تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819437875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم خبر داد مصرف 65 میلیون متر مکعب آب در قم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم خبر داد
مصرف 65 میلیون متر مکعب آب در قم
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: 82 میلیون متر مکعب در 9 ماه امسال آب تولید شده است که از این مقدار 65 میلیون متر مکعب را مردم مصرف کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: مصرف 65 میلیون متر مکعب آب در قم



مهدی نظر‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به سرانه مصرف آب در استان اظهار کرد: سرانه مصرف در ایران به ازای هر نفر 150 لیتر است که استان قم به دلیل کویری بودن به ازای هر نفر 100 لیتر آب باید مصرف شود و این در حالی است که سرانه مصرف خانگی در استان 162 لیتر است.
وی افزود: 82 میلیون متر مکعب در 9 ماه امسال آب تولید شده است که نسبت به سال گذشته شاهد دو درصد کاهش تولید آب بوده‌ایم و از این مقدار آب تولید شده 65 میلیون متر مکعب را مردم مصرف کرده‌اند.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به میزان مصرف آب مردم گفت: از میزان تولید شده آب 80 درصد مورد مصرف مردم قرار گرفته است و 20 درصد آن هدر رفته است.
نظرزاده تصریح کرد: در استان قم به ازای هر نفر 260 لیتر آب تولید می‌شود که میانگین مصرف در استان برای هر فرد 208 لیتر است که از این مقدار 162 لیتر آب مورد مصرف خانگی قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه آب استان قم از چهار منبع تامین می‌شود گفت: سد 15 خرداد، سرشاخه‌های دز، سد کوچری و چاه‌های شهر چهار منبع اصلی تامین آب قم هستند و  بخش اعظم آب استان قم از سرشاخه‌های دز تامین می‌شود.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم خاطرنشان کرد: در سه ماه گذشته میزان تولید آب چهار درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و سرانه مصرف آب در این سه ماه 222 لیتر بوده است که از این مقدار 140 لیتر مورد مصرف خانگی قرار گرفته است.
انتهای پیام/78019

93/10/08 - 12:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 246]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن