تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى‏خواهد خداوند او را از زبانيه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم الل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804075369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حذف بنزين پتروشيمي موجب بهبود شرايط کيفي هوا شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ دي ۱۳۹۳ (۱۰:۵۱ق.ظ)
حذف بنزين پتروشيمي موجب بهبود شرايط کيفي هوا شده است معاون سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه بنزين پتروشيمي 2 تا 10 درصدبنزن داشته داشته است ،گفت : همواره تاکيد اين سازمان توليد ، واردات و عرضه سوخت منطبق با استانداردهاي ملي است و توزيع سوخت يورو 4 را بطور جدي دنبال مي کند.
به گزارش خبرگزاري موج، معاون سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينکه توزيع سوخت يورو 4 به طور جدي در دستور کار دولت قرار گرفته است، اظهار داشت: نقش بهبود کيفيت سوخت در بهتر شدن شرايط کيفي هوا و در نتيجه سلامتي مردم همواره مورد توجه سازمان حفاظت محيط زيست است.
سعيد متصدي با بيان اينکه در مصوبه هيئت وزيران به پارامترهاي اصلي در بهبود کيفيت سوخت در کلان شهرها توجه شده است و اقدامات لازم از طرف سازمان‌هاي ذي‌ربط در حال انجام است، تاکيد کرد: آنچه که همواره مورد توجه سازمان حفاظت محيط زيست مي‌باشد، نقش بهبود کيفيت سوخت در بهتر شدن شرايط کيفي هوا و در نتيجه سلامتي مردم است.
وي با اشاره به اينکه پارامترهاي اصلي در سوخت استاندارد يورو 4 مشخص است و بنزن و آروماتيک دو پارامتر اصلي در اين سوخت با تاثيري فوق العاده بر سلامت انسان‌هاست، اظهار داشت: تأمين و توزيع سوخت استاندارد يورو 4 به‌طور جدي در دستور کار دولت قرار گرفته است.
متصدي با تاکيد بر اينکه در ترکيب بنزين استاندارد يورو 4 که همواره طبق استاندارد مورد نظر سازمان حفاظت محيط زيست است، اظهار داشت: در بنزين يورو 4 ميزان بنزن 1 درصد و ميزان ترکيبات آروماتيک 35 درصد مي‌باشد در حالي که در بنزين پتروشيمي بنزن و آروماتيک‌ها بخش اصلي ترکيب بنزين را تشکيل مي‌دهند و قطعاً" ميزان آن فراتر ازاستاندارد مورد نظر است.
به گفته معاون سازمان حفاظت محيط زيست، همواره تاکيد سازمان حفاظت محيط زيست توليد، واردات و عرضه سوخت منطبق با استانداردهاي ملي است.
بهبود شرايط کيفي هوا نسبت به سال‌هاي گذشته
وي در ادامه به داده‌هاي ثبت شده در ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هواي تهران اشاره کرد و گفت: بر اين اساس تعداد روزهاي ناسالم تا 30/9/93، 77 روز و در مدت مشابه آن در سال 1392، 100 روز و در سال 1391، 111 روز گزارش شده است.
متصدي تصريح کرد: تعداد روزهاي ناسالم در سال 93 نسبت به دو سال گذشته تقريباً حدود 30 درصد کاهش يافته است و آمارهاي ارائه شده حاکي از بهبود شرايط کيفي هوا نسبت به سال‌هاي گذشته مي‌باشد.
وي در شرايط کنوني که آلودگي هوا سلامت شهروندان را به مخاطره انداخته و بخش گسترده اي از آن مربوط به کيفيت سوخت دانست و افزود: لازم است بجاي موضع گيري و دفاع غير منطقي از وضعيت غلط گذشته و بيان موضوعات غير کارشناسي با همت مضاعف در جهت ايجاد محيط زيست سالم تلاش نموده تا براي ايجاد محيط زيست سالم گام بر داشته شود.
معاون سازمان حفاظت محيط زيست خاطر نشان کرد: در ابتداي طرح توليد بنزين ازطريق واحدهاي پتروشيمي، بنزين پتروشيمي از نوع پيروليز بوده که بر اساس اسناد ايمني صنايع پتروشيمي اين بنزين حاوي بيش از 50% بنزن است.
وي ادامه داد: به گفته مدير عامل وقت شرکت پتروشيمي ايران با اشاره به روش توليد بنزين پيروليز، اعلام کرده بود روزانه 10 تا 15 ميليون ليتر بنزين توليدي پتروشيمي توزيع مي‌گردد، بعدها در سال‌هاي بعد از اجراي اين طرح، بنزين پيروليز پتروشيمي جاي خود را به بنزين ريفرميت پتروشيمي مي‌دهد که اين بنزين نيز بين 2 تا 10% بنزن داشته است.
واحدهاي صنعتي با آلودگي بالا ملزم به استفاده از تجهيزات کنترل آلاينده
معاون سازمان حفاظت محيط زيست به مصوبه هيئت وزيران که ارائه برنامه بازسازي، نوسازي و ارتقاي فناوري در صنايع آلوده کلان شهرها تاکيد شده است؛ اشاره کرد و گفت: وظيفه انجام اين مصوبه به وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محيط زيست محول شده است.
متصدي افزود: بر اساس اين مصوبه واحدهاي صنعتي با آلودگي بالا ملزم به استفاده از تجهيزات کنترل آلاينده ظرف مدت 12 ماه شده‌اند و در حال حاضر اين مصوبه به‌صورت جدي از طرف سازمان حفاظت محيط زيست و از طريق کارگروه ساماندهي صنايع آلاينده در حال اقدام و پيگيري مي‌باشد.
به گزارش روابط عمومي سازمان حفاظت محيط زيست،وي تصريح کرد: کليه اقدامات انجام شده براي نوسازي و ارتقاي صنايع آلاينده از سوي ديوان محاسبات و سازمان بازرسي کل کشور مورد نظارت و بازرسي ادواري قرار مي‌گيرند.
معاون سازمان حفاظت محيط زيست خاطر نشان کرد: در کليه کشورهاي دنيا، وزارت محيط زيست يا سازمان محيط زيست تحت نظر دولت فعاليت مي‌کند و نظر به اينکه وظيفه محيط زيست سياستگزاري و يا تدوين ضوابط و استانداردهاي زيست محيطي است، کاملاً با فعاليت‌ها و وظايف قوه قضاييه متفاوت مي‌باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن