تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802906215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ميراث فرهنگي زخمي ترکش هاي سياسي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ دي ۱۳۹۳ (۱۸:۲۹ب.ظ)
ميراث فرهنگي زخمي ترکش هاي سياسي کرمانشاه-گروه استان ها
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ مديريت بر ادارات و دستگاه هايي که با مردم ارتباط مستقيم دارند و حوزه عملکردي آنها بسيار گسترده است همواره با دشواري ها و چالش هاي خاص خود همراه بوده و هست و اين گونه دستگاه ها قالباً نيازمند مديراني هستند که از ظرفيت ها و توانمندي هاي بالايي برخوردار باشند، مديراني با شاخصه تخصص، شجاعت، درايت، دقت نظر، صبوري، پشتکار زياد، قدرت تصميم گيري و ... و از همه مهمتر داشتن رزومه موفق در عرصه هاي مختلف و در يک کلام تنها مديران با ظرفيت بالا مي توانند پست هايي اين چنين حساس را اداره کنند که در غير اين صورت نتيجه چندان مناسبي حاصل نخواهد شد.
سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور و به تبع آن ادارات کل اين سازمان در استان ها با توجه به گستره عملکرد و ارتباط مستقيم با مردم از چنين شاخصه اي برخوردارند و با توجه به حساسيت اين سازمان انتخاب مديران آن با چالش ها و دقت نظرهاي زيادي همراه است. با توجه به اينکه اين سازمان علاوه بر حفاظت، نگهداري و احياي ميراث تاريخي، فرهنگي و صنايع دستي کشور، در حوزه گردشگري نيز به عنوان يک بازوي اقتصادي براي توسعه کشور و افزايش اشتغالزايي نقش آفريني مي کند. چنين سازماني با اين ويژگي هاي خاص و عملکرد گسترده قطعاً به ليدرهايي نياز دارد که علاوه بر آشنايي با مباحث تخصصي از توان مديريت بسيار بالايي براي تسلط بر حوزه کاري خود برخوردار باشند.
متاسفانه در چند سال گذشته با اقدامات نسنجيده دولت سابق اين سازمان دچار حواشي بسياري شد و از يک فضاي تخصصي به يک عرصه براي قدرت نمايي سياسيون تبديل شد و زخم ترکش هاي جماعت سياست پيشه اين سازمان را از مقاصد و اهداف اصيل خود دور کرد. پس از پيروزي دکتر روحاني در انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري با توجه به برنامه هاي ايشان براي توسعه صنعت گردشگري، اهميت دادن به بهبود جايگاه ميراث فرهنگي و رونق صنايع دستي اين اميد مي رفت که دولت تدبير و اميد با رويکرد جديد خود به اين سازمان روح تازه اي در اين کالبد کم رمق آن بدمد، کما اينکه با انتخاب چهره اي فرهيخته و دانشمند همچون دکتر محمد علي نجفي براي رياست اين سازمان نويد التيام زخم هاي کهنه را داد. مديرتي که هر چند عمر آن کوتاه بود اما نشان از توجه ويژه دولت به مقوله ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بود. دوران کوتاهي که زمينه پايه ريزي فصلي نو در اين سازمان را فراهم کرد و پس از آن انتخاب چهره اي فرهنگي و با درايت همچون دکتر مسعود سلطاني فر ثبات و آرامش را به اين سازمان عريض و طويل بازگرداند.
مديريت اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمانشاه نيز همزمان با اين تحولات مثبت در سازمان با تغيير مواجه شد و انتخاب مهندس علي فعله گري يکي از نيروهاي متخصص وابسته به سازمان که پيش از آن توان مديريتي خود را در ميراث فرهنگي استان کردستان، معاونت گردشگري جزيره کيش به عنوان قطب گردشگري کشور و معاونت پشتيباني سازمان مرکزي به رخ کشيده بود، نويد بخش شروع دوراني جديد و آينده اي روشن براي اين اداره و استان بود. هرچند که به لطف حاشيه سازان و برخلاف رويه معمول که ما مردمان خوش استقبالي هستيم، استقبال چندان مناسبي از ايشان نشد، اما عملکرد اين اداره کل در ميزباني و پذيرايي از افزون بر يک ميليون و 500 هزار نفر مهمان نوروزي که در تاريخ استان بي نظير و غير منتظره بود، نشان از توان بالاي مديريت نو پاي ايشان در اين سمت داشت.
تدوين برنامه چهارساله، افزايش بيش از دوبرابري درآمدهاي اداره کل و ارتقاء رتبه استان از 15 به چهارم کشوري به لحاظ درآمدزايي، موفقيت اداره کل در زمان مديريت ايشان در بيش از 60 پرونده حقوقي، رايزني براي برقراري خطوط پروازي شرکت ترکيش ايرلاين، گرفتن مجوز صدور ويزاي 14 روزه در فرودگاه کرمانشاه، برنامه ريزي براي ورود شرکت هاي هواپيمايي جديد به استان، جذب بيش از ده ميليارد ريال کسري ابواب جمعي، تلاش براي حل مشکل سرمايه گذاران ايراني و خارجي، جذب 25 درصد يارانه پرداختي کل کشور به طرح هاي سرمايه گذاري در امر گردشگري در استان، تملک تعدادي از بناهاي تاريخي، پيگيري مستمر مباحث حوزه گردشگري، برنامه ريزي براي جذب چهارميليون گردشگر داخلي و خارجي در سال 94 ، برگزاري سمينار کم نظير توسعه توريسم مذهبي در استان کرمانشاه با حضور اساتيد برجسته دانشگاه اي ام يو قبرس شمالي، برنامه ريزي براي ساماندهي، مرمت و واگذاري خانه هاي تاريخي و کاروانسراهاي استان به بخش خصوصي و آزاد سازي عرصه و حريم برخي از مجموعه هاي تاريخي از جمله معبد آناهيتا و تکيه معاون الملک، برنامه ريزي براي ثبت جهاني تاق بسطان و ساماندهي اين مجموعه و موارد متعدد ديگر تنها بخشي از عملکرد يک ساله ايشان در مديريت اين اداره کل است.
کارنامه مديرکل ميراث فرهنگي استان کرمانشاه به عنوان يکي از اولين منصوبين دولت يازدهم در استان در يک سال گذشته با وجود همه نا ملايمت ها قابل دفاع است. رضايتمندي و حمايت کارکنان يک مجموعه از مدير دستگاه شايد بهترين ملاک براي ارزيابي عملکرد او باشد که به گواه اکثر قريب به اتفاق کارکنان اين اداره کل و بدور از هرگونه اغراق مهندس فعله گري توانمندترين مدير اين دستگاه در کرمانشاه پس از انقلاب بوده است و اگر حاشيه سازان بخش عمده اي از توان و انرژي اين مدير بومي را نمي گرفتند چه بسا امروز ميراث فرهنگي استان کرمانشاه شرايط متفاوت تري داشت.
قطعاً داشتن تخصص لازم، نگاه کارشناسي و آشنايي با حوزه فعاليت يکي از مهمترين آيتم هاي موفقيت يک مدير است، جزو بدنه سازمان بودن و اشراف بر مسائل تخصصي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و سوابق مديريتي طولاني در اين حوزه شايد مهمترين شاخصه برتري مهندس فعله گري نسبت به اسلاف خود در استان کرمانشاه است که با توجه به اين رزومه قوي انتظارات از ايشان براي تحول در اين ادراه کل بالا رفته است، هرچند که اين کمترين توقعي است که از مديري با اين ويژگي ها بايد داشت، اما آن روي سکه را نيز بايد ديد که در يک سال گذشته به نسبت اين انتظارات، حواشي و هجمه تخريب هاي بيشتري که در نوع خود بي سابقه است به سوي ايشان روانه شده است.
البته ذکر اين نکته ضروري است که تنها با دارا بودن شرايطي که به آن اشاره شد نمي توان به موفقيت دست يافت بلکه شاخصه اصلي و اساسي براي پيشبرد اهداف کلان يک سازمان امنيت رواني و فراخ بال براي رسيدگي به امور است، مساله اي که متاسفانه در يک سال گذشته به صورتي بعضاٌ ناجوانمردانه آرامش خاطر را از مدير ارشد ميراث فرهنگي استان کرمانشاه گرفت و بخشي از انرژي گران بهاي ايشان که مي توانست صرف رسيدگي به پروژه هاي کلان اين اداره کل و پي گيري اهداف عاليه سازماني شود، براي برداشتن سنگ لاخ هاي مسير از دست رفت و هرچند حقانيت ايشان در نهايت مشخص شد اما بخشي از زمان و انرژي مسئولان اين اداره کل را که مي توانست منشاء خير شود به دفع شرهاي ناخواسته اختصاص داد.
حال که اين اداره کل پس از گذشت مدت ها چند ماهيست که رنگ آرامش را به خود ديده و برنامه هاي آن در آستانه به بار نشستن هستند، عده اي خارج از سازمان با مطرح کردن اخبار کذب و معرفي چهره هاي غير متخصص که هيچ سنخيتي با مباحث ميراث فرهنگي، صنايع دستي و حتي گردشگري ندارند به دنبال برهم زدن جو رواني حاکم بر اين اداره کل هستند. کاري به اهداف اين اشخاص براي مطرح کردن اين مباحث نداريم، اما طرح اين پرسش اساسي که با توجه به اينکه در ماه هاي پاياني سال هستيم و استاني که مديريت ارشد آن خود را براي پذيرايي از چهارميليون گردشگر آماده مي کند، مطرح کردن چنين مواردي چه معني و مفهومي دارد؟ آيا اين گونه نيست که آرامش رواني يک مجموعه در آستانه برنامه ريزي براي تحقق يک هدف بزرگ کمترين خواسته مديران آن دستگاه است؟
همه ما به خوبي مي دانيم که ورود افراد غير متخصص به اين حوزه در دولت گذشته چه عواقب تلخ و آسيب هايي را به بدنه سازمان ميراث فرهنگي کشور وارد کرد و به جاي پي گيري اهداف اساسي راه به بيراهه کج کرد و نقش آن را از يک سازمان غالباً فرهنگي به يک نهاد سياست زده تقليل داد.اما اين پرسش هر چند تلخ را بايد پرسيد در دولت جديد که تدبير يکي از شاخصه هاي اساسي و ممتاز آن است، چرا چنين مباحثي آن هم بر عليه يکي از معدود مديران منصوب دولت در استان کرمانشاه مطرح مي شود؟ از آن بدتر در دولتي که مديران توانمند از جايگاه ويژه اي برخوردارند و تخصص گرايي و شايسته سالاري شاخصه اصلي انتخاب آنهاست، مطرح کردن چهره هايي با سوابق اجرايي نه چندان زياد و بدون داشتن تخصص لازم براي تصدي بر چنين اداره حساسي با چه هدفي صورت مي گيرد؟
در خاتمه بايد گفت متاسفانه با وجود تحولات مثبت در اين سازمان در تهران براي پرهيز از سياست پيشگي اين رويکرد در استان ها فعلاٌ عقيم مانده است و کماکان ترکش هاي سياسيون تن خسته ادارات کل را مورد هجمه قرار مي دهد.
مهدي خالوندي مسئول روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمانشاه














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن