تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802888506




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز پرداخت وام 50 ميليوني بافت فرسوده/ انتقاد مرکز پژوهش هاي مجلس از غيرواقعي بودن بودجه عمراني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ دي ۱۳۹۳ (۱۱:۴۱ق.ظ)
مسکن در هفته اي که گذشت: آغاز پرداخت وام 50 ميليوني بافت فرسوده/ انتقاد مرکز پژوهش هاي مجلس از غيرواقعي بودن بودجه عمراني مرکز پژوهش هاي مجلس اعلام کرد: دولت معمولا از طريق عدم تخصيص بخشي از بودجه عمراني، کسري بودجه جاري را پوشش مي‌دهد.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين هفته مرکز پژوهش‌هاي مجلس با اعلام اين که بودجه ۴۷ هزار ميليارد توماني عمراني سال ۹۴ بسيار غير واقعي است، اعلام کرد: دولت معمولا از طريق عدم تخصيص بخشي از بودجه عمراني، کسري بودجه جاري را پوشش مي‌دهد.
مرکز پژوهش هاي مجلس درباره محل انجام سرمايه گذاري‌هاي عمراني نوشت: اصولا سرمايه‌گذاري‌هاي عمراني براي نگهداري و توسعه ظرفيت‌هاي اقتصادي انجام مي‌شوند.
در اين تحليل آمده است که اعتبارات سرمايه‌گذاري‌هاي عمراني در لايحه بودجه سال 1394 با رقم 47.8هزار ميليارد تومان در مقايسه با قانون 1393، 16 درصد افزايش يافته است با توجه به اينکه بنا بر پيش‌بيني‌ها، اعتبارات عمراني تخصيص داده شده تا پايان سال 1393 حدود 30 هزار ميليارد تومان خواهد بود و با در نظر گرفتن اينکه دولت با محدوديت جدي در منابع مواجه است، رقم 47.8 هزار ميليارد تومان ارائه شده در لايحه بسيار غيرواقعي به نظر مي‌‌رسد.
در هفته اي که گذشت، جزئيات ۳۹ برنامه عملياتي وزارت راه و شهرسازي براي تحقق اقتصاد مقاومتي که در شوراي اقتصاد تصويب گرديد، منتشر شد.
شوراي اقتصاد در جلسه مورخ 30 تير 93 به‌استناد مفاد ماده (3) قانون برنامه و بودجه و در راستاي اجراي سياست‌هاي کلي اقتصادي مقاومتي ابلاغي رهبر معظم انقلاب مورخ 29 بهمن 92، پيشنهاد مشترک وزارت راه و شهرسازي و معاونت برنامه ريزي در خصوص (برنامه اجرايي اقتصاد مقاومتي) مباني و مستندات، اهداف، سياست‌ها و برنامه‌هاي عملياتي وزارت راه و شهرسازي را تصويب کرد.
برخي از برنامه‌هاي عملياتي اقتصاد مقاومتي وزارت راه و شهرسازي به‌شرح زير است؛
- برنامه‌هاي متناظر با سياست استفاده از فناوري‌هاي نوين ساختماني با رويکرد کاهش شدت مصرف انرژي
- حمايت از ترويج استفاده از فناوري‌هاي نوين ساختمان در کشور
- نظارت بر توليد محصولات و مصالح نوين ساختماني
- تعريف استانداردهاي مصرف انرژي در ساختمان‌ها و تعيين رده انرژي
- حمايت از کوچک‌سازي و اصلاح الگوي مصرف مسکن
- ايجاد انطباق و هماهنگي ميان شرايط اقليمي و رعايت الگوي معماري و شهرسازي
در اين هفته وزير راه و شهرسازي ضمن اعلام آمادگي براي همکاري بيشتر با دانشگاه تهران در زمينه فعاليت‌هاي علمي، پژوهشي و تحقيقاتي گفت: اين همکاري در حوزه‌هاي مختلف مي‌تواند ايجاد شود.
عباس آخوندي ضمن اعلام آمادگي براي همکاري بيشتر با دانشگاه تهران در زمينه فعاليت‌هاي علمي، پژوهشي و تحقيقاتي گفت: اين همکاري در حوزه‌هاي مختلفي مي‌تواند ايجاد شود.
وي با اشاره به حوزه‌ها و زمينه‌هاي اين همکاري، خاطرنشان کرد: حوزه‌هاي اجتماعي، حمل و نقل، مهندسي، معماري و شهرسازي از جمله حوزه‌هايي هستند که وزارت راه و شهرسازي و دانشگاه تهران مي‌توانند با يکديگر همکاري داشته باشند.
همچنين وزير راه و شهرسازي با اشاره به رشد ۱۰۰ درصد اعتبارات راهداري از اختصاص ۲۵۰۰ ميليارد تومان به اين بخش در ۹ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: امسال ۱۵ هزار راهدار در جاده‌هاي کشور خدمات‌رساني مي‌کنند
عباس آخوندي با بيان اين‌که خودم را همواره يک راهدار مي‌دانم، اظهار کرد: 200 هزار کيلومتر انواع راه در کشور داريم که 33 هزار کيلومتر آن راه شرياني است.
وي با بيان اين‌که 75 درصد ترافيک جاده‌اي مربوط به راه‌هاي شرياني است، تصريح کرد: با وجود تنگناي مالي سالانه حدود 7 هزار ميليارد تومان براي نگهداري راه‌هاي کشور هزينه مي‌شود.
در هفته اي که پشت سر گذاشتيم، معاون وزير راه و شهرسازي در امور مسکن و ساختمان گفت: بخش گسترده‌اي از طرح جامع روي تامين مسکن کم درآمدها متمرکز است، يعني اقشاري که مسکن مهر هم شامل حالشان نشده و امکان سپرده گذاري برايشان وجود ندارد ، وظيفه دولت است که به خانه دار شدن اين گروه ها کمک کند.
حامد مظاهريان، درباره طرح جامع مسکن اظهار کرد: در حقيقت به دنبال طرح‌هاي راهبردي و ساختاري هستيم و طرح جامع يک چهره نمايي از طرح مسکن است که دورنمايي را تا افق 1405 مشخص مي کند.
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اين‌که بخش گسترده‌اي از طرح جامع روي تامين مسکن کم درآمدها متمرکز است، گفت:‌ يعني دهک‌هاي يک و دو و تا حدودي سه و چهار کساني هستند که طرح مسکن مهر هم شامل حالشان نشده است.
وي افزود: يعني طرح جامع مسکن براي برخي از دهک‌هاي سه و چهار و گروهي که جزو مستضعفين جامعه هستند در نظر گرفته شده چرا که امکان دريافت وام هم براي اين اقشار وجود ندارد، در واقع امکان سپرده گذاري ندارند و وظيفه دولت هاست که در همه جاي دنيا به اين گروه ها کمک کنند.
مظاهريان با بيان اين‌که در هفت برنامه جزيي تر دولت تامين مسکن اين گروه‌ها را مدنظر دارد تصريح کرد: به دنبال راه حل نهايي هستيم.
همچنين در هفته اخير مدير عامل شرکت عمران و بهسازي شهري ايران گفت: بانک مرکزي بخشنامه پرداخت وام هاي نوسازي و وديعه مسکن بافت‌هاي فرسوده را ابلاغ کرد.
محمدسعيد ايزدي گفت: بر اساس اين بخشنامه 22 بانک موظف شدند اين تسهيلات را پرداخت کنند.
وي گفت: بر اساس بخشنامه بانک مرکزي وام بازسازي بافت‌هاي فرسوده در کلان‌شهرها 50 ميليون تومان و وديعه مسکن نيز 20 ميليون تومان است.
ايزدي گفت: مبلغ وام نوسازي در شهرهاي بالاي 200 هزار نفر جمعيت نيز 40 ميليون تومان و وام وديعه در اين شهرها 15 ميليون تومان است.
در هفته اول دي ماه رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان با اشاره به کاهش 35 درصدي صدور پروانه ساختماني، گفت: بايد براي تعيين مجري ذي صلاح در شناسنامه فني ملکي تصميم گيري جديدي شود، در 6 ماهه ابتداي امسال نسبت به سال گذشته صدور پروانه ساختماني 35 درصد کاهش يافت.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان با بيان اينکه مشکلات کنوني ما در بخش مهندسي در سطوح عالي و تکنولوژي هاي برجسته نيست، گفت: مشکلات فعلي ما در سطح مقدماتي است، بنابراين بايد مشکلات پايين دستي را حل کنيم تا به بحث هاي بالاتر و مراتب عالي و پيچيده مهندسي برسيم.
در هفته جاري مدير عامل بانک مسکن گفت: اگر شوراي پول و اعتبار به موقع بررسي لازم درباره صندوق پس انداز مسکن را به اتمام برساند به زودي مي توان در مورد آن تصميم گيري کرد.
بعد از نامه وزارت راه و شهرسازي به بانک مرکزي براي راه اندازي صندوق پس انداز مسکن به منظور تامين حدود 50 درصد هزينه متقاضيان خريد خانه و در پي آن نامه مشترک آخوندي -وزير راه و شهرسازي، سيف رئيس کل بانک مرکزي به رئيس جمهور بالاخره مدتي است که اين طرح در دستورکار شوراي پول و اعتبار و بررسي هاي کارشناسي قرار گرفته است.
به گفته مديرعامل بانک مسکن وقتي که قرار باشد تسهيلات با سررسيد 12 ساله بالا پرداخت ‌شود، اما؛ سپرده ها عموما کوتاه مدت و حدود يک ساله هستند، موجب عدم انطباق زماني و ايجاد کسري‌هايي در منابع خواهد شد.
بت شکن تاکيد کرد که بايد منابع از طريق سپرده مشتريان، کمک‌هاي دولت و بازپرداخت تسهيلات ارائه شده تامين شود که در اين حالت به نظر مي رسد، اگر سقف وام اعطايي بين 60 تا 80 ميليون تومان تعيين شود براي اعطاي 150 هزار فقره وام حدود 2000 هزار ميليارد ريال کسري وجود داشته باشد که تامين مالي آن بايد مورد توجه قرار گيرد.
با توجه به اظهارات رئيس کل بانک مرکزي مبني بر پيش‌بيني زمان براي قطعي شدن تشکيل صندوق پس انداز مسکن انتظار مي رفت که تا پايان مهرماه و حداکثر آبان نتيجه نهايي در اين رابطه اعلام شود.
در هفته‌هاي اخير برخي از عوامل موثر در قيمت ساخت مسکن با وجود ادامه رکود در اين بازار با افزايش قيمت مواجه شده است، به طوري که در تعدادي از شهرها تا چند برابر قيمت قبلي خريد و فروش مي‌شود در واقع مصالح ساختماني که به عنوان اصلي‌ترين مواد اوليه در ساخت و ساز به شمار مي‌رود از عوامل موثر بر قيمت تمام شده مسکن است که هرگونه تغيير قيمتي در آن مي‌تواند هزينه ساخت مسکن را افزايش دهد.
براين اساس، نرخ مصالح ساختماني که از ابتداي امسال تاکنون تغيير قيمت زيادي را نداشت در هفته‌هاي اخير با افزايش در برخي از اقلام مواجه شده است که ادامه اين روند، ساخت و ساز را با رکود بيشتري مواجه خواهد کرد اين در حالي است که ساخت و سازهاي مسکن در دو سال گذشته با کاهش بيش از 50 درصد مواجه شده است.
در هفته جاري انتشار گزارشي نشان داد که در حالي 45 درصد هزينه‌هاي غير خوراکي خانوارهاي شهري را مسکن در بر مي‌گيرد که بيش از 21 درصد آنها مستاجر بوده و نتواسته‌اند مالک خانه باشند.
در حالي متوسط هزينه سالانه هر خانوار شهري در سال گذشته حدود 20 ميليون و 598 هزار تومان بوده و نسبت به سال 1391 حدود 25.4 درصد افزايش يافته که 73.3 درصد از آن را هزينه هاي غير خوراکي تشکيل مي دهد.
اين در حالي است که 45 درصد يعني بخش اعظم هزينه‌هاي غير خوراکي خانوارهاي شهري در بخش مسکن قرار دارد.
با اين حال آمار مرکز آمار نشان مي دهد که در سال گذشته از بين کل جمعيت شهري کشور 64.2 درصد مالک مسکن بوده‌اند که اين رقم نسبت به سال 1391 چهار درصد کاهش دارد.
اما؛ در سال گذشته حدود چهار درصد به مستاجران اضافه شده و از 21.7 درصدي که 1391 در سال داراي خانه‌هاي رهني و اجاره‌اي بوده‌اند به 25.9 درصد در سال 1392 رسيده اند.
همچنين در هفته‌هاي اخير نرخ برخي از مصالح ساختماني با افزايش قيمت مواجه شده است که اين موضوع نگراني بابت رکود بيشتر بازار مسکن را افزايش مي‌دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن