تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819011855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داعش، اقتصاد عراق را ویران کرد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: داعش، اقتصاد عراق را ویران کرد
بانک جهانی در گزارشی اعلام کرد سرانه رفاه در عراق به سبب جنگ این کشور با گروه تروریستی داعش ۱۴ درصد کاهش یافته و از میزان تولید ناخالص داخلی این کشور ۲۸ درصد کاسته شده است.
کد خبر: ۴۶۰۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰ - 24 December 2014


بانک جهانی در گزارشی اعلام کرد سرانه رفاه در عراق به سبب جنگ این کشور با گروه تروریستی داعش ۱۴ درصد کاهش یافته و از میزان تولید ناخالص داخلی این کشور ۲۸ درصد کاسته شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی آناتولی ،بانک جهانی در گزارشی که این هفته منتشر شد اعلام کرد در نتیجه جنگ با داعش بخش خدمات در این کشور متحمل زیان یازده درصدی شده و بیشترین زیان ها متوجه بخش های اقتصادی ، ارتباطات ، بیمه و املاک و مستغلات بوده است.

صندوق بین المللی پول اعلام کرد با توجه به پیامدهای اقتصادی جنگ با داعش پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی در عراق امسال حدود نیم درصد کاهش داشته باشد.

این صندوق اعلام کرد بر اثر تخریب زیرساخت ها ، موانع پیش روی دسترسی به سوخت و انرژی و نیز کاهش اعتماد تجاری در عراق تولید فراورده های غیرنفتی در این کشور از زمان آغاز جنگ با داعش رو به کاهش گذاشته است.  در مقابل با توجه به اینکه اکثر زیرساخت های نفتی در جنوب عراق واقع شده است و امکان دسترسی داعش به این زیرساخت ها وجود ندارد تولید نفت در این کشور در سال 2014 روزانه سه میلیون و 300 هزار بشکه بوده که از سه میلیون و 100 هزار بشکه در سال 2013 فراتر رفته است. این در حالی است که صادرات نفت این کشور همانند سال 2013 ، بالغ بر دو میلیون و 500 هزار بشکه در روز بوده است.

پنتاگون :هزینه حملات بر ضد داعش به یک میلیارد دلار رسیده است

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد هزینه مشارکت نظامی آمریکا در جنگ با گروه تروریستی داعش پس از گذشت شش ماه از تسلط این گروه بر موصل دومین شهر بزرگ عراق به حدود یک میلیارد دلار رسیده است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن