تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803567510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واردات دارو به کشور امسال 30 درصد کاهش‌يافته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ دي ۱۳۹۳ (۱۴:۴۵ب.ظ)
معاون وزير و رئيس سازمان غذا و دارو: واردات دارو به کشور امسال 30 درصد کاهش‌يافته است معاون وزير و رئيس سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي از کاهش 30 درصدي واردات دارو به کشور در سال جاري خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر رسول ديناروند که امروز به کرمانشاه سفرکرده بود، اظهار کرد: توليد دارو در کشور ازنظر کمي در مرز 96 درصد است ولي ازنظر ارزش بازار حدود 64 درصد را داروهاي توليد داخل و 36 درصد ديگر را داروهاي وارداتي تشکيل مي‌دهند.
وي افزود: واردات دارو در کشور از نظر ارزبري داراي کاهش بوده است به طوري که در سال 91 ميزان ارز اختصاصي براي واردات دارو به کشور 12 ميليارد و 500 ميليون ريال بوده و در سال 92 اين رقم به 13 ميليارد ريال رسيده است اما در سال جاري اين رقم با کاهش 30 درصدي مواجه بوده است که دليل عمده آن هم توانمندي توليد دارو و تأمين نيازهاي دارويي در داخل کشور بوده است.
رييس سازمان غذا و دارو با مهم ارزيابي کردن استان کرمانشاه به دليل دسترسي اين استان به بخش‌هاي عرب و کردنشين کشور عراق، گفت: اين استان مي‌تواند هم در حوزه گردشگري سلامت و هم درزمينهٔ صدور دارو و تجهيزات پزشکي به عراق نقش مؤثري داشته باشد.
دکتر ديناروند گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي براي سال 94 برنامه صدور 500 ميليون دلار اقلام دارويي و تجهيزات پزشکي به کشور عراق را دارد که در صورت تحقق اين رقم، افزون بر 10 برابر رقم صادرات امسال خواهد بود.
وي افزود: دولت عراق نيز در اين زمينه همکاري بسيار خوبي با وزارت بهداشت و درمان جمهوري اسلامي دارد و يکي از مبادي اصلي صدور دارو و تجهيزات پزشکي به کشور عراق، استان کرمانشاه مي‌باشد.
معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي ابراز اميدواري کرد: در اين سفر تفاهم‌نامه‌اي سه‌جانبه ميان معاونت غذا و دارو، دانشگاه علوم پزشکي و استانداري کرمانشاه براي تقويت حوزه‌هاي بهداشتي و غذا و داور امضا شود.
دکتر ديناورند درباره ي داروهاي قاچاق و موجود در عطاري‌هاي شهر، گفت: معضل قاچاق دارو در کشور جدي است، اما؛ در استان‌هاي مرزي جدي‌تر است و نوع قاچاق هم در مرزهاي شرقي، جنوبي و غربي نيز باهم متفاوت مي‌باشد.
وي افزود: عمده داروهاي قاچاقي که وارد استان‌هاي غربي کشور مي‌شود از کشورهايي است که سيستم نظارتي ندارند و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي نيز براي مقابله با قاچاق دارو، سه گزينه را در دستور کار قرار داده است.
رئيس سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: تفکيک کالاها و داورهاي اصيل از نوع تقلبي با ايجاد برچسب رهگيري و اصالت که با استفاده از نرم‌افزاري که قابليت نصب بر روي تلفن‌هاي همراه را دارد، نخستين راهکار وزارت بهداشت است.
وي افزود: شهروندان مي‌توانند با واردکردن کد هر کالا در نرم‌افزاري که روي تلفن همراهشان دارند، به اصالت يا تقلبي بودن داروها پي ببرند.
وي همچنين برخورد شديد با متخلفان را راهکار ديگر وزارتخانه اعلام کرد و افزود: خوشبختانه قانون جديد مبارزه با قاچاق و نيز آين نامه‌هاي اين قانون بسيار محکم‌تر از قبل هستند و به ما ظرفيت برخورد شديد با قاچاقچيان را مي‌دهد و اميدواريم دستگاه‌هاي ديگر هم در اين راستا به کمک ما بيايند.
وي راهکار سوم را افزايش آگاهي‌هاي عمومي و آموزش به مردم عنوان کرد و گفت: مردم بايد بدانند که هر داروي قاچاق و بدون مجوز، تقلبي و براي سلامت آنان مضر است.
دکتر ديناروند گفت: در کشوري مانند ايران که ظرفيت توليد دارو و نيز واردات دارو از مبادي رسمي و قانوني وجود دارد، قاچاق دارو هرگز توجيه‌پذير نيست.
معاون غذا و داوري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، در مورد وضع توليد داروهاي گياهي در کشور، گفت: متأسفانه اکنون داروهاي گياهي سهم قابل قبولي در سبد دارويي کشور ندارند به‌طوري‌که ظرفيت توليد اين نوع داروها در کشور تنها پنج درصد مي‌باشد.
وي ابراز اميدواري کرد که با توجه به تنوع و گستردگي پوشش گياهي و گياهان دارويي در کشور و نيز حمايت‌هاي وزارتخانه از توليدکنندگان، اين سهم در سال آينده به 15 درصد افزايش يابد.
وي گفت: تاکنون حدود يک هزار فقره پروانه ساخت داروهاي گياهي از سوي وزارت بهداشت و درمان صادر شده است.
گفتني است در سفر معاون وزير بهداشت به استان کرمانشاه دو آزمايشگاه بافت‌شناسي و نيز تعمير تجهيزات و دستگاه‌هاي سرمايه‌اي پزشکي در محل معاونت غذا و داروي شهر کرمانشاه به بهره‌برداري رسيد.
براي ساخت اين دو واحد آزمايشگاهي که در غرب کشور براي نخستين بار است به بهره‌برداري مي‌رسند، در مجموع سه ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن