تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805023318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی انگورکاران دسترنج خود را زیر قیمت می‌فروشند صف‌های طویل خودروها در انتظار فروش کشمش


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وقتی انگورکاران دسترنج خود را زیر قیمت می‌فروشند
صف‌های طویل خودروها در انتظار فروش کشمش
کشمش؛ میوه‌ای با طبع گرم و نیروزا برای زمستان که حاوی ویتامین‌های سرشار و کمیاب است اما متأسفانه معدن پرورش و فروش این محصول درگیر مشکلات متعدد اقتصادی است.

خبرگزاری فارس: صف‌های طویل خودروها در انتظار فروش کشمش



به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان، اواخر مهر ماه که در پی جلسه تعاون روستایی برای خرید توافقی محصول انگور مصوبات و بندهایی مورد پذیرش کتبی حاضران شرکت کننده در جلسه قرار گرفت سر پنجه تدبیر مسئولان امر برای پرداختن به بحث خرید و فروش کشمش آن هم با قیمت بالا به سر صدق در آمد.
در جلسه تعیین نرخ که در یک طرف نمایندگان سازمان تعاون روستایی و همچنین نمایندگان باغداران به همراه رحمانی نماینده تاکستان در آن حاضر بودند بحث و بررسی‌های مفصلی راجع به تعیین سقف قیمت خرید محصول کشمش از باغداران شهر تاکستان صورت گرفت.
این رایزنی‌های مهم با هدف هایی مبتنی بر تعیین محدوده و سقف خرید کشمش انگورکاران با قیمت‌هایی مورد رضایت و پذیرش انگورکاران انعقاد یافت.
همچنین دو طرف تفاهم خود را که پس از سه ساعت جمع بسته و به نقطه روشنی رسانده بودند به طور رسمی امضا و مهر و موم کرده از جلسه خارج کردند.
بعد از این تفاهم مشترک؛ خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و نشریه‌های استانی به بازتاب وسیع همراه با چند و چون پیگیری خبر پرداختند و روی بیشتر خروجی‌های رسانه‌ها خبر خرید توافقی کشمش تاکستان به چشم می‌آمد.
به همین ترتیب و به دنبال اعلان رسمی؛ مسئولان مربوطه اجرایی و تعاونی به مصاحبه‌های مفصل، کنکاش و تشریح جزییات توافق کشمش برای خرید پرداختند.
بر اساس توافق مکتوب مسئولان تعهد دادند کار خریداری کشمش تاکستان به قرار 45 هزار ریال در هر کیلو از باغداران شهر و شهرستان تاکستان صورت پذیرد.
این جلسه مشترک نمایندگان تعاونی و باغداران که صورت جلسه آن هم تنظیم و ارائه شد به همین جا ختم نشد.
بیشتر فعالان بخش انگور اعتقاد داشتند قیمت تصویب شده جایگاه اجرایی پیدا نخواهد کرد و باز همان ماجرای این چند سال گذشته پیش می‌آید؛ آش نخورده و دهان سوخته.
این سخنان ادامه یافت تا از حدود 4 هفته پیش اجرای عملی خرید به پیش کشیده شد و با برداشت کشمش از سر باغستان‌ها به تدریج بحث بازار فروش و دغدغه‌های این کار روی زبان‌ها افتاد.
کشاورزان خوشحال تاکستانی با مشاهده اطلاعیه‌ای که تعاون روستایی با مضمون خرید تضمینی نصب کرده بود برای عرضه محصولات کشاورزی اقدام کردند.
از این رو طی این روزها کامیون‌ها و خودروهای سنگین و نیمه سنگینی که حامل دسترنج یک ساله باغداران تاکستان هستند صف‌های طویلی در برابر تعاون روستایی تاکستان واقع در انتهای خیابان امام(ره) تشکیل داده و علاوه بر خستگی مسافتی که صبح تا شب به جان می‌خرند چشم انتظار توجه نمایندگان خرید تعاون روستایی هستند.
بر پایه این گزارش، موانع خرید کشمش که به صورت پیاپی طی این چند سال برای انگورکاران پرکار و تلاش تاکستان پیش آمده است جز ناامیدی و مأیوس شدن انگورکاران و حتی وارد آوردن ضربه‌های اقتصادی به معیشت خانوار نتیجه‌‌ای در بر خود نداشته است.
از سویی پرداخت نام تناوب و در بسیاری مواقع بدون حساب و کتاب پول حاصل از خرید کشمش دغدغه‌های کشاورزان تاکستان را بیشتر کرده است و این مشکل هر سال به نوعی سر در آورده و سبب آزار و اذیت این قشر زحمت‌کش و پر افتخار در این شهر شده است.
مشکلات خرید کشمش باید برطرف شود در این رابطه نماینده باغداران شهرستان تاکستان که مشکلات را هر سال به خوبی لمس می‌کند با تأیید این نکته که قطار وانت بارها و خودروهای حامل کشمش برای فروش مشکلاتی را به همراه خود دارد می‌گوید: کشاورزان تاکستانی مجبور هستند به ازای هر روز انتظار در صف عرضه کشمش هزینه‌ای بالغ بر 50 هزار ریال بابت تأخیر به خودروهای وانت بار پرداخت کنند. مهرداد طاهرخانی تصریح کرد: قیمت خرید کشمش اکنون به 3 هزار و 500 تا 700 تومان رسیده است. این مسئول به بی‌برنامه‌گری‌های مسئولان دست‌اندرکار در پرداخت پول باغداران اشاره کرد و افزود: کشاورزی که با امیدهای سرشار محصول انگور خود را به فروش می‌رساند چهار ماه و بیشتر باید در انتظار دریافت هزینه فروش باشد.
وی با بیان اینکه کشاورزان مجبور هستند این افت قیمت از قرار کیلویی 45 هزار یال به 37 هزار یال و کمتر را بپذیرند که این افت قیمت به دلیل ضایعات درون محصول است و مسئولان خرید هنگام تحویل آن را رصد و تأیید می‌کنند.
بارها تکرار شده است که نبض تاکستان روی کشاورزی قرار دارد و شریان تنفسی این شهر باید از گلوگاهی به نام انگور گذر کند.
برای همین قشر باغدار که اصلی‌ترین سهم بخش اقتصادی تاکستان را دارا است اینگونه در زمان فروش محصول بی‌کس و یاور مانده و درمانده از هر کجا با آه و حسرت دسترنج سخت و طاقت فرسایی که برای به ثمر رسیدنش متحمل فشار و آسیب دیدنی‌های اقتصادی و حتی جسمی بی‌شماری شده است را به قیمت اندکی به فروش می‌رساند.
اکنون کشاورزان تاکستان برای فروش کشمش تنها سه روز دیگر فرصت دارند و دهم دی ماه پرونده خرید 93 هم بسته شده و تعاونی‌داران برای خرید به سراغ دیگر بخش‌ها می‌روند.
انتهای پیام/77005/

93/10/08 - 06:37





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن