندم را به زودي داشته باشيم.
وي افزود: همچنين امسال رکورد صادرات در زمينه شير، مواد لبني و پروتئيني به ويژه مرغ و شکر براي نخستين بار شکسته شد و اميدواريم در بخش تخم‌مرغ نيز به اين مهم دست يابيم.
ايجاد عدالت اجتماعي از اهداف طرح بسيج همگام با کشاورز است
جهانسوز رئيس سازمان بسيج مهندسين کشاورزي و منابع طبيعي کشور در اين همايش، در خصوص نقش بسيج در کنار وزارت جهاد کشاورزي براي اعتلاي امنيت غذايي در کشور، گفت: وزارت جهاد کشاورزي رکن اصلي امنيت غذايي کشور است و بايد در جهت بومي‌سازي و ايجاد مراکز تحقيقاتي بکوشيم و در اين راه، بايد حرکت جهادي و بسيجي داشته باشيم.
وي برعلم‌محوري بسيج تاکيد و خاطرنشان کرد: با توجه به وجود خشکسالي و گرم شدن زمين بر اساس مدل‌هاي فائو تا سال 2080 بين 15 تا 50 درصد توليدات گياهي در معرض خطر است بنابراين مسوولان وزارتخانه بايد با روحيه بسيجي و به صورت تخصصي بر تبيين برنامه‌هاي جدي براي مسئله امنيت غذايي و تهيه غذاي سالم و حلال کار کنند.
جهانسوز به طرح بسيج همگام با کشاورز اشاره کرد و افزود: اساس حرکت اين طرح اقتصادي که همراه با پايگاه مردمي است، ايجاد عدالت اجتماعي هم براي کشاورز، هم براي مسوولان و هم مصرف کنندگان است.
به گفته وي، توانايي اقتصادي در برابر عوامل تهديدزا، تکيه بر ظرفيت‌هاي داخلي، کاهش وابستگي به نفت، دانش محوري و ... از جمله مواردي است که بايد تحت کنترل اين طرح بزرگ درآيد.
رئيس سازمان بسيج مهندسين کشاورزي و منابع طبيعي کشور، تشکيل کارگروه علمي کردن کشاورزي در پايگاه مقاومت بسيج روستايي را از جمله اقدامات انجام شده طرح بسيج همگام با کشاورز اعلام کرد و گفت: حدود 9 هزار پايگاه کشاورزي در کشور وجود دارد که بزرگترين شبکه موجود در کشور، بسيج کشاورزي است.
وي تهيه و تدوين دستورالعمل‌هاي تخصصي و برگزاري دوره‌هاي آموزشي، تخصصي از ديگر برنامه‌هاي اين طرح بزرگ برشمرد.
جهانسوز خاطرنشان ساخت: اساس طرح همگام با کشاورز به طور مستقيم و قوي با وزارت جهاد کشاورزي و همراهي سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي است که در قالب شبکه‌ها و پايگاه‌هايي و با استفاده از تجارب بخش‌هاي مختلف کشاورزي، مبادرت به ايجاد شناسنامه و تشکيل کارگروه علمي کشاورزي کرده است.
وي ادامه داد: براي نخستين بار، بسيج وزارت جهاد کشاورزي به همراه سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي ، ديدگاهي عملياتي به دستورالعمل‌هاي اين طرح، براي کشاورزان نمونه، کارشناسان و محققان تهيه کرده‌اند. همچنين تقويم زراعي براي کل کشور نيز نوشته شده و شبکه شباب روستا نيز در همه بخش‌ها به صورت مشورتي و تجارتي در حال شکل‌گيري است.
اين مسوول، از تجهيز 4 هزار پايگاه مقاومت بسيج به کتابخانه‌هاي تخصصي، تقويت پايگاه‌ها و ... به عنوان اقدامات پيش روي طرح بسيج همگام با کشاورز، نام برد.
بنابه اين گزارش، در اين همايش، از دو نمونه بسيجي بخش کشاورزي با نام‌هاي عباس ساري مقدم از استان قم به عنوان پرورش دهنده نمونه ماهيان سردآبي و ميثم صالحي مديرعامل شرکت آبزي اکسير کوثر در تکثير قزل‌آلا و تخم چشم‌زده تقدير شد.
گفتني است؛ اين همايش با هدف نگاه تحول‌زا به بسيج و استفاده از ظرفيت‌هاي فني و بالفعل بسيج همسو با وزارتخانه و در جهت حرکت توسعه بخش کشاورزي کشور برگزار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن