تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805622332




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عقب نشینی گسترده داعش از «مربع امنیتی»


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: عقب نشینی گسترده داعش از «مربع امنیتی»


براساس جدیدترین گزارش‌های میدانی رسیده از عین العرب و بنابر اظهار منابع میدانی کُرد در منطقه، هم اکنون بیش از ۶۰ درصد این شهر در کنترل کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای عین العرب است.عین العرب هم اکنون به نقطه کوری برای داعش تبدیل شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، درگیری بین نیروهای ارتش سوریه و افراد مسلح مخالف در مناطق مختلف این کشور ادامه دارد.
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، در درگیری بین ارتش سوریه و افراد مسلح مخالف در مناطق مختلف حومه درعا 17نفر کشته شدند. در این حال هواپیماهای جنگی 3منطقه را در حومه این شهر هدف قرار دادند. در حومه شمالی حمص نیز شهرهای تلبیسه و الرستن هدف حمله توپخانه ای قرار گرفتند که به گفته مخالفان، براثر این حمله شماری کشته یا زخمی شدند.
از سوی دیگر ارتش سوریه گفت: مواضع افراد مسلح مخالف را در اطراف فرودگاه نظامی ابوالظهور در ادلب هدف قرار داده است.
ناکامی تروریست ها در حلب
ناکامی حمله تروریست ها به دو منطقه در حلب در حلب نیز درگیری های شدیدی بین نیروهای ارتش سوریه و افراد مسلح مخالف رخ داد. فعالان در الرقه نیز از حمله هواپیماهای جنگی به مناطقی در این شهر خبر دادند.
ارتش سوریه و نیروهای مدافع مردمی حمله تروریست ها را به روستای صبیحیه و منطقه السفیره در شرق حلب دفع کردند و شمار زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، دو طرف بیش از دو ساعت درگیر شدند که این درگیری با کشته شدن شمار زیادی از افراد مسلح پایان یافت و این حمله شکست خورد.

سلاح پیشرفته آمریکا

سلاح پیشرفته آمریکایی در دست تکفیری‌های سوریه
موشک آمریکایی تاو به دست گروه جبهه النصره سوریه رسیده است. موشک تاو از جمله سلاح‌هایی است که گروه‌های مسلح سوری در ماه‌های اخیر به طور گسترده از آن در برابر ارتش سوریه استفاده می‌کنند و این گروه‌ها با استفاده از این سلاح پیشرفته توانسته‌اند تعدادی از تانک‌ها و نفربرهای زرهی ارتش سوریه را منهدم کنند.
گرچه که موشک تاو به صورت محدود در سال‌های گذشته از سوی گروه‌های تروریستی سوری استفاده می‌شد، اما در یک سال اخیر کشورهایی همچون ترکیه، عربستان و قطر تعداد زیادی از این موشک را به دست مخالفان سوریه رساندند و این موشک به صورت گسترده در دست عناصر تعداد زیادی از گروه‌های تروریستی در شمال وجنوب سوریه مشاهده شده است.
درگیری های شدد دیرالزور
     
درگیری‌های شدید اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور
پس از چند روز آرامش نسبی که اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور برقرار بود، روز گذشته درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش سوریه با عناصر تکفیری وابسته به داعش رخ داد که تلاش داشتند، حمله دیگری را علیه این فرودگاه انجام دهند تا به موازات آن نیروی هوایی ارتش سوریه مواضع و مقرهای داعش در شهرک «جفره» و منطقه «حویجه صکر» را هدف قرار دهند. شبکه تلویزیونی «العالم»، از کشته شدن یک تروریست داعشی با ملیت عربستانی در درگیری با نیروهای ارتش سوریه در اطراف فرودگاه «دیر الزور» خبر داد.
درگیری های سوریه

    
عقب‌نشینی گسترده داعش از عین العرب نیروهای بومی و محلی موفق شدند، طی روزهای اخیر بخش‌های گسترده‌ای از شهر مرزی «عین العرب»، در نزدیکی خاک ترکیه را از گروه تروریستی تکفیری داعش باز پس گیرند.
براساس جدیدترین گزارش‌های میدانی رسیده از عین العرب و بنابر اظهار منابع میدانی کُرد در منطقه، هم اکنون بیش از 60 درصد این شهر در کنترل کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای عین العرب است.
این منابع همچنین تاکید می‌کنند، داعش از مناطق گسترده‌تری از شهر که قبلا آنها را تصرف کرده بود، عقب‌نشینی کرده، اما مبارزان کُرد از بیم بمبگذاری و مین‌گذاری وارد آن نشده‌اند.
 بنابر این گزارش‌ها هم اکنون پیشروی مبارزان کُرد در محور شرقی شهر عین العرب جریان دارد و داعش از منطقه‌ای که به «مربع امنیتی» معروف و شمال شرقی شهر واقع شده بود، عقب نشینی کرده است. عین العرب هم اکنون به نقطه کوری برای داعش تبدیل شده و این گروه برای اینکه روحیه و معنویات عناصر خود را حفظ کند، به طور مستمر آنها را تعویض و تروریست‌های جدیدی را جایگزین عناصر قبلی می‌کند.

هلاکت سرکرده درعا
    
هلاکت سرکردگان جبهه النصره در درعا
در ریف درعا و به طور مشخص در شهر «الحراک» توپخانه ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها در این شهر را هدف قرار داد، تا به موازات آن نیروی هوایی ارتش سوریه نیز مواضع گروه تروریستی تکفیری«جبهه النصره» در شهر «بصر الحریر» را هدف قرار دهد و تعدادی از تروریست‌های تکفیری از جمله «صبری حسین البکیری»، سرکرده گروه تروریستی موسوم به «گردان التوحید» وابسته به جبهه النصره را به هلاکت برساند.
همچنین در جریان درگیری‌های مسلحانه ارتش سوریه با تکفیری‌های النصره در شهر «الشیخ مسکین» شماری از عناصر این گروه تروریستی از جمله «ابو تراب المهاجر»، سرکرده میدانی این گروه در این شهر به هلاکت رسیدند.
  این در حالی است که نیروی هوایی ارتش سوریه در عملیاتی دقیق و حساب شده مواضع تروریست‌ها در شهرک «الغاریه» که تنها 17 کیلومتر با مرزهای اردن فاصله دارد و تروریست‌های مسلح خارجی مورد حمایت عربستان سعودی و قطر از آن به عنوان گذرگاهی برای نفوذ به داخل خاک سوریه استفاده می‌کردند، را هدف قرار داده و منهدم کردند.
ارتش سوریه در شهرک «داعل»‌ نیز یک انبار تجهیزات و تسلیحات نظامی وابسته به جبهه النصره را هدف قرار داد و منهدم کرد.
    
قطع آب و برق شهر ادلب برای چندمین روز متوالی
جبهه النصره برای چندمین روز متوالی آب و برق تمام نقاط شهر ادلب و همچنین بزرگراه‌های شرقی و غربی آن را قطع کرده که موجب کمیاب شدن مواد غذایی و مواد اساسی و افزایش قیمت‌های آنها در بازارهای این شهر شده است.
    ناکامی حملات شیمیایی داعش در سنجار             
نیروهای بومی و محلی، حمله داعش به یک خودروی حامل مواد شیمیایی به سنجار را ناکام گذاشتند. این در حالی است که تروریست‌های تکفیری داعش، 70 نیروی بومی را به اسارت گرفته و آن‌ها را به سوریه انتقال داده‌اند.
پایگاه اینترنتی المسلة، قاسم ششو، فرمانده نیروهای بومی در سنجار در سخنانی عنوان داشت: تروریست‌های داعش یک خودروی بمب گذاری شده را به سمت نیروهای بومی در شنکال فرستادند تا آن را منفجر کنند، اما نیروهای بومی توانستند این خودرو را منفجر کنند. پس از این وقایع مشخص شد که تروریست‌ها از مواد سمی و شیمیایی در مواد منفجره‌ای که در این خودرو گذاشته بودند، استفاده کرده‌اند.
وی افزود: آن‌ها می‌خواستند این خودرو را در میان نیروهای بومی منفجر کنند اما هیچ یک از نیروهای ما در این میان آسیب ندید.
پیشتر رسانه‌ها اخباری را منتشر کردند، که حکایت از استفاده داعش از سلاح و مواد شیمیایی در برخی از مناطق داشت.
بر این اساس، درگیری‌ها در اطراف شهر سنجار عراق به خاک سوریه کشیده شده است و درگیری‌های میان داعش با نیروهای حمایت کرد از گذرگاه مرزی العربیه در جریان است.

حملات ارتش عراق به فلوجه
از سوی دیگر، شبکه اسکای نیوز اعلام کرد، نیروهای عراقی شهر فلوجه را در استان الانبار در غرب عراق هدف قرار دادند.
منابع تصریح کردند، در حملات به فلوجه که از چند ماه قبل توسط داعش اشغال شده است، چندین تن کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

 


یک شنبه ۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن