تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804069297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گشايش نمايشگاه سرخ، سياه به رنگ عشق با نمايش 123 اثر در برج ميلاد تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ دي ۱۳۹۳ (۱۹:۲۵ب.ظ)
گشايش نمايشگاه سرخ، سياه به رنگ عشق با نمايش 123 اثر در برج ميلاد تهران مراسم گشايش نخستين سوگواره سرخ، سياه، به رنگ عشق همزمان با افتتاح گالري شرقي زيرگذر برج ميلاد تهران با حضور داوران اين سوگواره، هنرمندان بخش هاي مختلف و با نمايش 123 اثر از 120 هنرمند شرکت کننده در اين سوگواره شب گذشته در برج ميلاد تهران برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، در ابتداي مراسم گشايش سوگواره و همچنين گالري شرقي مسعود زنده روح کرماني به عنوان دبير نخستين سوگواره سرخ، سياه به رنگ عشق گفت: در ابتدا بايد بگويم که امروز بسيار خوشحالم که يک گالري ديگر به گالري هاي شهر تهران براي نمايش آثار هنري اضافه شده است.
وي با بيان اينکه همزماني افتتاح گالري شرقي برج ميلاد تهران را با سوگواره سرخ و سياه به رنگ عشق بايد به فال نيک گرفت، افزود: با افتتاح اين گالري بايد گفت که يک ديوار ديگر به ديوارهاي اين شهر بزرگ براي نمايش آثار هنري؛ به ويژه آثار تجسمي و عکاسي اضافه شده است و اميدواريم که به زودي شاهد تجهيز و افتتاح گالري غربي زيرگذر برج ميلاد تهران باشيم.
زنده روح کرماني در ادامه به سوگواره سرخ و سياه به رنگ عشق اشاره کرد و گفت: اين سوگواره در قالب ويژه برنامه خيمه ها و نجواها طراحي شد و با توجه به فرصت اندکي براي برگزاري اين سوگواره، امسال و در نخستين دوره برگزاري آن موفق شديم در سه بخش پوستر، تصويرسازي و عکاسي سوگواره را برگزار کنيم.
دبير سوگواره سرخ، سياه به رنگ عشق صحبت هاي خود را اين گونه ادامه داد: پس از اعلام فراخوان تا مهلت تعيين شده در حدود شش هزار اثر از يک هزار و 666 هنرمند در اين سه بخش به دبيرخانه ارسال شده که در نهايت هيأت انتخاب و داوري 123 اثر از 120 هنرمند را شايسته حضور در نمايشگاه دانست.
وي با اشاره به اينکه کار انتخاب آثار و داوري با جديت و سختگيري هاي ويژه اي انجام شد، گفت: سوگواره سرخ، سياه به رنگ عشق نخستين دوره اش را تجربه مي کند و تمام تلاش هيأت انتخاب و داوران اين بود که آثاري به نمايشگاه راه پيدا کنند که يا ديده نشده است و يا کمتر ديده شده اند.
به گفته زنده روح، در ماه هاي محرم و صفر امسال برج ميلاد تهران به عنوان يکي از مراکز فرهنگي-هنري يکي از بزرگترين حرکت هاي عظيم مذهبي-فرهنگي را اجرا کرد که يکي از بخش هاي آن توجه به هنر تجسمي در قالب اجراي اين سوگواره بود.
وي در پايان صحبت هاي خود ابراز اميدواري که آثار راه يافته به نمايشگاه از سوي سازمان زيباسازي شهر تهران خريداري و در سطح شهر در معرض ديد عموم شهروندان قرار بگيرد.
در ادامه اين برنامه، مجتبي خشايارفرد، معاون بهره برداري برج ميلاد تهران، در توضيحات کوتاهي، گفت: امروز شاهد افتتاح نمايشگاهي هستيم که حاصل تلاش هنرمندان عکاس، تصويرساز و پوستر است و اميدواريم در سال هاي آينده شاهد برگزاري اين سوگواره به شکل وسيع تري باشيم.
وي ادامه داد: با توجه به زمان محدود امسال تنها موفق شديم در سه رشته هنري عکاسي، تصويرسازي و پوستر پذيراي آثار هنرمندان باشيم، اما؛ در تلاش هستيم با هماهنگي دبيرخانه سوگواره پس از معرفي آثار برتر، بلافاصله برنامه دومين دوره را اعلام کنيم و شاهد حضور هنرمندان در عرصه هاي مختلف به ويژه نقاشي و خوشنويسي در دومين دوره سوگواره سرخ، سياه به رنگ عشق باشيم.
خشايارفرد همچنين با اشاره به افتتاح گالري شرقي برج ميلاد تهران، گفت: امروز اين گالري براي ميزباني بيشتر هنرمندان کشور مجهز و افتتاح شده است و اميدواريم زين پس شاهد برگزاري نمايشگاه ها و هنرمندان بيشتري در اين مکان بوده و اين گالري به پاتوق و پايگاه فرهنگي وهنري شهر تهران تبديل شود.
ديگر سخنران اين مراسم کوروش پارسانژاد، از داوران بخش پوستر سوگواره سرخ، سياه، به رنگ عشق بود.
وي خطاب به هنرمندان تصويرساز گفت: سوگواره هاي مختلف عاشورايي در طول سال برگزار مي شود. من پيشنهاد مي کنم که جوانان شرکت کننده در اين مسابقات با نگاه هاي متفاوت تري نسبت به خلق آثار اقدام کنند، جوانان هنرمند بايد توجه داشته باشند که بايد اندکي نگاه هاي خود را به لايه هاي رويي مناسبت هايي همچون واقعه عاشورا تغيير داده و با افزايش مطالعه خود نسبت به اين واقعه مهم مذهبي به زواياي ديگر اين واقعه بپردازند.
همچنين اميرعلي جواديان از داوران بخش عکاسي سوگواره سرخ، سياه، به رنگ عشق، گفت: در ايران بيش از 500 آيين و رسم وجود دارد که عاشورا يکي از وقايع و آيين هاي مذهبي است که عکاسان توجه وِيژه اي به آن دارند.
وي ادامه داد: عاشورا اگرچه يک واقعه مذهبي و ديني است، اما؛ ابعاد آن آنقدر گسترده است که عکاسان بسياري هر کدام با تفکر و انديشه خود نگاه متفاوتي به آن داشته و حتي هنوز هم جاي کار دارد. آثار بسيار خوبي در بخش عکاسي به دست ما رسيد که اين کار ما را سخت تر کرد و همواره تلاش کرديم که آثاري متفاوت را براي نمايشگاه انتخاب کنيم.
به گفته جواديان اين سوگواره؛ به ويژه در بخش عکاسي ظرفيت بين المللي شدن را براي سال هاي آينده دارد که اميدوارم مسوولان برگزاري اين سوگواره به آن توجه داشته باشند.
مراسم اختتاميه سوگواره سرخ، سياه به رنگ عشق 16 دي ماه همزمان با معرفي برگزيدگان اين دوره در سه بخش عکاسي، تصويرسازي و پوستر ساعت 17 در مرکز همايش هاي بين المللي برج ميلاد تهران برگزار مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن